1222223
سبد خرید
مقایسه دانه چیا و بذر کتان

مقایسه دانه چیا و بذر کتان

مقایسه دانه چیا و بذر کتان چگونه است؟ درباره این دو ریز دانه چه چیز هایی می دانید!؟ در طول چند سال گذشته این ریز بذرها به عنوان غذاهای بسیار فوق العاده شناخته شده اند؛ دانه های چیا و کتان دو نمونه از دانه های پر خاصیت می باشند که در مقاله مقایسه دانه چیا و بذر کتان به مقایسه این دو با هم می پردازیم.

این دانه های فوق العاده غنی از سایر مواد مغذی می باشند و هر دو با مزایای سلامتی مانند قلب سالم، کاهش دادن سطح قند خون و محافظت کردن در برابر انواع بسیار خاصی از سرطان ها ارتباط مستقیمی دارند.

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید نخود سیاه

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

همه چیز درباره مقایسه دانه چیا و بذر کتان

در مقاله مقایسه دانه چیا و بذر کتان به شواهد موجود مبتنی بر علم در رابطه با مقایسه دانه چیا و بذر کتان مطالبی را ارائه می دهیم؛تخم کتان گیاه یک‌ساله بهاری می باشد که با شرایط اقلیمی بسیار خاص و خاک بسیاری از مناطق به ‌ویژه مناطق معتدل خنک نیم‌کره شمالی سازگار می باشد.

خرید دانه چیا

این بذر و تخم، عمدتاً برای تولید کردن روغن های صنعتی و کنجاله خوراک دام استفاده ی بسیار زیادی می‌شود. روغن آن یک روغن خشک‌کننده می باشد که در رنگ‌ها و لاک‌ها و نیز برای ساختن انواع کفپوش مشمع کف اتاق کاربرد فراوانی دارد؛ محصولات برپایه دانه کتان، محصولاتی دوستدار محیط زیست می باشند.

از آن‌جایی که دانه کتان حاوی آلفا لینولنیک اسید (یک اسید چرب ضروری امگا ۳) می باشد، مرغداران برای تولید کردن تخم‌مرغ غنی‌شده با امگا ۳، مرغ و ماکیان‌ را با آن تغذیه می‌نمایند.

پیشنهاد مطالعه:  فواید بی‌شمار دانه‌های چیا برای سلامتی شما

کنجاله بذرک جزئی از جیره های غذایی حیوانات خانگی و دام‌های صنعتی می باشد. برعکس دانه چیا به مقادیر کمی از بذر کتان در محصولات غذایی (نان‌ها و غلات صبحانه) مصرف می شود.

جدول مقایسه دانه چیا و بذر کتان

ویژگی دانه چیا بذر کتان
نام گیاه Salvia hispanica Linum usitatissimum
ظاهر دانه‌های کوچک و سیاه دانه‌های کوچک و قهوه‌ای
طعم بدون طعم کمی تلخ
فیبر 10.6 گرم در هر 100 گرم 27.3 گرم در هر 100 گرم
پروتئین 4.4 گرم در هر 100 گرم 21.3 گرم در هر 100 گرم
اسیدهای چرب امگا 3 2.3 گرم در هر 100 گرم 2.2 گرم در هر 100 گرم
کالری 379 کالری در هر 100 گرم 273 کالری در هر 100 گرم
نحوه مصرف می‌توان به صورت خشک یا خیس مصرف کرد می‌توان به صورت خشک یا خیس مصرف کرد
عوارض جانبی نفخ، یبوست نفخ، یبوست

چه تفاوت های بین دانه چیا و بذر کتان است؟

باید بدانید که دانه های چیا دانه های کوچک و بیضی شکل حاصل از گیاه سالویا هیسپانیکا (Salvia hispanica) می باشند که بیشتر به گیاه chia معروف می باشند. در بیشتر جوامع به آنها بذر سالبا نیز نام داده اند. این دانه ها به صورت بسیار کامل خریداری می شوند و در انواع سیاه یا سفید می باشند، برعکس تخم کتان؛ دانه های چیا بومی مکزیک و گواتمالا می باشد و به عنوان ماده اصلی در رژیم های باستانی آزتک و مایاها مورد مصرف بوده است.

بذر کتان در مقایسه با دانه چیا صاف و بزرگتر می باشد. بذر کتان به عنوان دانه های کتان نیز شناخته شده است. دانه های کتان به طور کلی در رنگ های قهوه ای یا طلایی می باشند. این دانه ها به صورت بسیار کامل یا آسیاب شده خریداری خواهند شد و تصور می شود که از خاور میانه منشأ گرفته است.

پیشنهاد مطالعه:  مارمالاد آلبالو با دانه چیا

تفاوت دانه چیا و بذر کتان

ریز دانه های چیا بشدت کوچک تر و با طعمی ملایم تر می باشند، در صورتی که دانه های کتان بزرگ تر می باشند و از نظر طعم و مزه، خیلی زیاد طعم دار می باشند. با این حال دو دانه به راحتی در انواع ظروف گنجانده شده و مصرف می شوند.

دانه های چیا و دانه های کتان منبع عالی فیبر اند و می توانند به کاهش دادن شدت گرسنگی و ولع مصرف کمک فراوانی نمایند. حاوی مقادیر بسیار مختلفی از فیبر محلول می باشند. گونه ای از فیبر که به ویژه در کاهش دادن گرسنگی و کنترل کردن اشتها موثر می باشد.

این فیبرهای محلول زمانیکه با آب مخلوط گردد، چسبناک شده، هضم را خیلی آهسته می کنند و احساس سیری را بشدت افزایش می دهند. این نوع فیبر موجب ایجاد کردن هورمون هایی می گردد که در کنترل نمودن گرسنگی نقشی اساسی دارند، که اشتها را به مقدار بیشتری کاهش دهد. در دانه کتان ۴۰% فیبر محلول می باشد و در مقابل، فقط ۵٪ فیبر دانه چیا محلول است.

تحقیقاتی درباره دانه چیا

درباره دانه چیا تحقیقاتی صورت گرفته است که محققان به شرکت کنندگان نان مقادیری از دانه چیا دادند. نان هایی که بیشترین دانه های چیا را داشتند،

پیشنهاد مطالعه:  خواص دانه چیا در درمان تیروئید کم‌کار

میزان اشتها را ۱٫۵ الی 2 برابر زودتر از کسانی که کمترین میزان چیا را در نانشان داشتند کم کردند. هضم کردن غذا عملکرد بشدت مهمی می باشد که بدن هر روز انجام می دهد، به افراد این کمک را می کند غذاهایی را که میل می کنند تجزیه نماید و مواد مغذی را جذب کند.

در عوض هضم ضعیف بدن را در دریافت کردن مواد مغذی مورد نیاز را با مشکلات جدی مواجه کند و برخی از عوارض جانبی ناخوشایند می باشد. یبوست و اسهال از عوارض هضم ضعیف بدن بوده است که تا ۲۷٪ از افراد را تحت تأثیر قرار داده است.

بذرهای کتان و چیا به دلیل داشتن فیبر بسیار زیاد و بالا ممکن می باشد به رفع یبوست و اسهال کمک شایانی نمایند.

زمان مصرف دانه چیا

چگونه دانه های چیا و کتان را مصرف نمایید؟

کتان و دانه های چیا فوق العاده متنوع بوده اند و گنجاندنشان در رژیم غذایی بسیار آسان می باشد. هر دو طعم خیلی ملایمی دارند، می توانید آنها را تقریباً به هر چیزی اضافه کرده و بخورید؛ آنها را در ماست اضافه کنید و یا در سایر اسموتی ها، فرنی یا کالاهای پخته شده قرارش دهید.

مطالب مرتبط:

لینک مطالب مفیدی که دیگران خوانده اند:

خواص کینوا پرک

خوراک ترد با کینوا و سبزیجات

خوراک میگو با کینوا

خوراک چیلی گیاهی با لوبیا سیاه

درمان فشار خون با بلغور جو دوسر

درمان یبوست با جودوسر

درمان یبوست با دانه چیا

دستور تهیه سبوس جودوسر

دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

دمنوش تف

راهنمای تغذیه بازیکنان فوتبال

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :