1222223
سبد خرید
خواص کینوا برای نوزادان و کودکان

خواص کینوا برای نوزادان و کودکان

غذا دادن به کودک کار آسانی نیست، اما دشوارتر از آن این است که انتخاب کنید چه چیزی برای کودک شما خوب و مغذی است. زیرا، نه تنها انتخاب‌ها بسیار زیاد، بلکه گاهی گیج کننده نیز هستند.

خواص کینوا برای نوزادان و کودکان یکی از غذاهایی که می‌توانید انتخاب کنید کینوا برای نوزادان است. کینوا یک غلات نیست بلکه یک شبه غلات است.

خواص دانه کینوا برای کودکان

با این حال، آن را یک غلات در نظر می‌گیرند زیرا مزایای غلات کامل را در مقایسه با غذاهایی مانند برنج سفید و ماکارونی که فقط کربوهیدرات‌های ساده را فراهم می‌کنند، ارائه می‌دهد.

بیشتر بدانید: کاهش کلسترول با بلغور جو دوسر

مانند سایر غلات و ارزن، توصیه می‌شود کینوا را برای نوزادان تنها پس از 7 یا 8 ماهگی شروع کنید. کینوا، مانند راگی و جوار، سطح بالایی از تغذیه را برای کودکان فراهم می‌کند.

کاربرد کینوا

پیشنهاد خرید

تخمه آفتابگردان دور سفید

۰ تومان۲۲۶.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص دانه کینوا برای کودکان

بله، کینوا برای کودکان نوپا مفید است و برای کودکان در تمام سنین عالی است. کینوا مملو از پروتئین است و منبع عالی فیبر، ویتامین‌های A، C و E و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم است.

بعلاوه، اگر برای خودمان یک غذای کینوا سالم درست می‌کنیم، چرا آن را یک دستور غذای کینوا برای بچه‌ها هم درست نکنیم؟ کینوا یک غذای اصلی است که همیشه در دسترس ماست. به راحتی می‌توانید از آن در ایده‌های صبحانه سالم و از شیر گرفتن نوزاد استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:  دلایل شست و شوی صورت با کینوا

خرید کینوا

نکته خواص
کینوا یک منبع عالی از پروتئین، فیبر، آهن و منیزیم است. این مواد مغذی برای رشد و نمو نوزادان و کودکان ضروری هستند.
کینوا هضم آسانی دارد. این امر آن را به یک گزینه عالی برای نوزادان و کودکانی که در حال شروع غذاهای جامد هستند، تبدیل می کند.
کینوا یک ماده غذایی بدون گلوتن است. این امر آن را برای نوزادان و کودکانی که به گلوتن حساسیت دارند یا عدم تحمل دارند، مناسب می کند.
کینوا را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. این امر آن را به یک غذای همه کاره و جذاب برای نوزادان و کودکان تبدیل می کند.

خواص دانه کینوا برای کودکان

نکاتی در مورد خواص کینوا برای نوزادان و کودکان

هنگام معرفی دستورالعمل‌های کینوا به کودکان نوپا، چند نکته برای کمک برای طبخ آن‌ها وجود دارد.

کینوا رنگی را امتحان کنید: بچه‌ها بر اساس ظاهر یک غذا انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات یک غذای رنگارنگ‌تر جذاب‌تر است. انواع کینوا رنگی را امتحان کنید!

مراقب کینوا پخته شده در مقابل خشک باشید: توجه داشته باشید که آیا در دستور پخت شما کینوا از قبل پخته شده است یا به سادگی کینوا خشک. اگر در دستور پخت لازم نباشد، نمی‌خواهید آن را از قبل بپزید. اگر این کار را انجام دهید، می‌تواند باعث شود کینوا شما نرم شود.

آشپزی با یک مایع متفاوت – کینوا به تنهایی بسیار ملایم است و واقعاً هر طعمی را که با آن مخلوط می‌شود به خود می‌گیرد. اگر نمی‌خواهید به کینوا چه چیزی اضافه کنید تا خوشمزه شود، به جای آب، شیر، شیر نارگیل، آب مرغ، آب استخوان یا مایعات طعم‌دار و مغذی دیگری را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه:  تفاوت جودوسر پرک و جودوسر در بدن سازی

افزودنی‌های سرگرم کننده را اضافه کنید! معمولاً سالاد کینوا برای بچه‌ها مناسب است و پر از میوه‌ها و سبزیجاتی است که آنها می‌شناسند و دوست دارند. برخی از افزودنی‌های مورد علاقه کینوا عبارتند از:

  • ادویه جات – مانند نعناع، گشنیز، ریحان – این ادویه‌ها در دستورالعمل‌های کینوا برای نوزادان عالی هستند زیرا در سنین جوانی کام آنها را گسترش می‌دهید!
  • میوه‌ها – مانند انواع توت‌ها، طالبی، کیوی یا پرتقال (میوه‌های گرمسیری بسیار خوب هستند)
  • سس‌ها – مانند سس گوجه فرنگی، آووکادوی له شده، تاهینی، هوموس
  • افزودنی‌های سرگرم کننده – چیپس شکلات، موز له شده و کره بادام زمینی برای دستور پخت شیرین کینوا

فواید و خواص کینوا برای سلامتی نوزادان و کودکان

سرشار از چربی‌های با کیفیت است. حدود 25 درصد از اسیدهای چرب به شکل اسید اولئیک است که یک اسید چرب تک غیراشباع سالم برای قلب (MUFA) است و حدود 8 درصد از اسید آلفا لینولنیک به دست می‌آید.

این یکی از معدود غذاهای گیاهی است که پروتئین کامل را فراهم می‌کند. نسبت پروتئین به کربوهیدرات بالایی در مقایسه با سایر غلات دارد. جای تعجب نیست که آژانس فضایی ناسا کینوا را به عنوان یک غذای ایده‌آل برای پروازهای فضایی طولانی مدت پیشنهاد کرده است.

پیشنهاد مطالعه:  خواص جو دوسر برای اختلالات جنسی

کینوا حاوی مقادیر زیادی فیبر است. بنابراین، سلامت روده را بهبود می‌بخشد و از یبوست جلوگیری می‌کند.

در مقایسه با سایر غلات بدون گلوتن، فاقد گلوتن است و آنتی اکسیدان بالایی دارد. محققان مرکز بیماری سلیاک در دانشگاه کلمبیا دریافتند که محتوای تغذیه‌ای رژیم‌های بدون گلوتن با افزودن جو یا کینوا به رژیم‌های غذایی به طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد.

کینوا منبع خوبی از چندین ماده معدنی از جمله منگنز، فسفر، مس، فولات، آهن، منیزیم و روی است.

کینوا حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است که به طعم و اثرات سلامتی آن کمک می‌کند. به عنوان مثال، فلاونوئیدهای کورستین و کامپفرول به مقدار زیاد در کینوا یافت می‌شوند. در واقع، محتوای کورستین کینوا از برخی دیگر از غذاهای پرکوئرستین مانند کرن بری بیشتر است.

گنجاندن کینوا در رژیم غذایی کودک چندان دشوار نیست، زیرا طعم آن حتی در صورت مخلوط شدن با سایر غذاها نیز خوب است.

دستورالعمل‌های کینوا سالم برای نوزادان

برای تهیه غذای کودک کینوا، یا باید کینوا آبکشی شده بخرید یا قبل از استفاده آن را خوب بشویید. این به خلاص شدن از شر عوامل ضد تغذیه‌ای و طعم تلخ کینوا کمک می‌کند. پس از آبکشی، برای سهولت استفاده، کینوا را می‌توان قبل از آسیاب کردن، خشک و برشته کرد.

مطالب مرتبط:

طبع دانه چیا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

توجه: از کاربران و مشتریان عزیزمان در شهر تهران (ارسال با پیک) که میخواهند قبل از شروع سال جدید سفارش خود را تحویل بگیرند خواهشمندیم سفارشات خود را نهایتا تا 27 اسفند ثبت نمایند.