1222223
سبد خرید
مربای توت فرنگی با دانه چیا

مربای توت فرنگی با دانه چیا

دانه چیا به دلیل داشتن خواص فراوان خود برای سلامتی یک سوپر فود یا ابر غذا به شمار می‌رود. این روش تهیه مربای توت فرنگی با دانه چیا که در آن از دانه چیا استفاده می‌شود طعم خوب و خواص سلامتی را با هم به همراه دارد. دانه چیا قوام و غلظت کافی به مربا می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه توت فرنگی با دانه چیا

توت فرنگی           250 گرم

 آبلیمو                1 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل         1 قاشق چایخوری

 دانه چیا             2 قاشق غذاخوری

شربت افرا          3 قاشق غذاخوری

 آب                  یک لیوان

خرید دانه چیا

دستور پخت مربا

مرحله اول: ابتدا همه مواد اولیه را آماده کنید و مقابل دستتان قرار دهید تا روند کار سریع‌تر انجام شود. توت فرنگی‌های رسیده و شیرین را با آب سرد بشویید. از یک قابلمه یا تابه دردار استفاده کنید سپس توت فرنگی‌های شسته شده را به همراه یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ربع ساعت بپزد. (برای خرید دانه چیا کلیک کنید)

پیشنهاد مطالعه:  سالاد کینوای قرمز

مرحله دوم: پس از یک ربع ساعت در قابلمه یا تابه را باز کنید و با کمک یک چنگال توت فرنگی‌های پخته شده را له کنید، این مرحله به خاطر حرارت مواد پخته شده کمی دشوار است می‌توانید اجازه دهید تا توت فرنگی‌های پخته شده کمی از حرارت بیافتد و بعد این کار را انجام دهید. مواد را بیش از حد له نکنید تا مربا ظاهر بهتری داشته باشد.

مرحله سوم: پس از له کردن توت فرنگی‌ها، اکنون سه قاشق غذاخوری شربت افرا، یک قاشق چایخوری عصاره وانیل و دو قاشق غذاخوری دانه چیا را به توت فرنگی‌های له شده بیافزایید و مجددا قابلمه یا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 5 دقیقه بپزید تا مربا به قوام برسد. توجه داشته باشید که مواد را گه گاه هم بزنید؛ دانه چیا در اثر پخته شدن باعث ژله‌ایی شدن و غلظت مربا می‌شود. پس از 5 دقیقه گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا حرارت مربا کم شود.

پیشنهاد مطالعه:  پودینگ نارگیل و آناناس با کینوا

نکات مهم

برای ذخیره و نگهداری کردن این مربا باید اجازه دهید تا کاملا خنک شود، سپس از ظروف شیشه‌ایی دردار استفاده کنید و مربا را داخل آن‌ها ریخته و در یخچال نگهداری کنید و تا حداکثر دو هفته به مصرف برسانید. برای ماندگاری بیشتر حتی می‌توانید این مربا را فریز کنید که تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.

برای طعم بهتر این مربا بهتر است از لیموترش تازه استفاده کنید و یک قاشق غذاخوری از آب تازه آن را مورد استفاده قرار دهید، اگر از لیموی تازه استفاده می‌کنید رنده پوست آن برای عطر بهتر مربا توصیه می‌شود و در مرحله قوام آمدن کمی از آن را به مربا بیافزایید. توصیه می‌شود هرگز از شیرین کننده‌هایی مثل شکر و یا پودر قند استفاده نکنید و به جای آن شربت افرا یا عسل به کار ببرید.

پیشنهاد مطالعه:  اسموتی اسپیرولینا و چیا

مربای توت فرنگی با دانه چیا شما آمادست. نوش جانتان!

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :