1222223
سبد خرید
میزان پروتئین مورد نیاز بدن

میزان پروتئین مورد نیاز بدن

آشنایی با میزان پروتئین مورد نیاز بدن

سوال اغلب افراد از کارشناسان هانی فود در خصوص میزان پروتئین مورد نیاز بدن است. از این رو در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در این زمینه به شما ارائه دهیم. میزان پروتئین به سن و سال همچنین میزان فعالیت بدنی شما بستگی دارد.

خرید کینوا

به طور معمول اگر ورزشکار هستید، باید میزان پروتئین بیشتری مصرف کنید تا عضله‌سازی به خوبی صورت گرفته همچنین از تحلیل‌های عضلانی جلوگیری شود. البته این نکته را فراموش نکنید که اگر ورزشکار هستید، در کنار رژیم غذایی خود حتماً پروتئین مصرف کنید. این کار باعث می‌شود عضله‌سازی در بدن شما در بالاترین سطح ممکن اتفاق بیفتد. در ادامه همراه ما باشید.

مقدار پروتئین روزانه

به طور کلی در روز باید 10 الی 35 درصد کالری مورد نیاز شما تامین شود. برای مثال اگر به طور روزانه به 2000 کالری نیاز دارید، 200 تا 700 کالری شما را باید مواد پروتئینی تشکیل دهند. متخصصان توصیه کرده‌اند در رژیم غذایی یک فرد بزرگسال بدون تحرک یا کم تحرک، به ازای هر یک کیلوگرم 0.8 گرم پروتئین باید وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر پودر پروتئین در عضله سازی ورزشکاران

به طور مثال اگر وزن شما 75 کیلوگرم است، باید در طول روز چیزی حدود 60 گرم پروتئین مصرف کنید. البته زمانی که به سن 40-50 سالگی می‌رسید، از دست دادن توده‌های عضلانی بدن شما شروع می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید در طول روز میزان پروتئین مورد نظرتان را دریافت کنید.

آیا خوردن استیک پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند

بسیاری از افراد معتقد هستند که خوردن یک استیک بزرگ در طول روز می‌تواند میزان پروتئین مورد نیاز شما را تامین کند در حالی که این باور کاملاً اشتباه است. برخی دیگر از ورزشکاران تصور می‌کنند که تنها مصرف پروتئین می‌تواند منجر به عضله‌سازی بدن شود. این تصور هم کاملاً اشتباه است. شما باید در کنار مصرف پروتئین، تمرینات منظم ورزشی هم داشته باشید. وجود این 2 عامل در کنار هم باعث رشد و تقویت عضلات بدن شما می‌شود .

این نکته را فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه پروتئین می‌تواند مشکلاتی مانند افزایش چربی خون در کنار ابتلا به بیماری‌های قلبی برای شما به وجود بیاورد. این مشکل به خصوص برای افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های کلیوی بیشتر اتفاق می‌افتد.

پیشنهاد مطالعه:  معجزه دانه چیا و کاهش وزن

منابع غنی از پروتئین

بهترین مواد خوراکی که دارای پروتئین هستند عبارتند از: سویا، دانه‌های لوبیا، عدس، گوشت‌های بدون چربی، انواع گوشت سفید مانند غذاهای دریایی، گوشت سفید یا بوقلمون، سفیده تخم مرغ، لبنیات البته به صورت کم چرب و…

بهترین زمان مصرف پروتئین

سعی کنید مصرف پروتئین را در طول هفته پخش کنید. به طور کلی مردم اغلب پروتئین را در وعده صبحانه یا عصرانه خود قرار می‌دهند. تجربه ثابت کرده انتقال مقداری پروتئین از وعده شام به صبحانه می‌تواند به کاهش گرسنگی در طول روز و مدیریت وزن کمک کند.

به طور عمومی توصیه می‌شود مقدار 15 الی 30 گرم پروتئین به طور روزانه در هر وعده غذایی مصرف شود. این میزان می‌تواند از طریق مصرف گوشت، لوبیا حتی لبنیات همراه غذا مصرف شود. بهتر است پول خود را برای دریافت مقادیر بیشتر پروتئین هدر ندهید.

سوال اصلی این است که یک مکمل پروتئینی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه به این سوال شما پاسخ مناسبی داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  محاسبه وزن ایده‌آل

ویژگی های مکمل پروتئینی مناسب

اگر قصد دارید از مکمل های پروتئینی مناسب استفاده کنید، باید دنبال موارد زیر باشید:

  • میزان کالری آن باید 200 کالری یا کمتر باشد.
  • میزان چربی اشباع شده آن باید کمتر از 2 گرم باشد.
  • مکمل مورد نظر باید دارای 5 گرم شکر یا حتی کمتر از این میزان باشد.

پروتئین مورد نیاز مواد غذایی

به طور کلی مصرف موادی مانند ماست یونانی، تخم مرغ آ‌ب‌پز یا موز به طور متوسط 19 گرم پروتئین به بدن می‌رساند. یک سینه مرغ چیزی حدود 85 گرم پروتئین دارد در حالی که نصف فنجان برنج و نصف فنجان سبزیجات، معادل 25 گرم پروتئین است. این در حالی است که لوبیا با یک لیوان شیر حدود 28 گرم پروتئین دارد.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. شما می‌توانید نظرات خود در زمینه مصرف مکمل‌های پروتئینی را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

10 دلیل استفاده از گندم سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :