1222223
سبد خرید
5 فایده دانه کینوا

5 فایده فوق العاده و بی نظیر کینوا برای سلامتی

یک پروتئین کامل و بدون گلوتن، تقاضا برای کینوا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. جو لوین، متخصص تغذیه، نکات مهم تغذیه ای این غلات محبوب را به اشتراک می گذارد.

پیشنهاد خرید

پودر سیر

۰ تومان۳۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

کینوا چیست؟

کینوا با تلفظ “keen-wa” جایگزینی بدون گلوتن برای غلات نشاسته ای است. اگرچه کینوا اغلب نقشی مشابه غلات موجود در غذاها دارد، اما در واقع دانه ای از خانواده چغندر، شاتوت و اسفناج است. سرشار از پروتئین و منبع گیاهی مهمی از تمام نه اسید آمینه ضروری است. کینوا که هزاران سال در آمریکای جنوبی (پرو، شیلی و بولیوی) رشد می کرد، رژیم غذایی اصلی اینکاها و فرزندان آنها را تشکیل می داد. در سال‌های اخیر، غذاخوری‌ها آن را به عنوان جایگزینی برتر برای گندم بلغور، کوسکوس و برنج معرفی کرده‌اند.

تعداد زیادی از مقالات متنوع و مفید در راستای فواید فوق العاده ای که کینوا برای سلامتی دارد را در این وبسایت مطالعه فرمایید.

 

قیمت کینوا

 

فواید تغذیه ای کینوا

یک وعده 100 گرمی کینوآ پخته شده این موارد را به شما ارائه می دهد:

  • 120 کیلو کالری / 503 کیلوژول
  • 4.4 گرم پروتئین
  • 1.9 گرم چربی
  • 19.4 گرم کربوهیدرات
  • 2.8 گرم فیبر
  • 17 میلی گرم کلسیم
  • 64 میلی گرم منیزیم

برای کسانی که از یک رژیم گیاهی یا گیاهی پیروی می کنند، کینوا یک گنجاندن رژیم غذایی ارزشمند است. مانند گندم سیاه، کینوا دارای مشخصات اسید آمینه عالی است که شامل هر نه اسید آمینه ضروری است.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه انواع شربت با دانه چیا

5 فایده فوق العاده کینوا برای سلامتی

پیشنهاد خرید

آرد جو دوسر

۰ تومان۶۵.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

5 مزیت اصلی کینوا برای سلامتی چیست؟

1. ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهد
کینوا سرشار از مواد مغذی گیاهی ضد التهابی است که آن را به طور بالقوه برای سلامت انسان در پیشگیری و درمان بیماری ها مفید می کند. کینوا حاوی مقادیر کمی از اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب است و در مقایسه با غلات معمولی، محتوای چربی تک غیراشباع بیشتری دارد.

2. ممکن است به کاهش وزن کمک کند
کینوا سرشار از فیبر و با پروتئین بیشتر برنج یا جو، ممکن است برای کسانی که به دنبال کنترل وزن خود هستند مفید باشد. یک توضیح برای این ماهیت پرکننده پروتئین و فیبر است که به ما کمک می کند اشتهای خود را مدیریت کنیم. کینوا همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است، بنابراین انتشار انرژی کندتر آن باعث می‌شود که کمتر باعث ایجاد هوس و تحریک گرسنگی شود.

پیشنهاد مطالعه:  تفاوت دانه چیا و تخم شربتی

3. ممکن است به تعادل قند خون کمک کند
اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، تعداد کمی از مطالعات نشان می‌دهند که کینوا ممکن است سطح تری گلیسیرید را بهبود بخشد و مدیریت قند خون را بهبود بخشد.

4. مناسب برای کسانی که بیماری سلیاک و عدم تحمل گلوتن دارند
کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن و از نظر تغذیه ای متراکم، گزینه ایده آلی برای کسانی است که قادر به خوردن غلات گلوتن نیستند، مانند کسانی که بیماری سلیاک دارند. کینوا با داشتن فیبر بالا، انتخاب بهتری برای سلامت روده و دستگاه گوارش نسبت به جایگزین های گلوتن تصفیه شده مانند آرد برنج یا سیب زمینی است.

5. ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد
مطالعات نشان می دهد کینوا ممکن است با افزایش تنوع باکتری های مفید روده و کاهش علائم التهابی شرایطی مانند کولیت، سلامت روده را بهبود بخشد. کینوا که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند، سوخت باکتری های مفید روده را تامین می کند و به آنها اجازه رشد می دهد.

پیشنهاد مطالعه:  خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه

آیا کینوا برای همه بی خطر است؟

کینوا یکی از کم آلرژی زاترین غلات است که واکنش های آلرژیک به آن نادر است. با این حال، ترکیبات طبیعی پوشش دهنده دانه ها به نام ساپونین ممکن است علت برخی از واکنش های نامطلوب باشد. حذف این ترکیبات با شستشوی کامل یا خیساندن کینوا قبل از استفاده امکان پذیر است.

تمام محتوای بهداشتی در honeyfood-co.com فقط برای اطلاعات عمومی ارائه شده است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی پزشک خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی تلقی شود. اگر در مورد سلامت عمومی خود نگرانی دارید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی خود تماس بگیرید. منبع

کاربران مقالات زیر را بیشتر پسندیده اند:

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))