1222223
سبد خرید
کینوا برای درمان تیروئید

کینوا برای درمان تیروئید

طبق تحقیقات بعمل آمده توسط کارشناسان تغذیه کینوا برای درمان تیروئید بسیار مفید است. کینوا بیش از 5000 سال پیش در مناطق کوهستانی آند در پرو، بولیوی و شیلی سرچشمه گرفت. رایج‌ترین انواع کینوا که در سرتاسر جهان یافت می‌شود، کینوا سنتی سفید و کینوآ قرمز اینکا هستند، اگرچه بازارهای کشاورزان منتخب و کاتالوگ‌های آنلاین دارای کینوا سیاه هستند.

پیشنهاد خرید

تخمه آفتابگردان شمشیری

۰ تومان۱۳۶.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

بررسی خواص کینوا برای درمان تیروئید

این دانه همه کاره را می‌توان با جایگزینی برنج سفید یا سایر غلات مانند گندم یا جو به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده کرد. محتوای پروتئین موجود در کینوا بسیار بالاست و این همان چیزی است که آن را بسیار مغذی می‌کند. کینوا بر خلاف برخی غلات کاملاً بدون گلوتن است و از این رو در لیست غذاهای توصیه شده برای مبتلایان به بیماری تیروئید قرار دارد. در این مقاله به بررسی خواص کینوا برای درمان تیروئید خواهیم پرداخت.

خواص کینوا

اختلالات تیروئید

تیروئید غده‌ای است که در قاعده حنجره در ناحیه گردن یافت می‌شود. این غده کوچک شامل 2 لوب در دو طرف نای است. آنها توسط بافت‌های همبند به نام ایستموس به هم می‌پیوندند.

پیشنهاد مطالعه:  خواص سبوس جو دوسر

وظیفه اصلی غده تیروئید تولید تیروکسین و تری یدوتیرونین است – 2 هورمونی که حاوی ید و کلسی تونین هستند. این هورمون‌ها برای حفظ تعادل کلسیم و متابولیسم بدن ضروری هستند.

اختلالات تیروئید از گواتر که یک وضعیت نسبتاً بی ضرر است که منجر به بزرگ شدن غده تیروئید می‌شود تا سرطان تیروئید را شامل می‌شود.

مشکلات رایج تیروئید زمانی ایجاد می‌شوند که تولید نامنظم هورمون‌های تیروئید مانند پرکاری تیروئید (بیش از حد) و کم‌کاری تیروئید (ناکافی) وجود داشته باشد. سایر شرایطی که غده تیروئید را تحت تأثیر قرار می‌دهد بیماری گریوز، تیروئیدیت هاشیموتو، بیماری پلامر، بیماری تیروئید پس از زایمان، سرطان تیروئید و غیره است.

کینوا برای اختلالات تیروئید

در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رژیم تیروئید می‌تواند به درمان اختلالات مختلف غده تیروئید کمک کند وجود ندارد، برخی از پزشکان طب جایگزین پیشنهاد می‌کنند که چنین رژیم غذایی می‌تواند عملکرد آن را بهبود بخشد. برای مقابله با کم کاری تیروئید، انجام درمان جایگزینی هورمون مهم است.

افراد مبتلا به سلیاک از عدم تحمل گلوتن رنج می‌برند. این بیماری ارثی بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد و هر فردی که به این بیماری مبتلا است باید از مصرف غذاهای غنی از گلوتن مانند گندم و جو به شدت اجتناب کند. در غیر این صورت، ممکن است آسیب جدی به پوشش روده کوچک وارد شود.

پیشنهاد مطالعه:  کینوا در عضله سازی ورزشکاران

هنگامی که چنین آسیبی رخ می‌دهد، غذا و مواد مغذی جذب نمی‌شوند، سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و افراد ممکن است دچار بیماری‌های مختلف شوند. این پاسخ خودایمنی به غذاهای غنی از گلوتن می‌تواند بر سایر قسمت‌های بدن مانند غده تیروئید تأثیر بگذارد. از این رو، پیشنهاد شده است که کینوا که فاقد گلوتن است می‌تواند برای افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند نیز مفید باشد.

مطالعات گسترده‌ای که در سال 2008 منتشر شد، سوابق مبتلایان و بدون بیماری سلیاک را مقایسه کرده است. افراد مبتلا به سلیاک بیشتر از افراد بدون بیماری سلیاک مستعد ابتلا به اختلالات تیروئید مانند کم کاری تیروئید بودند.

از این رو، با توجه به این مطالعات، کینوا ممکن است در رژیم غذایی افراد مبتلا به اختلالات تیروئید گنجانده شود، زیرا علاوه بر اینکه فاقد گلوتن است، حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد مغذی و پروتئین‌های دیگر نیز می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه:  مصرف جودوسر برای افراد دیابتی

اقدامات احتیاطی و نتیجه گیری

به طور کلی کینوا هیچ نوع عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند و به خوبی توسط همه تحمل می‌شود. این ماده دارای آثاری از اگزالات است و از این رو هرکسی که نیاز به رژیم غذایی بدون اگزالات دارد باید محتاط باشد.

کینوا حاوی مقادیر زیادی ساپونین است که قسمت بیرونی هسته را می‌پوشاند. این ترکیب شیمیایی بسیار تلخ مزه و سمی است. بنابراین، مهم است که دانه‌ها را قبل از استفاده به طور کامل بشویید، حتی اگر غلات از قبل شسته شده و از قبل خیس شده خریداری می‌کنید.

اگر دانه‌ها از قبل خیس نشده‌اند، مطمئن شوید که آنها را حداقل یک روز یا یک شب خیس کنید تا از شر تمام مواد ضد مغذی موجود در آن خلاص شوید. قبل از استفاده، چند دانه را بچشید و طعم تلخ آن را بررسی کنید.

بنابراین، کینوا را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از غذاهای بسیار مغذی و بدون گلوتن لذت ببرید که ممکن است به کنترل مشکلات تیروئید کمک کند.

مطالب مرتبط:

مصرف خام کینوا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :