1222223
سبد خرید
تاثیر چای گندم سیاه در کاهش وزن

تاثیر چای گندم سیاه در کاهش وزن

در این مقاله از هانی فود همراه ما باشید تا نکاتی درباره تاثیر چای گندم سیاه در کاهش وزن به شما ارائه دهیم. چای سبز منبع غنی آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن بسیار مفید است با این حال اگر سعی دارید کافئین را به طور کلی از وعده غذایی روزانه خود حذف کنید، پیشنهاد ما استفاده از چای گندم سیاه است.

پیشنهاد خرید

دانه کینوا سفید ایرانی

۰ تومان۹۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

تاثیر چای گندم سیاه در کاهش وزن

چای گندم سیاه فاقد کافئین بوده از این رو به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای سیاه و سبز محسوب شود. این ماده علاوه بر آنتی اکسیدان، موادی از جمله روتین و ویتکسین را برای بدن فراهم می‌کند.

روتین آنتی اکسیدانی است که علاوه بر بهبود جریان خون، از ابتلا به بیماری واریس هم جلوگیری می‌کند. با مصرف روزانه چای گندم سیاه می‌توانید از بیماری‌هایی از جمله دیابت یا سندرم پلی جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه:  9 فواید خوردن جو و بلغور

اندکی درباره تاثیر چای گندم سیاه در کاهش وزن

شاید با شنیدن گندم سیاه فکر کنید این ماده با گندم ارتباطی دارد. حال آنکه این تصور کاملاً اشتباه بوده و گندم سیاه حاوی گلوتن نیست. گندم سیاه معمولاً به صورت دمنوش، آرد، نودل یا دانه در اختیار افراد با سلیقه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

گندم سیاه مانند برنج در بازار وجود داشته و از گذشته تا امروز یکی از غذاهای اصلی اروپای قدیم و مردم آسیا محسوب می‌شده است. به دلیل خواص فوق‌العاده آنتی اکسیدانی همچنین وجود مواد معدنی فوق‌العاده امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است تا جایی که در حال حاضر به عنوان کنترل‌کننده قندخون هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گندم سیاه به طور معمول در اروپای مرکزی، شرقی، چین، روسیه، قزاقستان و اروپای مرکزی کشت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  درمان فشار خون با بلغور جو دوسر

موارد استفاده از چای گندم سیاه

ابتدا گندم سیاه را کاملاً پخته سپس از صافی رده کرده و دمنوش به دست آمده را میل کنید. شما می‌توانید گندم سیاه باقیمانده را بعد خنک شدن به سالاد اضافه کرده و کامل میل کنید.

اندکی درباره کالری چای گندم سیاه

نکته جالب توجه دوست‌داران لاغری و تناسب اندام اینکه چای گندم سیاه از کالری بسیار کمی برخوردار است. به همین دلیل یک نوشیدنی کاملاً سالم محسوب شده و اغلب به جای نوشیدنی‌های پر کالری مانند نوشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای چای گندم سیاه

پیشنهاد خرید

دانه کینوا سفید خارجی

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مزایای استفاده از چای گندم سیاه

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از چای گندم سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. چای گندم سیاه یک منبع خوب آنتی اکسیدان است که از ورود ویروس یا هرگونه باکتری به درون بدن جلوگیری می‌کند. چای سیاه یک منبع کامل و غنی از آمینواسیدهای ضروری بدن به خصوص لیزین است که علاوه بر متعادل کردن هورمون‌های بدن، باعث تشکیل ماهیچه‌ها شده همچنین از عملکرد سیستم عصبی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  خواص جو دوسر پرک برای پوست در دوران بارداری

مصرف چای گندم سیاه علاوه بر اینکه از بیماری سلیاک جلوگیری می‌کند، احتمال صدمه به روده هم کاهش می‌دهد. چای گندم سیاه منبعی بسیار غنی از منیزیم و انواع مواد معدنی است که جریان خون را متعادل کرده همچنین باعث استراحت رگ‌های خونی بدن می‌شود.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

خواص جودوسر در کاهش کلسترول خون

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +