1222223
سبد خرید
رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا

رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا

رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا چگونه است؟ در ابتدا باید بدانید سوء تغذیه هنگامی می باشد که رژیم غذایی افراد، ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بسیاری بدن را تأمین ننماید و یا تعادل بسیار مناسبی برای تضمین کردن سلامتی افراد را به همراه نداشته باشد.

سوء تغذیه های بدن می‌تواند هم به دریافت کردن کم مواد غذایی اشاره نماید و حتی زیاده روی و مصرف کردن بسیار نامتعادل مواد غذایی گردد.

مطلب مرتبط:

غنی ترین ماده غذایی کره زمین

دلایل بسیار مختلفی مسبب اصلی سوء تغذیه در بدن افراد می شود. موارد بسیار مختلفی عبارت است از: به تغذیه بسیار نامناسب، مشکل در دریافت کردن مواد غذایی، شرایط جسمی و روانی، وضعیت اقتصادی خیلی نامناسب و درآمد خیلی کم اشاره ای داشته باشیم.

تغذیه مناسب

پیشنهاد خرید

پودر ماچا

۰ تومان۱۲۵.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

اسپیرولینا چگونه سوء تغذیه را از بین می ببرد؟

ولی در حالت بسیار کلی، تغذیه کردن نامناسب مهم‌ترین علت سوء تغذیه در افراد می باشد. تغذیه کردن نامناسب عوارضی مانند: اختلال داشتن در رشد، کمبود وزن و کاهش دادن وزن را به همراه بیاورد. زمانی فردی غذای خیلی کمی مصرف می نماید یا از رژیم غذایی خیلی محدودی پیروی می‌نماید یا اینکه بدن را از دستیابی به بعضی مواد غذایی محروم خواهد کرد، به شکلی بسیار مستقیم روی سلامتی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

در برخی موارد این موضوع تهدید کننده زندگی فرد می باشد حال باید بدانید اسپیرولینا چگونه می تواند رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا را از بین می برد؟

در سال ۱۹۷۴، سازمان ملل متحد اسپیرولینا را کشف نمود و این نمونه خوراکی به عنوان غذای شماره یک برای توزیع کردن در بین جوامع دارای سوء تغذیه اعلام می نمایند.

قیمت جلبک اسپیرولینا

دلیل این مورد بسیار ساده می باشد: اسپیرولینا سالم ترین غذای روی زمین می باشد که حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئین، بتاکاروتن، آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و خیلی از مواد معدنی است که با هیچ یک از مواد غذایی دیگر جایگزین نمی گردد. کمبود منابع از یک سو و رشد بسیار سریع اسپیرولینا از سویی دیگر، اسپیرولینا را یک راه حل بسیار مطمئن برای برقراری کردن امنیت غذایی در مناطقی از، آفریقا تبدیل کرده است.

پیشنهاد مطالعه:  کیک کینوای سرخ‌ شده با دورچین سبزیجات

خواص اسپیرولینا

اسپیرولینا سبب کم خونی مادران

در بلاری کارناتاکا، جایی که «مأموریتی علیه سوء تغذیه» شروع شد، بیش از ۴۵۰۰۰ زن باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۶ سال ۱-۲ گرم اسپیرولینا مصرف کردند.

نتایج شگفت انگیز و چشمگیر این مطالعه را بشدت کاهش داد در سوء تغذیه و کم خونی را در گروه اندازه گیری شده نشان داده است مهمترین مورد از تاثیر گذاری سوء تغذیه کم خونی می باشد که آن را درمان می نماید.

غذای کامل انسان دشمن سوء تغذیه

اسپیرولینا نوعی سوپرفود می باشد، یک مکمل غذایی طبیعی که حاوی بسیار زیادی از مواد مغذی بسیار ضروری از جمله ویتامین‌های B، A، E، و K، مواد معدنی به ویژه آهن و منیزیم، بتاکاروتن، گاما لینولئیک اسید، اسیدهای آمینه ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و امگا ۳ و ۶ می باشد، این ماده سرشار از کلسیم، فسفر و پتاسیم می باشد و میزان پروتئین بسیار زیاد و بالایی را دارد.

کنترل و درمان بیماری‌ها درمان سوء تغذیه

اثرات درمانی اسپیرولینا در موارد زیر می باشد:

  • کنترل کردن دیابت
  • کنترل نمودن فشار خون در بدن
  • مهار کردن تکثیر سلول‌های سرطانی معده، پستان، کولون، تخمدان، ریه، پانکراس، پروستات و پوست
  • ضدالتهاب بودن و آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد
  • فعالیت داشتن ضد ویروس (از جمله ویروس HIV)
  • درمان کردن کبدچرب و رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا
  • ضد انگل و قارچ برای بدن می باشند.
  • درمان کم خونی در بدن افراد
  • بهبود دادن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها
  • درمان کردن بیماری‌های قلبی و عروقی
  • کاهش دادن کلسترول و چربی خون
  • کمک کردن به رفع سوء تغذیه کودکان
  • چاقی و لاغری
  • التیام دهنده زخم‌های دستگاه گوارش
  • مقاومت خوب بدن در برابر تابش مواد رادیواکتیو و سایر تشعشات بسیار مضر

درمان با اسپیرولینا

مشخصات تغذیه‌ای عالی برای رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا

اسپیرولینا بهترین مکمل‌های پروتئین و ویتامین در رژیم غذایی می باشد و تقریبا هیچ عوارض جانبی بسیار خاصی نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه:  خواص جو دوسر پرک برای پوست در دوران بارداری

یک قاشق غذاخوری یا ۷ گرم اسپیرولینای خشک حاوی مواد مغذی زیر است که برای درمان سوء تغذیه کاربرد فراوانی دارد:

  • ۲۰ کالری
  • ۴٫۲ گرم پروتئین
  • ۱٫۶۷ گرم کربوهیدرات
  • ۰٫۵۴ گرم چربی
  • ۸ میلی‌گرم کلسیم
  • ۲ میلی‌گرم آهن
  • ۱۴ میلی‌گرم منیزیم
  • ۸ میلی‌گرم فسفر
  • ۹۵ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۷۳ میلی‌گرم سدیم
  • ۰٫۷ میلی‌گرم ویتامین C

حاوی ویتامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین‌های B۶، A و K نیز می‌باشد، بنابراین مصرف کردن اسپیرولینا، به عنوان قسمتی از رژیم غذایی می باشد، تمام کمبودهای بدن را رفع می‌کند.

تنظیم کردن تناسب اندام بدن

در صورت بسیار کلی، اگر کالری دریافتی بدن بسیار کمتر از کالری مصرفی است، فرد می‌تواند لاغر تر بنظر خواهد رسید.

اسپیرولینا ماده ای بسیار مغذی و کم کالری می باشد که مصرف کردن مقدار بسیار کمی از آن می‌تواند با تامین کردن مواد بسیار مقوی مغذی، میل به خوردن را بشدت کاهش خواهد داد و به فرد کمک فراوانی می کند تا بدون داشتن رژیم های غذایی بسیار سخت و سنگین، وزن خود را بشدت کاهش دهد.

بهبود دادن سلامت روده

ساختار ساده اسپیرولینا به شکلی می باشد که سلول‌هایش دیواره‌ سختی ندارد و به راحتی هضم می‌گردد. مطالعات نشان داده است که اسپیرولینا در مورد افراد مسن از سلامت روده حمایت می نماید.

کنترل کردن دیابت

اسپیرولینا یکی از راه‌های کنترل دیابت می باشد. قند خون ناشتای (FBS) بالا مشکلی رایج در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ است. یک مطالعه مروری در سال ۲۰۱۸ نشان داده است که مکمل اسپیرولینا به طور قابل توجهی سطح FBS را در افراد دیابتی کاهش می‌دهد.

این امر نشان می‌دهد که مکمل‌ اسپیرولینا می‌تواند به افراد در کنترل دیابت کمک کند. مطالعه حیوانی هم در سال ۲۰۱۷ اثبات کرده است که اسپیرولینا به کنترل کردن دیابت کمک فراوانی می نماید.

در این مطالعه، محققان به موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۱، عصاره اسپیرولینای خوراکی را می خورانند که منجر به کاهش دادن قند خون، افزایش سطح انسولین، و بهبود مارکرهای آنزیمی کبدی در آن‌ها شده است.

پیشنهاد مطالعه:  کیک کینوا

کاهش دادن کلسترول

بر اساس مطالعات، مکمل‌ اسپیرولینا می‌تواند کلسترول بد خون (LDL) را بشدت کاهش بدهد. LDL چربی مضر در خون می باشد که موجب بیماری قلبی می‌گردد. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که مصرف کردن مکمل‌ اسپیرولینا تأثیر بسیار خوب و مثبتی روی چربی‌های خوب خون داشته است.

در مطالعه رفع سوء تغذیه با اسپیرولینا ، مشخص شده است که اسپیرولینا به صورت قابل توجهی کلسترول کل و کلسترول بد را کاهش داده است از راه دیگر موجب افزایش دادن کلسترول خوب (HDL) می‌گردد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ مصرف کردن روزانه ۱ گرم اسپیرولینا به مدت ۳ ماه، موجب کاهش دادن کلسترول کل شرکت کنندگان گردیده است.

کاهش فشار خون

اسپیرولینا می‌تواند باعث کنترل فشار خون گردد، در مطالعه‌ کردن در سال ۲۰۱۶، مصرف نمودن بسیار منظم اسپیرولینا بوسیله افراد دارای اضافه وزن و مبتلا به پرفشاری خون به مدت ۳ ماه، باعث کاهش دادن فشار خون شده است.

جلوگیری کردن از بیماری‌های قلبی

فشار خون بسیار بالا و کلسترول بالا هر دو با بیماری قلبی مرتبطی از آنجایی که اسپیرولینا هر دو عامل خطر را بشدت کاهش میدهد، پس آیا می‌تواند از بیماری قلبی هم جلوگیری می نماید؟ بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد، که این جلبک‌ سبز آبی می‌تواند در جلوگیری کردن از بیماری‌های قلبی نقشی اساسی داشته باشد که این می‌تواند ناشی از اثرات کاهش کلسترول، ضد التهابی و آنتی اکسیدان باشد.

تقویت کردن متابولیسم

مصرف کردن اسپیرولینا می‌تواند به تقویت کردن متابولیسم افراد کمک بسیار زیادی می کند. میزان متابولیسم بسیار بالاتر موجب می‌گردد، فرد احساس خواهد کرد که انرژی بسیار بیشتری داشته است. اسپیرولینا میزان کالری‌ سوزی روزانه را افزایش خواهد داده است و به کاهش وزن کمک فراوانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

مقایسه دانه چیا و بذر کتان

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :