1222223
سبد خرید
سالاد کینوای قرمز

سالاد کینوای قرمز

در این مقاله از هانی فود قصد داریم طرز تهیه سالاد با کینوای قرمز را به شما آموزش دهیم. کینوا دانه‌ای خوراکی است که نحوه پختی شبیه برنج داشته و به خودی خود طعم خاصی ندارد.

شما می‌توانید با استفاده از ادویه‌های مختلف کینوای قرمزتان را خوش طعم و خوش عطر کنید. بسیاری از افراد از کینوای قرمز در تهیه سالاد، نان، کیک، شیرینی و… استفاده می‌کنند.

برای تهیه و خرید کینوا قرمز روی لینک کلیک نمایید.

دانه‌های کینوای قرمز سرشار از موادی از جمله آمینو اسید، آهن، امگا 3، فسفر، پروتئین، منیزم، پتاسیم، فیبر و… است. کینوا تاثیری به مراتب بهتر از پروتئین‌های گیاهی داشته و جایگزین مناسبی برای افرادی است که گیاه‌خوار بوده یا از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنند.

کینوای قرمز نوعی پروتئین کامل است که کالری بسیار کمی داشته و افراد علاقمند به کاهش وزن می‌توانند از این گیاه استفاده کنند. با مصرف این دانه تمام پروتئین مورد نیاز به بدنتان رسیده همچنین 8 آمینو اسید لازم و ضروری بدنتان تامین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه بستنی با ماچا

پیشنهاد خرید

دانه کینوا سفید ایرانی

۰ تومان۹۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص کینوای قرمز در سلامتی بدن

طبق تحقیقات انجام شده گیاه کینوا برای تمام گروه‌های خونی کاملاً مفید و کاربردی است. این گیاه سرشار از آهن، فسفر، امگا 3، کلسیم، منیزیم، لیزین (یک اسید آمینه ضروری برای بدن) و ویتامین B است که قندخون را متعادل کرده و دیابت را کنترل می‌کند. در حال حاضر کینوا در 3 رنگ در بازار موجود است که افراد می‌توانند بسته به نیاز خود نسبت به خرید این گیاه مفید اقدام کنند. نحوه طبخ کینوا شباهت زیادی به برنج دارد.

مواد لازم برای تهیه سالاد با کینوای قرمز

برای تهیه سالاد با کینوای قرمز لازم است موارد زیر تهیه شوند:

روغن زیتون؛

کینوا؛

کلم قرمز؛

سرکه بالزامیک؛

پیشنهاد مطالعه:  تهیه کیک ماچا

هویج؛

کلم بروکلی؛

کرفس؛

نعنا؛

نمک و فلفل؛

آبلیمو؛

ابتدا  کینوای قرمز و آب را به نسبت یک به 2 با کمی نمک و روغن زیتون در یک قابلمه ریخته و با یکدیگر کاملاً مخلوط می‌کنیم. آب را به جوش آورده سپس شعله گاز را کم کرده تا مخلوط به آرامی بپزد.

کینوای پخته شده را به هویج، خیار، کلم بروکلی، برگ نعنای خرد شده، کرفس و… اضافه کرده و کاملاً به هم بزنید. سالاد مورد نظر را با چاشنی‌های مورد نظر مانند سرکه بالزامیک، نمک، فلفل، آبلیمو و روغن زیتون خوش طعم و خوشمزه کنید.

کینوای قرمز دارای مقادیر بالایی منگنز است که سلول‌های قرمز خون و سایر سلول‌های بدن را از رادیکال‌های آزاد در امان نگه داشته و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. کینوا حدود 2 برابر غلات معمولی دارای فیبر غذایی بوده به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون و دیابت را کاهش می‌دهد. افرادی که به طور منظم کینوا مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش سوپ جو دو سر پرک

فیبر موجود در کینوا به سرعت در شما احساس سیری ایجاد کرده و از پرخوری و اضافه وزن شما جلوگیری می‌کند.

به نظر شما با کینوای قرمز چه غذاهایی می‌توان پخت؟ نظرات خود را از طریق همین صفحه با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

اسموتی توت و جودوسر

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))