1222223
سبد خرید
کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات

کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات

کینوا نوعی غله است که منبعی غنی برای پروتئین به شمار می‌رود و یکی از خوراکی‌های قدیمی جهان به شمار می‌رود. از آنجایی که به تازگی استفاده از این دانه گیاهی در رژیم غذایی مردم مختلف جایگاه تازه‌ای پیدا کرده است.

کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات به علت داشتن ادویه کاری و شیر نارگیل طعمی خاص و منحصربه ‌فرد دارد. به علاوه مواد مورد استفاده در آن بسیار سالم و مفیداند. این کیک متفاوت را می‌توانید با دورچین سبزیجات سرو کنید.

پیشنهاد خرید

لوبیا سیاه قیمت و خرید

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مواد لازم برای تهیه کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات

کینوا                    ۱ و یک سوم پیمانه

زنجبیل متوسط        ۱ عدد

سیر                     دو حبه

گشنیز                  ۱۰ شاخه

پیازچه                 ۵ شاخه

پوست لیموی ریز    ۱ قاشق غذاخوری

ادویه کاری           ۲ قاشق غذاخوری

شیر نارگیل           نصف قوطی

نمک                  به مقدار لازم

روغن سرخ‌کردنی  ۴ قاشق غذاخوری

پیشنهاد مطالعه:  کیک تکه‌ای جو دوسر

تخم‌مرغ              ۱ عدد

آرد                   ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک کینوای سرخ‌کرده

مرحله اول: ابتدا ۱ و دو سوم پیمانه آب را به همراه تمام کینوا روی حرارت اجاق بگذارید. اجازه دهید تا آب جوش بیاید. به این مخلوط نمک اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا کینوا حجیم شده و آب آن جمع شود. تقریبا ۱۰ تا ۱۲ دقیقه زمان برای پختن کینوا کافی است. کینوا را از روی حرارت بردارید و در قابلمه را به مدت ۵ دقیقه بگذارید. بعد از گذشت ۵ دقیقه کینوا را از آب بیرون بیاورید و روی یک ورقه سینی که در آن کاغذ روغنی انداخته‌اید بریزید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم: در ماهیتابه ۱ قاشق غذاخوری روغن سرخ‌کردنی بریزید و روی حرارت متوسط اجاق قرار دهید. سپس پیازچه، پوست لیمو، زنجبیل، کاری و سیر را به آن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید. کاری را اضافه کنید و باز تفت دهید تا رنگ مواد تیره شود. سپس شیر نارگیل را به مواد اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شود. گشنیز خردشده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد با هم بجوشد تا شیر نارگیل کاملا به خورد مواد درون ماهیتابه برود. تقریبا ۱۰ تا ۱۲ دقیقه زمان برای این کار لازم است. حجم موارد درون ماهیتابه باید یک سوم قبل شود.

پیشنهاد مطالعه:  معجون با جو دوسر: یک صبحانه سالم و مقوی

مراحل پخت کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات

مرحله سوم: یک کاسه متوسط آماده کنید و مواد را درون کاسه بریزید. باید مواد درون ماهیتابه را قبل از اینکه به کاسه منتقل کنید، از یک صافی درشت رد کنید تا تکه‌های بزرگ سبزیجات از آن خارج شود. اجازه دهید تا مواد درون کاسه کمی خنک شود. سپس تخم‌مرغ و کینوا را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد به هم بچسبند. در پایان نمک اضافه کنید. دست خود را خیس کنید و یک چهارم پیمانه از خمیر را در دست‌تان گلوله کنید و روی یک عدد کاغذ روغنی پهن کنید. وقتی همه خمیر را به صورت دایره روی کاغذ روغنی پهن کردید، روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

پیشنهاد مطالعه:  طریقه پخت کیک نارگیلی با کینوا

حتما مطالعه کنید: فرق دانه چیا و کینوا

مرحله چهارم کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات: در یک ماهیتابه ۳ قاشق غذا خوری روغن سرخ‌کردنی بریزید و آن را روی اجاق با حرارت متوسط قرار دهید. کینواها را از فریزر خارج کنید و درون ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود. ضخامت ورقه‌های آماده شده با خمیر باید تقریبا یک سانتی‌متر باشد. در واقع ضخامت باید به گونه‌ای باشد که زمان سرخ کردن کینواها، مغز آن نیز پخته شود. کینواها را تا جایی سرخ کنید که رنگ آن طلایی شود. تقریبا ۳ دقیقه زمان برای سرخ کردن کینواها لازم است. کینواها را پشت و رو کنید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مواد لازم برای تهیه دورچین سبزیجات

روغن گیاهی             ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز خردشده           ۲ قاشق غذاخوری

قارچ صدفی بزرگ     ۸ عدد

اسفناج یک دسته برگ کوچک و جوان

سرکه سیب یا سفید    ½ پیمانه

نمک                   به مقدار لازم

مطالب مرتبط:

میزان پروتئین مورد نیاز بدن

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))