1222223
سبد خرید
طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن

پروتئین وی چیست و چه تاثیری در کاهش وزن و لاغری دارد؟ آیا تا به حال این تجربه را داشته‌اید که درب ظرف ماست را باز کرده و مایعی سفید رنگ روی آن مشاهده کنید؟

اگر پاسختان به این سوال بله است، مایع سفید رنگ در واقع همان پروتئین وی است که بسیاری از افراد به خصوص ورزشکاران حرفه‌ای را مجذوب خود کرده است.

پروتئین وی بسیار مفید و مغذی بوده و به راحتی و سرعت در بدن جذب می‌شود. این مکمل یکی از مواد پر طرفدار بین بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای است که در مقاله طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن از هانی فود قصد داریم مزایای چشمگیر آن در کاهش وزن و لاغری را به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص پروتئین وی برای کاهش وزن و لاغری بدن

اگر قصد دارید وزن خود را کم کرده و همزمان عضلات بدنتان هم تقویت کنید، بهترین گزینه استفاده از پروتئین وی است. این مکمل می‌تواند از 2 راه باعث کاهش وزن شما شود که عبارتند از:

پیشنهاد مطالعه:  مصرف جودوسر برای افراد دیابتی

کاهش اشتها،

افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن؛

امروزه شما می‌توانید به راحتی مکمل‌های بدنسازی را از داروخانه‌ها سفارش داده یا به صورت اینترنتی درب منزل تحویل بگیرید.

نتیجه تحقیقات در خصوص تاثیر پروتئین وی در کاهش وزن

شاید برایتان جالب باشد اما پروتئین وی به طور روزانه می‌تواند 80 الی 100 کالری مورد نیاز شما را تامین کند و از طرفی باعث می‌شود شما به صورت خودکار چیزی حدود 441 کالری کمتر دریافت کنید.

طبق مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر فردی به طور متوسط 25 درصد از کالری مصرفی روزانه خود را از طریق پروتئین جذب کند، تمایل او به غذا حدود 60 درصد کاهش پیدا می‌کند.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند مصرف پروتئین وی در کنار انجام تمرینات وزنه‌برداری می‌تواند منجر به 3.5 کیلوگرم کاهش وزن شود.

طریقه استفاده از پروتئین

به طور طبیعی به ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود، روزانه یک یا 2 اسکوپ پروتئین وی استفاده کنند چیزی معادل  25 تا 50 گرم به طور روزانه!

اگر در کنار عضله‌سازی به فکر لاغری و کاهش وزن هم هستید، بهتر است وعده مصرف پروتئین وی را به 2 بار در روز افزایش دهید. این دوز می‌تواند در حالات زیر استفاده شود:

پیشنهاد مطالعه:  خواص کینوا برای نوزادان و کودکان

صبح هنگام بیدار شدن از خواب

قبل شروع تمرینات سنگین ورزشی؛

بعد اتمام تمرینات ورزشی؛

قبل خواب؛

طبق تحقیقات متخصصان تغذیه و تناسب اندام زمان مصرف پروتئین وی چندان اهمیتی ندارد. این در حالی است که مربیان ورزش بهترین زمان مصرف پروتئین وی را بعد تمرینات ورزشی می‌دانند.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای لاغری و کاهش وزن

یکی از راه‌های لاغری استفاده از پروتئین وی است. پروتئین وی تاثیر فوق‌العاده‌ای در کم کردن اشتها دارد. به همین دلیل متخصصان برای از دست دادن وزن توصیه می‌کنند این مکمل را بین وعده صبحانه و ناهار مصرف کنید.

پروتئین وی را می‌توان به روش‌های مختلف استفاده کرد. افراد بسیاری با این مکمل اسموتی درست کرده یا یک شیک پروتئینی بسیار خوشمزه تهیه می‌کنند. نکته مهم اینکه تهیه اسموتی یا شیک پروتئین را به عادت هر روزه تبدیل نکنید. زیرا بدن شما به جز پروتئین به مواد معدنی دیگری هم نیاز دارد.

پروتئین وی را با آب مصرف کنیم یا شیر

اگر دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، باید پروتئین وی را با آب مصرف کنید زیرا استفاده از پروتئین وی همراه شیر، کالری آن را بیشتر می‌کند به خصوص اگر شیر پر چرب هم باشد.

پیشنهاد مطالعه:  🧅 دانه چیا برای تیروئید + دانه چیا برای کم کاری تیروئید

سوال اغلب کاربران از کارشناسان ما در فروشگاه هانی فود این است که آیا مصرف پروتئین وی بدون ورزش تاثیری در لاغری و کاهش وزن دارد؟

در پاسخ باید بگوییم پروتئین وی به خودی خود کالری زیادی دارد و اگر هنگام مصرف آن به طور منظم ورزش انجام نشود، نه تنها کاهش وزن به دنبال نداشته بلکه باعث آسیب به بخش‌های مختلف بدن هم می‌شود.

بنابراین این نکته را فراموش نکنید که در کنار مصرف پروتئین وی، ورزش منظم هم داشته باشید.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن برای خانم‌ها و آقایان بلامانع است به شرطی که همراه آن ورزش و رژیم غذایی سالم هم وجود داشته باشد.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. منتظر انتقادات، پیشنهادات و نظرات شما هستیم.

مطالب مرتبط:

کینوا در عضله سازی ورزشکاران

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :