1222223
سبد خرید
نمک صورتی چرا صورتی است

چرا نمک صورتی هیمالیا صورتی است و چرا باید به آن اهمیت دهیم؟

نمک صورتی ایمالیا، در سال‌های نه چندان دور، صرفاً محفظه‌ای از موسسات نسبتاً بوژی – حداقل در غرب – محبوبیت زیادی پیدا کرده است و همه چیز از یک نسخه خوشمزه‌تر یا سالم‌تر از نمک معمولی گرفته تا یک نوشداروی معجزه‌آمیز صادقانه به خوبی تبلیغ می‌شود. . حقیقت، مانند همیشه، بسیار پیچیده تر است.

جدای از رنگ صورتی زیبای آن، چیز زیادی وجود ندارد که نسخه هیمالیا چاشنی را از آنچه در کمد آشپزخانه شما در حال حاضر وجود دارد جدا کند. بنابراین، چه چیزی به این چاشنی رنگ علامت تجاری آن می‌دهد، و چرا ما مدام در مورد فواید سلامتی احتمالی آن می‌شنویم؟ بیایید نگاهی به این بیاندازیم که دقیقاً این همه تبلیغات درباره چیست.

زیرا یک چیز مسلم است: نمک صورتی هیمالیا آن چیزی نیست که به شما گفته شده است.

خرید نمک صورتی

نمک صورتی هیمالیا از کجا می آید؟

ما می دانیم که به نظر یک سوال ترفند به نظر می رسد – بالاخره به دلیلی به آن نمک هیمالیا می گویند، درست است؟

خوب، اگر می‌خواهید واقعاً، واقعاً در مورد آن بدانید، بله، نمک صورتی نمادین از هیمالیا می‌آید – اما قطعاً این قله‌های پوشیده از برف اورست یا کانچن‌جونگا نیستند که این نام تداعی می‌کند. در عوض، از تپه‌های باتلاقی شمال شرقی پاکستان، در منطقه‌ای به نام رشته نمک – یکی از دورافتاده‌ترین دامنه‌های کوه‌های هیمالیا، که بیش از 1400 کیلومتر (نزدیک به 900 مایل) از کوه اورست فاصله دارد، استخراج می‌شود.

همچنین اکسسوری چاشنی-کم-نیو از یک فرآیند جمع آوری عرفانی، شاید به دست راهبان بودایی یا گله داران چانگپا یاک چانگپا، که ممکن است تصورش را کرده باشید، نمی آید. در واقع، سدیم گل سرخ یک تجارت بزرگ در این منطقه است، با حدود 400،000 تن (363،000 تن) نمک که به معنای واقعی کلمه از معادن زیرزمینی گسترده خارج می شود، به کامیون ها کشیده می شود و هر ساله به خارج از کشور صادر می شود.

فوائد نمک صورتی را اینجا بخوانید

به نظر می رسد نمک زیادی باشد – و وزن آن معادل 15 مجسمه آزادی در سال است – اما این مخازن هنوز به استخراج نزدیک نشده اند. افسانه ها حاکی از آن است که محدوده نمک برای اولین بار توسط ارتش اسکندر مقدونی در سال 320 قبل از میلاد کشف شد، اما چاشنی صورتی حداقل از دهه 1500 به طور گسترده معامله می شد. پنج قرن بعد، طرف دیگر صنعتی‌سازی عظیم و بی‌رحمانه به دست استعمارگران بریتانیایی ویکتوریایی، هنوز حدود 300 سال بیشتر نمک تنها در معدن نمک معروف Khewra وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:  طریقه مصرف دانه چیا برای یبوست | دانه چیا را چگونه مصرف کنیم

حتی در این صورت، ممکن است معادن همچنان برای منطقه سودآور باشند. به عنوان مثال، Khewra به عنوان یک جاذبه توریستی اصلی دو چندان می شود، با ارائه تورهای راهنما، کپی از سازه های معروف مانند دیوار بزرگ چین و منار پاکستان در لاهور، مسجد و اداره پست خود که از آجرهای نمک ساخته شده است. حتی یک آبگرم بهداشتی که درمان‌های مبتنی بر نمک را برای بیماری‌هایی مانند آسم ارائه می‌کند.

پیشنهاد خرید

لوبیا سیاه قیمت و خرید

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

آیا نمک صورتی هیمالیا فوایدی برای سلامتی دارد؟

تیم روابط عمومی در Khewra تنها افرادی نیستند که پیشنهاد کرده‌اند نمک صورتی محلی ممکن است خواص درمانی خاصی داشته باشد. از لامپ‌های نمکی که ظاهراً می‌توانند اختلالات عاطفی فصلی را درمان کنند تا نوشیدن مستقیم مواد در یک لیوان آب، نمک صورتی هیمالیا در سال‌های اخیر به یکی از آن محصولاتی تبدیل شده است که اگر واقعاً می‌توانست هر کاری را که طرفدارانش وعده داده بودند انجام دهد. چیزی جز معجزه نیست.

اما حتی توضیحات علمی تر برای این درمان های مختلف نمک صورتی نیز بسیار جعلی هستند. اندی ویل، موسس و مدیر برنامه مرکز پزشکی یکپارچه دانشگاه آریزونا، در مقاله‌ای در سال 2017 از مجله TIME گفت: «بازاریابان توانایی فرضی خود را برای آزاد کردن یون‌های منفی که ممکن است سلامت جسمی و عاطفی را افزایش دهند، تبلیغ می‌کنند.

برخی از این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید، و مطمئناً، ممکن است یک یا دو مطالعه را بیابید که قرار گرفتن در معرض یون های منفی و بهبود خلق و خو و شناخت را به هم مرتبط می کند – اما نتایج به احتمال زیاد دقیق تر و محدودتر از آن چیزی است که بازاریابان چراغ نمک تبلیغ می کنند. حتی اگر یون‌های منفی نوعی داروی جادویی باشند، باز هم یک مشکل وجود دارد: نشان داده نشده است که لامپ‌های نمک هیمالیا در هر صورت واقعاً یون‌های منفی تولید می‌کنند. ویل خاطرنشان کرد: هیچ پشتوانه علمی برای چنین ادعاهایی در رابطه با لامپ های نمکی هیمالیا وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه:  خاصیت دانه چیا برای مو

در همین حال، ادعاهایی مبنی بر این که خوردن مواد تمیز – یا در ترکیب با آب یا سایر مواد – به عنوان نوعی درمان معجزه آسای سم زدایی برای بدن شما عمل می کند، به همان اندازه بی اساس است. اغلب با تکیه بر این واقعیت که نمک صورتی هیمالیا حاوی مواد معدنی مفید خاصی است – که از نظر فنی درست است – چیزی که این ادعاها اغلب از ذکر آن کوتاهی می کنند این است که واقعاً چقدر از این مواد مغذی را در یک پیمانه نمک صورتی دریافت می کنید.

WebMD توصیه می کند: «تحقیقات نشان نداده است که نمک هیمالیا دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی در مقایسه با سایر نمک های رژیمی است. ناخالصی‌های معدنی که به آن رنگ صورتی می‌دهند، که اغلب به عنوان سالم معرفی می‌شوند، غلظت بسیار کمی دارند و نمی‌توانند به تغذیه شما کمک کنند.»

در واقع، با داشتن نمک صورتی بین 96 تا 99 درصد کلرید سدیم – یعنی نمک معمولی خوراکی – شما “باید مقدار کشنده سدیم را برای دستیابی به مقادیر مفید سایر مواد معدنی مصرف کنید.”

چرا نمک صورتی هیمالیا صورتی است؟

که ما را به این سوال میلیون دلاری می رساند: چه چیزی به نمک صورتی هیمالیا رنگ گلگون مشخصه آن را می دهد؟

این ممکن است یکی از عرفانی‌تر به نظر برسد – و اجازه دهید با آن روبرو شویم، ویژگی‌های قابل فروش – اما پاسخ به طرز شگفت‌آوری پیش پا افتاده است: از مواد معدنی اضافی می‌آید که در آن وجود دارد:

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر لوبیا سیاه در درمان سرطان

n کریستال های نمک

جاوید احمد بهاتی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Ittefaq Salt، یک تولید کننده نمک هیمالیا مستقر در لاهور، در اوایل سال جاری به Popular Mechanics گفت: «به دلیل مقدار زیاد اکسید آهن، نمک رنگ صورتی به خود می گیرد. این نام علمی چیزی است که بیشتر ما به عنوان “زنگ” می شناسیم – بنابراین، دفعه بعد که کسی به شما می گوید نمک صورتی خوشمزه تر و مغذی تر است، متوجه خواهید شد که به همان دلیلی است که ماشین شما هر زمان که بخواهید صدای جیغ می دهد. ترمز بزن…

البته همه صورتی ها برابر نیستند و نمک صورتی هیمالیا در واقع می تواند حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، روی، کروم و منیزیم باشد که همگی بر رنگ خاصی که هر کریستال به پایان می رسد تأثیر می گذارد. اما در حالی که همه اینها مواد معدنی مفیدی هستند که بدن شما برای ادامه کار به درستی به آنها نیاز دارد، باید تکرار کرد: جایگزین کردن نمک معمولی در رژیم غذایی برای نسخه هیمالیا به نوعی باعث تقویت سلامتی شما نمی شود. علی بوذری، سرآشپز و دانشمند مواد غذایی، در سال ۲۰۱۸ به آتلانتیک گفت: «از لحاظ ترکیبی، مشخص نمی‌شود که روی، منیزیم یا کلسیم کافی در این نمک برای ایجاد تفاوت وجود داشته باشد.

بنابراین، اگر نمک صورتی هیمالیا هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد، و حتی در نزدیکی کوه‌های هیمالیا نیز تامین نمی‌شود، چرا 20 برابر بیشتر از نمک معمولی برای آن هزینه می‌کنیم؟

به نظر می رسد که پاسخ هم ساده و هم از نظر روایی رضایت بخش است. بوذری به یاد می آورد که در اولین برخورد با نمک صورتی هیمالیا در یک فروشگاه، “از یکی از کارمندان پرسیدم که این نمک برای چه کاری مفید است.”

محتوای این مقاله قرار نیست جایگزینی برای توصیه های پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان باشد. در مورد سوالاتی که ممکن است در مورد شرایط پزشکی داشته باشید، همیشه از ارائه دهندگان بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید.

مرجع مقاله

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :