1222223
سبد خرید
تاثیر پروتئین وی در ریزش مو

تاثیر پروتئین وی در ریزش مو

آیا تا به حال به تاثیر پروتئین وی در ریزش مو فکر کرده‌اید؟ امروزه ورزشکاران به دلایل مختلف مجبور به استفاده از مکمل‌های مختلف از جمله پودر پروتئین هستند. پروتئین وی این روزها در انواع مختلفی در بازار موجود است که ورزشکاران می‌توانند بسته به نیاز خود اقدام به خرید این مکمل کنند که در بیشتر اوقات به عنوان کمک‌کننده ورزشکار عمل می‌کند اما گاهی اوقات عوارضی هم برای شخص به همراه دارد.

پیشنهاد خرید

پودر زردچوبه

۰ تومان۳۵.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

آشنایی با تاثیر پروتئین وی در ریزش مو

در میان مکمل‌های بدنسازی پروتئین وی به دلیل خواص و فواید بیشمار خود از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما سوال اصلی این است که پروتئین وی یا پودر پروتئین چه تاثیری در ریزش موی سر دارند؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله از هانی فود همراه ما باشید.

مهم‌ترین دلایل ریزش موی سر

شاید برایتان جالب باشد اما هر رشته مو از الیاف پروتئینی تشکیل شده به این معنی که برای رشد بیشتر موهای سر باید به مقدار لازم پروتئین دریافت کنید. ریزش موی سر به دلایل مختلف در افراد اتفاق می‌افتد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

  • استرس؛
  • مشکلات هورمونی که اغلب به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتند.
  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی؛
  • مصرف برخی داروها؛

مقاله پیشنهادی:

تاثیر مصرف کینوا در کاهش ورم معده

استفاده از برخی مکمل‌ها منجر به ریزش موی سر می‌شود. برای مثال زمانی که به دلایل مختلف از پروتئین وی یا پودر پروتئین بیش از اندازه استفاده شود، هورمون‌های طبیعی بدن دچار اختلال شده و موهای سر به مرور دچار ریزش می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه ژل دانه چیا: یک ژل طبیعی و مفید

ریزش مو امروزه به یکی از چالش‌های مهم و اصلی افراد در هر سنین به خصوص خانم‌های جوان تبدیل شده است. البته گاهی اوقات افراد به دلیل رژیم غذایی بد یا عدم دریافت عناصر حیاتی بدن در معرض ریزش موی سر قرار می‌گیرند. در این مواقع بهترین کار انجام آزمایش است.

خرید دانه چیا

آشنایی با پروتئین وی

پروتئین وی در واقع همان پروتئین موجود در آب پنیر است. همان آبی که روی ماست قرار گرفته و گاهی اوقات افراد در اثر ناآگاهی این مایع را دور می‌ریزند. امروزه پروتئین وی به یکی از مکمل‌های پر مصرف در سطح دنیا تبدیل شده است.

آمینو اسید موجود در پروتئین وی معمولاً عملکرد یکسانی دارد زیرا تمام این پروتئین‌ها از یک منبع اصلی سرچشمه می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد اما خالص‌ترین در عین حال متمرکزترین شکل پروتئین وی را گونه ایزوله آن تشکیل می‌دهد. به طور معمول از این نوع پروتئین ورزشکاران نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای برای حجم‌دهی استفاده می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:  طریقه مصرف دانه چیا برای یبوست | دانه چیا را چگونه مصرف کنیم

پروتئین وی طعم‌دار معمولاً بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد و امروزه دستور پخت‌های خوشمزه‌ای می‌توان از آن دریافت کرد. قبل پاسخ به سوال تاثیر پروتئین وی بر ریزش موی سر به بررسی فواید استفاده از این مکمل می‌پردازیم.

مزایای استفاده از پروتئین وی

با مصرف لبنیات اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند، کلسیم موجود در این مواد است. حال آنکه پروتئین وی که به طور مستقیم از لبنیات استخراج می‌شود، خواص نهفته دیگری از لبنیات به شما متذکر می‌شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از پروتئین وی به شما معرفی می‌شوند:

مکمل پروتئین وی قدرت عضلانی ورزشکاران را چندین برابر می‌کند.

استفاده منظم از این مکمل باعث کاهش اشتها در نتیجه کاهش وزن افراد می‌شود.

پروتئین وی تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش فشارخون بدن دارد.

مشکلات و نارسایی‌های قلبی با استفاده از پروتئین وی تا حد زیادی قابل کنترل می‌شوند.

پروتئین وی کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

این مکمل مفید عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان بیماری آسم دارد.

پیشنهاد مطالعه:  چرا نمک صورتی هیمالیا صورتی است و چرا باید به آن اهمیت دهیم؟

علاوه بر تمام موارد بالا، پروتئین وی دارای خواص ضد سرطانی هم می‌باشد.

آیا پروتئین وی بر ریزش موی سر تاثیر دارد

سوال اغلب کاربران از کارشناسان ما در هانی فود این است که مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین وی باعث ریزش موی سر می‌شوند؟ پاسخ به این سوال در نگاه اول کمی سخت به نظر می‌رسد. به همین دلیل ابتدا باید مواد تشکیل‌دهنده این پروتئین مورد بررسی قرار گیرد.

پروتئین وی شامل بتالاکتوگلوبولین، آلفالاکتوگلوبولین، آلبومین سرم گاوی، ایمونوگلوبولین‌ها است که همگی در شیر وجود دارد. بنابراین پروتئین وی به خودی خود تاثیری در ریزش موی سر شما ندارد.

برخی افراد در مصرف پروتئین وی زیاده‌روی کرده یا آن را همراه سایر مکمل‌های دارای آمینو اسید مصرف می‌کنند. افزایش میزان آمینو اسید منجر به ترشح بیش از اندازه هورمون تستسترون در بدن شده که در نهایت منجر به ریزش موی سر افراد می‌شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره تاثیر پروتئین وی بر ریزش موی سر دریافت کرده باشید. کارشناسان ما در هانی فود همه روزه پاسخگوی سوالات شما هستند. کافیست با آن‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

تاثیر کینوا بر رشد مو

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :