1222223
سبد خرید
طرز تهیه ماکارونی با کینوا

طرز تهیه ماکارونی با کینوا

آیا با طرز تهیه ماکارونی با کینوا آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از هانی فود را از دست ندهید. هیچ چیز به اندازه یک بشقاب ماکارونی خوشمزه نمی‌تواند آدم را سرحال کند. ماکارونی یکی از غذاهای لذیذ و پر‌طرفدار میان ایرانیان است که با سس و مواد میانی گوناگون تهیه می‌شود؛ یکی از این سس‌های خوشمزه، سس کینوا است؛ کینوا، گیاهی بومی آمریکای جنوبی با قدمت 5000 ساله از خانواده اسفناج است که سرشار از پروتئین و مواد مغذی بوده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد به‌همین دلیل اسپاگتی با سس کینوا میان افراد گیاهخوار از محبوبیت خاصی برخوردار است.

برای خرید دانه کینوا در تهران با شماره 09036163635 یا سایر شماره هایی که در صفحه تماس با ما درج شده تماس حاصل فرمایید.

اندکی درباره کینوا یا خاویار گیاهی

کینوا، دانه خوراکی است که به خاویار گیاهی شهرت داشته و این گیاه، در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید وجود دارد. آمینواسید، آنتی‌اکسیدان‌ها، آهن، پتاسیم، فسفر، امگا3 همچنین منیزیم، فیبر، ویتامین‌های گروهB، ویتامین‌E و… از‌جمله موادی هستند که به‌وفور در دانه‌های کینوا وجود دارند.

خرید کینوا

کینوا به صورت طبیعی، بدون گلوتن بوده و مقدار بالایی فیبر غذایی دارد و گزینه بسیار مناسبی برای رژیم غذایی بیماران مبتلا به بیماری سلیاک است.

پیشنهاد مطالعه:  شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه

کینوا سفید در ‌دسترس‌تر است و پس از پخت، بافت نرم‌تری از انواع دیگرکینوا دارد به همین دلیل، در پخت اسپاگتی و انواع پاستا‌ها کاربرد بیشتری دارد.

همچنین، قابل ذکر است در کنار مزایای بسیاری که برای این شبه غله ذکر شد این گیاه، مقدار قابل توجهی اگزالات دارد که جذب کلسیم در بدن را کاهش می‌دهد و مصرف کینوا برای برخی افراد که بیماری کلیوی یا مشکل سنگ کلیه دارند مناسب نیست.

کینوا سفید

مواد لازم برای طرز تهیه ماکارونی با کینوا

مواد لازم برای طرز تهیه ماکارونی با کینوا 4 نفر

مراحل پخت ماکارونی با سس کینوا

پس از تهیه مواد اولیه لازم برای آشپزی، حالا نوبت به آموزش پخت این اسپاگتی خوشمزه می‌رسد. سعی کنید مراحل طبخ را با دقت و حوصله انجام دهید تا غذایی باکیفیت و لذیذ تهیه کنید.

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

کینوا را همراه مقدار مناسبی آب سرد داخل یک کاسه متوسط بریزید و برای مدت 10 دقیقه خیس کنید. قارچ‌ها را با یک دستمال خیس و تمیز پاک کرده و با چاقو به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید. کمی روغن در ظرف ریخته و با حرارت بالا قارچ‌ها را تفت دهید تا آب نیندازد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

سیر له شده، پیاز و فلفل‌دلمه‌ای نگینی را داخل ماهیتابه، با کمی روغن و زرد‌چوبه تفت دهید تا سبک شود. کینوا را با آب گرم شسته و همراه قارچ پخته‌ شده به مواد اضافه کنید وخوب هم بزنید. 2 قاشق رب را همان‌جا تفت داده و همه مواد را همراه ادویه، با‌هم مخلوط کنید.

پیشنهاد مطالعه:  کیک کینوا

حدود یک لیوان آب بریزید؛ درب ماهیتابه را گذاشته، پس از گذشت 15 دقیقه، حرارت را کم کنید تا آب مواد کشیده شود.

مرحله سوم: آماده سازی ماکارونی

ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و داخل آن را از آب پر کنید. نمک، فلفل، و کمی روغن به آب اضافه کرده و صبرکنید تا آب به نقطه جوش برسد؛ به آب در‌حال جوش، رشته‌های ماکارونی اضافه کنید؛ پس از 15 دقیقه، وقتی مغز اسپاگتی نرم شد رشته‌ها را آبکش نمایید.

مرحله چهارم: پخت ماکارونی با سس کینوا

کف قابلمه کمی روغن بریزید تا خوب داغ شود. سیب‌زمینی‌های حلقه حلقه شده را کف قابله قرار دهید.

ماکارونی و مواد میانی را لایه لایه روی‌ هم بریزید سپس قابلمه را روی شعله‌پخش‌کن گذاشته و به مدت 45 دقیقه بگذارید خوب دم بکشد.

غذای شما حاضر است. نوش‌جان

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشه: دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

اشتباهات رایج در پخت ماکارونی

درباره پخت اسپاگتی، باور‌های نادرستی وجود دارد این اشتباهات شاید به‌ظاهر کوچک و کم‌اهمیت باشند اما تاثیر قابل توجهی در طعم غذا خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه:  کینوا در برابر جودوسر

استفاده از قابلمه‌های کوچک، باعث می‌شود فضای کافی برای جابجایی ماکارونی وجود نداشته باشد و رشته‌های ماکارونی در آب جوش به‌هم بچسبند.

طولانی شدن فاصله آبکشی و دم، یکی‌دیگر از اشتباهات رایج بین بانوان ایرانی است؛ پس از آبکشی، اسپاگتی را خیلی در آبکش نگه ‌ندارید؛ زیرا اگر مدت طولانی در بخار آب داغ بماند به‌هم می‌چسبد؛ بنابراین رشته‌ها را سریعاً به قابلمه منتقل و با سس ترکیب کنید.

یکی‌دیگر از اشتباهات پخت ماکارونی، اضافه کردن روغن به ماکارونی در حال جوش است زیرا مانع چسبیدن سس به رشته‌ها شده و باعث می‌شود طعم سس به خورد اسپاگتی نرود.

کمی از آب پخت اسپاگتی را به سس اضافه کنید تا سس غلیظ‌تر شده و طعم بهتری پیدا کند. نکته مهم دیگر این‌که هرگز سس را روی ماکارونی دم نکشیده نریزید و فرآیند دم‌کشی را تا آخر انجام دهید زیرا چند دقیقه آخر بسیار مهم است و با این کار، اسپاگتی طعم بیشتری از سس جذب می‌کند.

 امیدواریم مطالعه این مقاله از هانی فود برای شما مفید و تاثیرگذار باشد. تجربیات خود در زمینه پخت ماکارونی با کینوا را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

خواص دانه چیا در درمان تیروئید کم‌کار

کینوا قرمز

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))