1222223
سبد خرید
تاثیر لوبیای سیاه در درمان سرطان

تاثیر لوبیا سیاه در درمان سرطان

در این مقاله از هانی فود قصد داریم به تاثیر لوبیا سیاه در درمان سرطان بپردازیم. لوبیای سیاه یکی از دانه‌های خوراکی سرشار از پروتئین و فیبر است که این روزها به دلیل خواص فراوان مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این ریز مغذی سیاه علاوه بر پروتئین و فیبر بالا دارای مواد معدنی مورد نیاز بدن و ویتامین‌های متنوعی است که بسیاری از بیماری‌ها مانند انواع سرطان را کنترل می‌کند.

پیشنهاد خرید

پودر سیر

۰ تومان۳۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

دانستنی‌های تاثیر لوبیا سیاه در درمان سرطان

شاید برایتان جالب باشد اما مصرف روزانه نصف فنجان لوبیا سیاه می‌تواند 10 درصد از آهن مورد نیاز بدن را تامین کند. در این مقاله همراه ما باشید تا اعجاز لوبیا سیاه در درمان سرطان را برای شما بازگو کنیم.

<< جهت ثبت سفارش خرید لوبیا سیاه با شماره 09036163635 تماس بگیرید>>

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر جودوسر در درمان بیماری سرطان

قیمت خرید لوبیا سیاه

خواص آنتی اکسیدانی لوبیای سیاه در درمان سرطان

لوبیا سیاه سرشار از موادی همچون آنتوسیانین‌ها، کمپفرول، کوئرستین، ساپونین‌ها و… است که خواص ضد سرطان و آنتی اکسیدانی دارد.

سلنیوم موجود در لوبیا سیاه علاوه بر نقش مهمی که در بهبود عملکرد آنزیم‌های کبدی دارد، ترکیبات سرطان‌زای بدن هم کاهش داده و از التهاب بدن هم جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده مغذی روند رشد تومورها هم کندتر می‌کند.

ساپوتین یکی دیگر از ترکیباتی است که در لوبیا سیاه وجود داشته و از به وجود آمدن سلول‌های سرطانی همچنین پخش آن‌ها در سراسر بدن جلوگیری می‌کند. لوبیای سیاه به دلیل فیبر بالا به راحتی هضم شده و گوارش بدن را آسان‌تر می‌کند.

خرید لوبیا سیاه

خواص پوست لوبیا سیاه در درمان سرطان

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما پوست لوبیا به دلیل داشتن فلانوئید احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. به طور کلی در پوست لوبیا 8 نوع فلاونوئید وجود دارد که 3 تای آن‌ها آنتوسیانین هستند.

پیشنهاد مطالعه:  درمان بیماری ام اس با کینوا

آنتوسیانین یکی دیگر از مواد موجود در لوبیا سیاه است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بدن داشته و باعث رشد رگ‌های خونی می‌شود. وجود این ماده از ابتلا به انواع بیماری سرطان  جلوگیری کرده در عین حال سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد. آنتوسیانین همراه سایر مواد مغذی موجود در لوبیا سیاه دقیقاً مانند یک سلاح قدرتمند در برابر بیماری سرطان عمل می‌کند.

عوارض استفاده بیش از اندازه از لوبیا سیاه

استفاده بیش از اندازه از هر ماده غذایی خطراتی به همراه دارد که لوبیا سیاه هم از این قاعده مستثنی نیست. لوبیای سیاه قندی به نام الیگوساکارید دارد که در سیستم گوارشی تخمیر شده و تولید متان می‌کند. متان باعث نفخ معده و شکم شده و عوارض جانبی برای بدن شما به همراه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم لوبیا سیاه و سایر حبوبات را قبل پخت حتما یک تا 2 ساعت در آب خیس کنید. این کار هضم لوبیای سیاه هم بهتر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  سوپ جو دوسر و کینوا

پوست لوبیا دارای موادی است که از نفوذ حشرات و آفات به درون دانه جلوگیری می‌کند. یکی از ترکیبات موجود در پوست لوبیا، فیتیک اسید است که از جوانه زدن پیش از موعد دانه جلوگیری می‌کند. اگر فیتیک اسید قبل خوردن از دانه برداشته نشود، مشکلات گوارشی، ناراحتی‌های مغزی حتی اختلالات جنسی برای انسان‌ها به وجود می‌آورد. بنابراین توصیه می‌کنیم دانه‌های لوبیای سیاه را قبل پخت حتماً در آب خیس کرده سپس آن را به مدت یک ساعت کامل بپزید تا اثرات مخرب آن از بین برود.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

مربای توت فرنگی با دانه چیا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))