1222223
سبد خرید
تهیه کیک ماچا

تهیه کیک ماچا

تهیه کیک ماچا این روزها کار زیاد سختی نیست. با وجود انواع پودر کیک آماده و امکانات مختلفی که در دسترس بیشتر افراد است، هر کسی می‌‌تواند به راحتی انواع کیک با طعم‌های مختلف را درست کند. ماچا نوعی چای سبز است اما بر خلاف باور عمومی چای ماچا با چای سبز تفاوت دارد. اگرچه خیلی‌ها به ماچا، چای سبز می‌گویند و رنگ این چای هم واقعا سبز است، اما تفاوت زیادی از نظر طعم و مزه با چای سبزهای رایج دارد. می‌توان با ماچا انواع دسر ها، کیک‌ها و شیرینی‌ها را درست کرد و از خوردن آن‌ها لذت برد.

مواد لازم برای تهیه کیک ماچا

تخم مرغ                            ۴ عدد

پیشنهاد مطالعه:  بلغور جو دوسر و دیابت

روغن مایع                         ۱۰۰ گرم

شیر گرم                            ۱۰۰ گرم

آرد                                   ۲۰۰ گرم

شکر                                 ۲۰۰ گرم

آب داغ                            ۷۰ گرم

بکینگ پودر                        ۱ قاشق مربا خوری

وانیل                                نصف قاشق چای خوری

نمک                                 به مقدار لازم

پودر کاکائو                       ۱ قاشق غذا خوری

پودر ماچا (قابل حذف)      ۱ قاشق غذا خوری پر

طرز پخت کیک

مرحله اول: برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص ماچا در ابتدای کار، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می‌‌کنیم و در دو ظرف جدا گانه می‌ریزیم. سپس سفیده را با ۱۰۰ گرم شکر هم می‌‌زنیم تا حسابی کف دار شود و فرم بگیرد.

مرحله دوم: در این مرحله زرده را با ۱۰۰ گرم دیگر شکر و وانیل هم می‌‌زنیم تا حجیم و روشن شود. روغن، شیر و آب را به تناوب اضافه می‌ کنیم و کمی می ‌زنیم. آرد، نمک و بکینگ پودر را در یک ظرف با هم مخلوط کرده و الک می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه:  دمنوش جینسنگ

مرحله سوم: سپس به مواد زرده اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن و صاف شدن با دور کند همزن هم می‌‌زنیم. حالا سفیده را با لیسک آرام و دورانی به خورد مواد می‌‌دهیم. حالا مواد را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم.

مرحله چهارم: در این مرحله به یک قسمت از مواد پودر ماچا و به قسمت دیگر پودر کاکائو اضافه می‌‌کنیم. بعد در قالب چرب شده و آرد پاشی شده یا پوشش داده شده با مایه جدا کننده کیک، به صورت یک ملاقه شکلاتی و یک ملاقه از مواد ماچا می‌‌ریزیم.

مرحله پنجم: در این مرحله قالب کیک را در فر گرم شده با درجه حرارت ۱۷۵ به مدت ۴۵ الی ۵۵ دقیقه قرار می‌‌دهیم. توجه داشته باشید که فر باید از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده باشد. قبل از خاموش کردن فر با خلال چوبی تست می‌‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه:  اوتمیل شکلاتی با جو دوسر پرک

مرحله ششم: اگر چیزی به آن نچسبیده بود، کیک پخته و آماده است. سپس کیک را از فر خارج کرده و کنار می‌گذاریم تا از دما بیفتد. سپس آن را به آرامی از قالب خارج کرده و روی توری کیک می‌گذاریم تا خنک شود و آن را سرو می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

خواص شگفت انگیز لوبیای سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :