1222223
سبد خرید
کینوا رژیم کم کربوهیدرات

کینوا رژیم کم کربوهیدرات

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

فواید کینوا برای رژیم کم کربوهیدرات

کینوا دانه‌ای است که سرشار از پروتئین گیاهی و فیبر است. تمام 9 آمینو اسید ضروری مورد نیاز بدن را دارد اما شما فقط از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنید. این باعث می‌شود کینوا یکی از بهترین منابع غذایی غیر حیوانی پروتئین کامل باشد.

کینوا همچنین یک نیروگاه تغذیه‌ای است که مملو از منگنز، مس و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به دلیل داشتن کربوهیدرات این غلات بسیار محبوب است. در این مقاله فواید کینوا برای رژیم کم کربوهیدرات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کینوا و کربوهیدرات

این یک غذای کم کربوهیدرات نیست. یک فنجان کینوا پخته شده بیش از 39 گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار 50 درصد بیشتر از همان مقدار برنج قهوه‌ای و تقریباً همان مقدار کربوهیدرات در برنج سفید است.

پیشنهاد مطالعه:  براونی با آرد کینوا (سویق کینوا)

اگر دیابت نوع 2 یا سایر شرایط دارید، ممکن است مراقب میزان مصرف کربوهیدرات باشید. اما همه کربوهیدرات‌ها برابر نیستند. کینوا یک غلات کامل در نظر گرفته می‌شود که برای شما بهتر از غلات تصفیه شده مانند آرد سفید است.(خرید سریع کینوا)

کینوا دارای شاخص گلیسمی 53 است که نشان دهنده سرعت بالا بردن سطح قند خون شماست. این امتیاز، کینوا را در محدوده متوسط کربوهیدرات‌های «خوب» در مقابل «بد» قرار می‌دهد. کینوا پروتئین نسبتاً بالایی دارد – بسیار بیشتر از همتایان غلات کامل مانند جو یا گندم سیاه.

پروتئین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، بنابراین کمتر غذا می‌خورید. حفظ وزن سالم بخش مهمی از کنترل دیابت نوع 2 است.

کینوا و مشکلات گوارشی

کینوا یک غلات واقعی نیست. بنابراین فاقد گلوتن است، پروتئینی که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. اگر یک بیماری نادر به نام سلیاک داشته باشید، گلوتن می‌تواند به روده کوچک شما آسیب برساند. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به بیماری سلیاک که به مدت 6 هفته هر روز حدود یک چهارم فنجان کینوا می‌خوردند، آن را به خوبی تحمل می‌کردند.

پیشنهاد مطالعه:  بلغور جو دوسر و دیابت

اما حتی اگر بیماری سلیاک ندارید، اجتناب از گلوتن ممکن است به روده حساس کمک کند. این شامل افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده مانند کرون و کولیت اولسراتیو می‌شود. برخی از محققان فکر می‌کنند کینوا ممکن است با تغییر باکتری‌های روده شما کمک کند.

ممکن است سعی کنید به جای گندم، نان یا ماکارونی کینوا را تغییر دهید تا ببینید آیا این کار علائم گوارشی شما را کاهش می‌دهد یا خیر.

مطالب مرتبط:

خواص جو دوسر پرک برای پوست در دوران بارداری

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :