پودینگ چیا مزایای زیادی برای بدن دارد و ورزشکاران می‌توانند از فواید آن بهره‌مند شوند. همچنین می‌توان از آن برای صبحانه دانش‌آموزان و یا میان‌وعده سالم برای محل کار استفاده کرد.

طرز تهیه پودینگ دانه چیا با شیر و عسل

طرز تهیه پودینگ دانه چیا

شیر دلخواه خود را به شیشه اضافه کنید و دانه چیا را در آن بپاشید.
بعد از هم زدن شیر و دانه ها با هم عسل یا شیرین کننده دلخواه بریزید.
دوباره هم بزنید تا تمام دانه های چیا به طور یکنواخت در شیر پخش شوند. هیچ توده ای نباید باقی بماند. حدود 10 دقیقه صبر کنید و یک بار دیگر آن را هم بزنید.
روی پودینگ را بپوشانید و حداقل 2 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

سوالات متداول

فواید پودینگ دانه چیا با شکلات و کره بادام زمینی چیست؟

دانه‌ چیا یک ماده غذایی عالی است که می‌توانید در رژیم سلامتی خود بگنجانید. این دانه‌ها سرشار از فیبر و چربی‌های مفید برای بدن هستند. خوردن دانه چیا به سلامت روده شما کمک می‌کند و یک خوراکی مفید برای کاهش التهاب روده به حساب می‌آید. همچنین کره بادام زمینی و شکلات موجود در این پودینگ، می‌توانند فشار خون را کاهش دهند و دارای آنتی‌اکسیدان نیز هستند.

از کجا دانه چیا تهیه کنیم؟

دانه چیا مانند هر ماده غذایی دیگری، با کیفیت‌های مختلف در بازار موجود است. بنابراین بهترین راه برای اطمینان از کیفیت دانه چیا، این است که خرید خودتان را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. فروشگاه اینترنتی هانی فود یکی از فروشگاه‌های معتبری است که می‌توانید با خیال راحت محصولات مورد نیاز خودتان را از آن سفارش داده و در منزل تحویل بگیرید.