1222223
سبد خرید
تفاوت جوپرک و جودوسر

تفاوت جوپرک و جودوسر

تفاوت جوپرک و جودوسر امروزه طی تحقیقات بعمل آمده یکی از سالم‌ترین غلات برای تغذیه جودوسر می‌باشد. این دانه به رنگ کرم بوده، بدون گلوتن و پر از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. متخصصان و پزشکان توصیه می‌کنند که برای سلامتی و کاهش وزن، افزایش عضله سازی، کاهش سطح قند خون و بیماری‌های خطری از جو پرک و جودوسر استفاده نمایید. در این مقاله نیز به صورت کامل تفاوت‌ها و فواید جو پرک و جودوسر قرار داده شده است.

پیشنهاد خرید

جو دوسر بدون پوست

۰ تومان۶۸.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

بررسی تفاوت جو پرک و جودوسر

این دانه در دسته‌ی غلات قرار می‌گیرد و با نام علمی Avena sativa شناخته می‌شود. به جرعت می‌توان گفت که این محصول یکی از سالم‌ترین، کامل‌ترین و بهترین محصول برای سلامت بدن می‌باشد. جودوسر و کامل‌ترین شکل جو برای پخت نیاز به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا شکلی دانه‌ای دارد اما جوپرک به دلیل داشتن بافت نرم به راحتی پخته می‌شود و حتی می‌توانید با مخلوط ان با لیوان شیر گرم آن را میل نمایید.

پیشنهاد مطالعه:  فرق جو پرک با جو دوسر پرک | فرق جو دوسر با جو پرک

به صورت کلی از جودوسر برای صبحانه استفاده می‌کنند زیرا در کنار تأمین نیازهای بدن به راحتی می‌توانید آن را در زمان بسیار کم پخته و میل کنید. برای این کار بسته به میل و ذائقه‌ی شما به راحتی می‌توانید ان را با آب یا شیر مخلوط نمایید. بعد از مخلوط چیزی شبیهه فرنی به وجود می‌آید که به راحتی می‌توانید آن را میل کنید. جالب است بدانید که از جودوسر در کلوچه‌ها، گرانولا، کوکی‌ها و سایر خوراکی استفاده می‌کنند.

ارزش غذایی این دو غلات

به جرعت می‌توان گفت که این محصول یک منبع کامل و پر از کربوهیدرات‌ها، فیبر و پروتیئن می‌باشد. علاوه بر آن پر از اسیدهای امینه برای بدن نیز می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید:

جو دو سر پرک ریز فوری

به صورت کامل در جودوسر موارد زیر یافت می‌شود.

  • آهن
  • مس
  • روی
  • منیزیم
  • فولات
  • منگنز
  • فسفر
  • ویتامین B1 (تیامین)
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)
  • مقداری از کلسیم، ویتامین B6 (پیریدوکسین) و ویتامین B3 (نیاسین)
پیشنهاد مطالعه:  5 فایده کینوا سیاه

بررسی کامل تفاوت جو پرک و جو دوسر

جودوسر و جو پرک دو نوع غلات محبوب در سراسر دنیا می‌باشد و در دنیا بخش مهمی از تغذیه مردم و ورزشکاران می‌باشد. از این غلات علاوه بر مصرف انسان برای مصرف دام نیز استفاده می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که بصورت کلی ارزش غذایی و کاشت جودوسر و جو پرک اندکی با یکدیگر تفاوت دارند.

اما تفاوت این دو غلات در چیست؟ در اولین تفاوت ارزش غذایی جودوسر و جو پرک می‌باشد. بدون شک برای مصرف صبحانه به راحتی می‌توانید جودوسر پرک و جودوسر را استفاده نمایید. اما بصورت کلی ارزش غذایی جو می‌تواند از این دو پیشی بگیرد. به صورت کلی می‌توان گفت که مقدار پروتئین در جو دو برابر جودوسر و جوپرک می‌باشد. علاوه بر این جو دارای مقدار بسیار زیادی پروتئین می‌باشد که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم است. اما در جودوسر و پرک می‌توان فیبر کمتری یافت. با توجه به این موارد میبینیم که ارزش غذای جو با جودوسر بسیار متفاوت بوده است.

پیشنهاد مطالعه:  4 ماسک صورت با چیا

به صورت کلی جو و جودوسر یک میان وعده‌ی عالی برای شما می‌باشد. به راحتی با مصرف آن می‌توانید از بیماری‌های قلبی و سرطان و دیابت نوع دوم پیشگیری نمایید.

از دیگر تفاوت جوپرک و جودوسر مهم میان این دو غلات طریقه‌ی مصرف آن می‌باشد. به یاد داشته باشید که جو به دلیل ساختار دانه مانند خود نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارد. علاوه بر این طعم جو کمی شور می‌باشد و برای صبحانه نامناسب است. از جو بیشتر برای پخت سوپ و آش استفاده می‌کنند اما جودوسر پرک را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید میل نمایید. علاوه بر آن طعم جودوسر پرک اندکی شیرین می‌باشد.

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))