1222223
سبد خرید
مصرف کینوا و دور کردن سرطان

مصرف کینوا و دور کردن سرطان

مصرف کینوا و دور کردن سرطان در این مقاله سعی کردیم در مورد راه‌های پیشگیری از سرطان، به ویژه پیشگیری از رژیم غذایی، تردیدهای زیادی وجود دارد. براساس تحقیقات، چندین نوع غذا باعث ایجاد یا پیشگیری از سرطان گزارش شده است.

یکی از مواد غذایی که از انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات پیشگیری می‌کند، کینوا است. این دانه در کشورهای مختلف به طور گسترده مصرف می‌شود. به دلیل داشتن مواد مغذی و خواص شیمیایی، از سرطان و سایر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد خرید

لوبیا سیاه قیمت و خرید

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

هر آنچه که باید در مورد مصرف کینوا و دور کردن سرطان

کینوا (Chenopodium quinoa) که متعلق به خانواده تاج خروس است، یک محصول غلات است که حاوی دانه‌های خوراکی است. در ابتدا در آمریکای جنوبی کشت می‌شد و بعداً در سراسر جهان رایج شد. دانه آن سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B، فیبر و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. حاوی کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر غلات مانند برنج و گندم است، بنابراین برای بسیاری از مردم گزینه سالم‌تری است. (خرید کینوا ارگانیک)

کینوا علاوه بر مغذی و کم کالری بودن، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از مشکلات مختلف سلامتی مانند التهاب، کلسترول بالا و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. نقش آن در پیشگیری از انواع سرطان، به طور عمده سرطان پروستات، و سایر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت، با چندین یافته مثبت به طور گسترده در حال تحقیق است. به دلیل فواید بسیار زیاد آن برای سلامتی، سازمان ملل سال 2013 را به عنوان سال بین‌المللی کینوا اعلام کرد.

پیشنهاد مطالعه:  بستنی اسپیرولینا

فواید کینوا در مورد سرطان و سایر بیماری‌ها

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که مصرف کینوا می‌تواند به پیشگیری از سرطان و همچنین کمک به درمان سرطان کمک کند. اغلب به عنوان یکی از اجزای ضروری رژیم‌های غذایی گیاهی برای پیشگیری و بقای سرطان توصیه می‌شود. چندین مطالعه، مانند یک مطالعه آمریکایی با عنوان «مطالعه غذا خوردن و زندگی مردان» نشان داده است که رژیم غذایی گیاهی نه تنها ممکن است از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند، بلکه به کند کردن آن نیز کمک کند. کینوا یک غذای بدون گلوتن و غلات کامل است و توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان بخشی از رژیم‌های غذایی گیاهی برای این اهداف توصیه می‌شود.

خواص آنتی اکسیدانی

مهم‌ترین جنبه کینوا در این زمینه ماهیت آنتی اکسیدانی آن است. چندین ترکیب آن مانند ساپونین‌ها، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و بتاسیانین‌ها آنتی اکسیدان‌های موثری هستند و دانه‌های تیره کینوا دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالاتری هستند. خواص آنتی اکسیدانی به روش‌های زیر کمک می‌کند:

  • آنها با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کنند و از اثرات منفی آنها از جمله رشد سرطان جلوگیری می‌کنند.
  • آنها با التهاب مقابله می‌کنند که با چندین مشکل سلامتی مانند سرطان، دیابت نوع 2، تصلب شرایین و دژنراسیون عصبی مرتبط است. ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ساپونین‌ها می‌توانند مسیرهای التهابی مرتبط با سرطان، از جمله علائم سرطان پروستات را کند یا بشکنند. آنها آزاد شدن سیتوکین‌های التهابی را در بدن مهار می‌کنند.
پیشنهاد مطالعه:  لوبیا سیاه برای درمان کم خونی

جنبه‌های دیگر

علاوه بر آنتی اکسیدان‌هایی مانند ساپونین‌ها و اسیدهای فنولیک، کینوا خواص دیگری نیز دارد که در پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌ها بسیار موثر است. براساس یافته‌های پژوهشی مختلف، می‌توان آنها را به شرح زیر خلاصه کرد:

  • مصرف کینوا ممکن است سلامت متابولیک فرد را با کاهش سطح کلسترول بهبود بخشد.
  • از تجمع چربی اضافی در بدن جلوگیری می‌کند، زیرا فاقد گلوتن است. این به طور قابل توجهی در پیشگیری از چندین بیماری مانند سرطان، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  • حاوی چندین ترکیب است که ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند. طبق یک مطالعه، کینوا حاوی فیتواکدی استروئیدها است که به کاهش سطح قند خون در موارد هیپرگلیسمی کمک می‌کند.
  • ارزش کلی مواد مغذی آن از نظر ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرها و پروتئین‌ها بسیار بالا است، که تأثیری کلی بر سلامت فرد دارد و ممکن است در دراز مدت از سرطان و سایر بیماری‌ها جلوگیری کند.
پیشنهاد مطالعه:  درمان بیماری ام اس با کینوا

نکاتی هنگام مصرف کینوا

در حالی که چندین پروژه تحقیقاتی فواید کینوا را برای سلامتی نشان داده‌اند، نکات زیر قابل یادآوری است.

  • میزان کامل اثربخشی کینوا در پیشگیری و درمان سرطان موضوع تحقیقات بیشتر است. این به خودی خود بسیار مفید است، اما مصرف آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی گیاهی بزرگتر توصیه می‌شود.
  • دانه‌های کینوا را می‌توان مانند سایر غلات پخته و برای مصرف آماده کرد. می‌توانید آن را مانند برنج در آب بجوشانید و همراه با سبزیجات و سایر مواد غذایی میل کنید.
  • برای اینکه بدانید کینوا برای شما یا کسی مناسب است یا خیر، با یک متخصص تغذیه یا در صورت ابتلا به سرطان، با ارائه دهنده مراقبت از سرطان و متخصص تغذیه مشورت کنید.

مزایای سلامتی مصرف کینوا فراوان و جامع است. چندین مطالعه اثربخشی کینوا را در برابر بیماری‌های سبک زندگی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها ثابت کرده‌اند. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن، پتانسیل مفیدی در برنامه های درمانی یکپارچه سرطان را دارد. با وجود فواید بسیار زیاد برای سلامتی، جای تعجبی در مورد وضعیت کینوا به عنوان یک ابر غذا و به عنوان یک ماده غذایی همه جانبه برای فواید تغذیه‌ای وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

خوراک سبزیجات با گندم سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :