1222223
سبد خرید
درمان یبوست با دانه چیا

درمان یبوست با دانه چیا | طرز شستن دانه چیا

یکی از دانه‌های طبیعی که پر از مواد معدنی و فیبرها می‌باشد چیا است. اما آیا در رابطه با این دانه اطلاعاتی دارید یا خیر؟ این دانه چه فوایدی برای بدن ما دارد؟ آیا دانه چیا می‌تواند یبوست را درمان کند؟

در این مقاله به بررسی دانه چیا و اثرات آن بر روی یبوست را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانید: چه غذای گیاهی متعادل و سریعی درست کنم که سرشار از پروتئین و فیبر باشد؟

مصرف دانه چیا

دانه چیا برای یبوست

ساده ترین راه برای استفاده از دانه چیا برای یبوست، افزودن آن به آب، ماست، اسموتی یا غلات است. دانه چیا را به مدت 30 دقیقه تا 2 ساعت در آب خیس کنید تا به طور کامل متورم شود. این باعث می شود که دانه ها نرم تر و هضم آنها آسان تر شود.

برای درمان یبوست، توصیه می شود روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری دانه چیا مصرف کنید. اگر به تازگی شروع به مصرف دانه چیا کرده اید، بهتر است مقدار مصرف خود را به تدریج افزایش دهید تا از ناراحتی های گوارشی مانند نفخ و گاز جلوگیری کنید.

قیمت هر کیلو دانه چیا

نکات مهم در مصرف دانه چیا برای یبوست

  • دانه چیا را به مقدار زیاد مصرف نکنید، زیرا ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی شود.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از مصرف دانه چیا با پزشک خود مشورت کنید.
  • دانه چیا را به طور منظم مصرف کنید تا اثرات آن را مشاهده کنید.
پیشنهاد مطالعه:  سالاد کینوای قرمز با آلبالو و گردو

<< خواص دانه چیا >>

خواص دانه چیا برای درمان یبوست

برای درمان یبوست بهتر است از مواد غذایی با فیبر بالا استفاده نمایید. خوشبختانه برای مصرف فیبر نیاز به زحمت زیادی نیست زیرا به راحتی می‌توانید آن را در میوه‌ها و سبزیجات خام مثل دانه‌ها، لوبیا و آجیل پیدا کنید. به طور دقیق تر منابع غنی از فیبر عبارت است از: حبوبات، لوبیا، سیب زمینی شیرین، سیب، گلابی، انواع توت‌ها، آلو، انجیر، آووکادو، چیا و کتان، غلات و کلم بروکلی.

غذاهای مناسب برای درمان یبوست

همانطور که خواندید دانه چیا به راحتی می‌تواند برای درمان یبوست به دلیل داشتن فیبر زیاد بسیار مناسب باشد. نکته‌ی مهم هنگام این است که در هنگام مصرف فیبر باید آب زیادی را مصرف نمایید. زیرا با مصرف آب جذب فیبر راحت‌تر صورت می‌گیرد.

برای درمان یبوست همچنین می‌توانید از سبزیجات برگ سبز نیز استفاده کنید زیرا این سبزیجات دارای کالری کم و آب بیشتری دارد. همچنین می توانید از مایعات گرن مثل چای هنگام صبح همراه با لیمو استفاده نمایید.

مطلب مرتبط:

خواص دانه چیا برای کبد

روش استفاده از دانه چیا برای درمان یبوست

به دلیل خواص مشابه بین دانه چیا و کتان می‌توانید از این روش برای استفاده از دانه کتان نیز استفاده نمایید. این دو دانه دارای فیبر زیاد و چربی‌های غیر مضر می‌باشد. از روغن کتان برای روان کردن روده نیز استفاده می‌کنند. برای استفاده از دانه چیا و کتان می‌توانید روزانه دو یا 3 قاشق غذاخوری از این دانه را بصورت خیس شده همراه با آب و مایعات دلخواه مصرف کنید. بهتر است برای درمان صد در صد یبوست از روغن کتان نیز استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه:  درمان بیماری ام اس با کینوا

برای اثر بیشتر می‌توانید از سایر آب میوه‌های طبیعی نیز استفاده نمایید. آبمیوه‌های مثل آب سیب و یا اب میوه‌های حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان برای جذب بیشتر بسیار مناسب است.

به یاد داشته باشید که وجود فیبر برای افراد با بیماری یبوست بسیار ضروری است و به راحتی می‌توانید با اصلاح رژیم غذایی خود ان را درمان کنید.

به یاد داشته باشید که در هنگام مصرف موادی که فیبر دارند بهتر است آب کافی نیز مصرف کنید تا بتوانید آن را درمان نمایید.

طرز شستن دانه چیا

مواد غذایی نامناسب برای یبوست

برای درمان یبوست به یاد داشته باشید که علاوه بر مصرف مواد غذایی دانه چیا فیبر دارد باید مواد غذایی نامناسب برای یبوست را در الویت قرار دهید. مواد غذای زیر مواد غذایی هستند که نباید آن را مصرف کنید:

  • مواد غذایی بدون کالری
  • کافئین
  • غذاهای سرخ کردنی
  • الکل
  • محصولات لبنی و پاستوریزه
  • آرد تصفیه شده

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر است درمان است. اگر بدن شما مستعد یبوست می‌باشد بهتر است از همین امروز رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای پیشگیری می‌تواند با مصرف مقدار مناسب و زیاد مایعات و آب، تحرک بدنی در روز، داشتن رژیم غذایی مناسب و پر فیبر، عدم احتباس مدفوع (به هیچ عنوان در صورت احساس مدفوع ان را به تعویق نیاندازید) بهترین راه‌ها برای پیشگیری یبوست می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه:  طریقه مصرف دانه چیا برای یبوست | دانه چیا را چگونه مصرف کنیم

در رژیم غذایی خود از سبزیجات و غذاهای پر فیبر استفاده نمایید. ورزش را فراموش نکرده و نوشیدن آب و چای کمرنگ را در الویت قرار دهید. مصرف میوه‌ها و گریپ فروت نیز برای درمان بسیار مناسب می‌باشد.

خرید دانه چیا

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید دانه چیا

۰ تومان۱۵۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

طرز شستن دانه چیا

آیا دانه چیا را باید شست؟ دانه چیا را نمی‌توان به طور کامل شست، زیرا پوسته آن بسیار نازک است و به راحتی از بین می‌رود. با این حال، بهتر است دانه چیا را قبل از مصرف به خوبی بشویید تا از وجود هرگونه آلودگی یا گرد و غبار پاک شود.

طرز شستن دانه چیا

نحوه شستن دانه چیا

برای شستن دانه چیا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید.
  2. دانه چیا را به کاسه اضافه کنید.
  3. دانه چیا را با انگشتان خود به آرامی هم بزنید تا گرد و غبار و آلودگی‌ها از آن جدا شوند.
  4. آب کاسه را خالی کنید و این کار را چند بار تکرار کنید تا آب کاملاً شفاف شود.
  5. دانه چیا را در یک ظرف خشک و خنک بریزید.

>>> ویدئو زیر را که درباره طرز شستن دانه چیا است را با قند شکن مشاهده فرمایید: <<<

نکات مهم در مورد شستن دانه چیا

  • دانه چیا را بیش از حد نشویید، زیرا ممکن است پوسته آن از بین برود.
  • دانه چیا را به طور مستقیم زیر آب نشویید، زیرا ممکن است باعث جذب آب بیش از حد توسط دانه‌ها شود.

طرز شستن دانه چیا

مطالب مرتبط:

تفاوت جوپرک و جودوسر

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))