1222223
سبد خرید
کینوا در عضله سازی ورزشکاران

کینوا در عضله سازی ورزشکاران

در این مقاله از هانی فود قصد داریم تاثیر کینوا در عضله سازی ورزشکاران را به شما توضیح دهیم. عناوین مورد بررسی در این مقاله عبارتند از:

  • خواص و مزایای کینوا در عضله‌سازی ورزشکاران؛
  • طریقه خرید اینترنتی کینوا؛
پیشنهاد خرید

دانه کینوا سفید خارجی

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص کینوا در عضله سازی ورزشکاران

سالیان بسیار زیادی است که افراد به جای استفاده از برنج یا غلاتی مانند گندم یا جو از کینوا استفاده می‌کنند. کینوا یک دانه خوراکی شبیه غلات است اما دقیقاً یک غله واقعی دسته‌بندی نشده و خواص بسیار زیادی برای افراد ورزشکار و بدنسازان به همراه دارد. از دیگر مزایای استفاده از کینوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید کینوا

کربوهیدرات موجود در کینوا علاوه بر عضله‌سازی برای لاغری هم خواص بسیار زیادی دارد. افراد با مصرف این دانه خوراکی می‌توانند بسیاری از ویتامین‌ها و فیبرهای مورد نیاز خود را تامین کرده و به راحتی از مزایای کینوا استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری | چگونه با استفاده از دانه چیا وزن کم کنیم؟

فیبر موجود در کینوا باعث هضم راحت‌تر غذا در کودکان همچنین نوزادان می‌شود. کینوا یک دانه کاملاً گیاهی محسوب شده و به عنوان یک منبع کامل و غنی پروتئین دسته‌بندی می‌شود.

فیبر موجود در کینوا علاوه بر جلوگیری از اضافه وزن و پرخوری باعث کاهش کلسترول خون و فشار بالا هم می‌شود. کینوا در سلامت قلب هم تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. دانه خوراکی کینوا از آنتی اکسیدان‌های گیاهی تشکیل شده که از ایجاد بیماری‌های خطرناکی از جمله سرطان جلوگیری حتی باعث پیشگیری از ابتلا به آن می‌شود.

از دیگر خواص کینوا می‌توان به وجود کلسیم، منیزیم، سدیم و ویتامین D اشاره کرد. افراد می‌توانند بعد آگاهی کامل از خواص کینوا، این دانه بسیار مفید و سالم را خریداری و استفاده کنند.

خواص کینوا برای ورزشکاران

برای یک ورزشکار هیچ چیز مهم‌تر و حیاتی‌تر از یک تغذیه سالم نیست. عادات غذایی ورزشکاران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا این افراد باید به طور منظم مقدار مناسبی سبزیجات، میوه و غلات مصرف کنند. قیمت کینوا با توجه به نوع و خواص آن کاملاً متفاوت است و شما می‌توانید به راحتی این ماده را در سبد غذایی خود جای داده همچنین آن را جایگزین مواد دیگری کنید.

پیشنهاد مطالعه:  دانه چیا را چگونه مصرف کنیم که بهترین تاثیر را داشته باشد

بیشتر بخوانید: خواص کینوا سفید

مقدار کالری دریافتی ورزشکاران باید بر اساس میزان فعالیت روزانه آن‌ها باشد بنابراین سعی کنید در این مدت از مصرف غذاهای پرکالری پرهیز کرده همچنین تغذیه صحیح و مناسبی داشته باشید. کینوا یکی از محصولات بسیار خوب و مناسب برای ورزشکاران است زیرا مقدار کالری کمی داشته و سرشار از فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و سایر مواد معدنی است.

ورزشکاران می‌توانند با مصرف دانه کینوا انرژی مورد نیاز و اسید آمینه‌های ضروری بدن را تامین کنند.

جلوگیری از پوکی استخوان با کینوا

ورزشکاران حتی کودکانی که ورزش انجام می‌دهند، با استفاده از گیاه خوراکی کینوا علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز خود می‌توانند از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان در امان بمانند.

بسیاری از مربیان استفاده از کینوا را به ورزشکاران و افرادی که تمرینات سخت انجام می‌دهند، پیشنهاد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:  دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو قطعا موثر است

کینوا یکی از گیاه‌های خوراکی و بسیار مفید است که این روزها در 3 رنگ سیاه، سفید و قرمز در بازار موجود بوده و افراد می‌توانند بسته به نیاز خود نسبت به خرید کینوای مورد نظرشان اقدام کنند. کینوای سفید در بسیاری از غذاها به جای برنج، گندم یا جو استفاده می‌شود در حالی که کینوای قرمز به عنوان تزئین‌کننده سالادهای مختلف استفاده می‌شود. یکی از تفاوت‌های کینوای سفید با گونه قرمز یا سیاه آن، نرمی و تردی کینوای سفید است. در حالی که کینوای قرمز یا سیاه به راحتی بافت خود را از دست نمی‌دهد. همین عامل باعث می‌شود از کینوای سفید به جای برنج در پخت غذاها استفاده شود. نظرات خود در زمینه استفاده از کینوا را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

خواص کینوا قرمز برای بدن

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :