1222223
سبد خرید
تهیه نان جودوسر در منزل

تهیه نان جو دوسر در منزل

نان جودوسر یکی از نان‌های بسیار خوشمزه و کاملاً رژیمی است که جزء نان‌ها کامل محسوب شده و مزایای زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد. بسیاری از افراد تمایل دارند نان جودوسر را در منزل به صورت کاملاً بهداشتی تهیه کنند. از این رو در این مقاله از هانی فود قصد داریم طرز تهیه نان جودوسر در منزل را به شما آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

پیشنهاد خرید

ادویه کاری

۰ تومان۴۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص نان جودوسر برای بدن

قبل طرز پخت نان جودوسر بیایید کمی درباره فواید این نان کامل برای بدن اطلاعات به دست بیاوریم. جودوسر یک منبع کامل و غنی از انواع آنتی اکسیدان‌های کاهش‌دهنده چربی، مواد معدنی، پلی ساکاریدها، فیبرهای غذایی و… است که فواید زیادی برای بدن انسان‌ها به همراه دارد.

طبق یک تحقیق کاملاً بالینی جودوسر به عنوان یک درمان‌کننده برای بسیاری از بیماری‌ها مانند یبوست، هموروئید، ناراحتی‌های قلبی، فشارخون، دیابت و… شناخته می‌شود. از دیگر مزایای افزودن جودوسر به سبد غذایی می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • لاغری و کاهش وزن؛
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری نقرس؛
  • درمان‌کننده بیماری‌های التهابی روده؛
  • جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان به خصوص در خانم‌ها؛
  • افزایش زیبایی و طراوت پوست.
پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه فلفل پول بیبر در منزل

دیگران این مقاله را خوانده و پسندیدند: فرنی کینوا

مواد لازم برای تهیه نان جودوسر در منزل

شکر قهوه‌ای یا سفید 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
خمیر مایه یا مخمر خشک یک و نیم قاشق غذاخوری
آرد سبوس دار یا غنی شده 3 فنجان
آب یک و یک چهارم فنجان
آرد جو دوسر نصف فنجان
روغن خوراکی (روغن زیتون یا کره) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان جودوسر

برای درست کردن این نان خوشمزه و رژیمی ابتدا باید خمیر مایه درست کنیم. برای درست کردن خمیر مایه ابتدا دوسوم قاشق چایخوری شکر را با کمتر از نصف لیوان آب ولرم مخلوط می‌کنیم. خمیرمایه را به مخلوط اضافه کرده و کاملاً هم می‌زنیم. در مرحله بعد درب ظرف را گذاشته و 10 دقیقه صبر می‌کنیم تا کاملاً پف کند.

پیشنهاد مطالعه:  دانه‌ چیا چه خواصی دارد

مقاله پیشنهادی: تهیه نان جودوسر در منزل

گام دوم: آرد را در یک ظرف بزرگ الک کرده سپس با نمک و شکر مخلوط می‌کنیم. خمیر مایه به دست آمده را همراه روغن با هم خیلی خوب مخلوط می‌کنیم.

گام سوم: کم کم آب را به مخلوط اضافه کرده و با دست ورز می‌دهیم تا یک خمیر کاملاً نرم و یکدست داشته باشیم. روی سطح کار کمی آرد می‌پاشیم. خمیر را روی آن پهن کرده و حدود 10 الی 15 دقیقه کاملاً ورز می‌دهیم. مجدد خمیر را در یک ظرف دربسته گذاشته، روی آن سلفون کشیده و در یک جای گرم به مدت یک ساعت استراحت می‌دهیم. در این مرحله حجم خمیر حدوداً 2 برابر می‌شود.

گام چهارم: بعد یک ساعت خمیر را روی سطح کار با وردنه باز کرده و داخل سینی فر می‌گذاریم سپس روی آن را پوشانده و باز به مدت 20 دقیقه به آن استراحت می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه:  بلغور جو دوسر و دیابت

گام پنجم: بعد استراحت آخر در صورت تمایل برای خوشمزه‌تر کردن نان روی آن را با زرده تخم مرغ رومال می‌کنیم. می‌توانید روی نان را با کنجد یا دانه سیاه تزئین کنید. برای پخت، خمیر را به مدت نیم ساعت با دمای 200 درجه داخل فر قرار دهید تا کاملاً بپزد. این نکته را فراموش نکنید که برای لطافت و نرمی نام حتماً داخل فر یک ظرف آب قرار دهید. شما می‌توانید این نان خوشمزه را به عنوان صبحانه یا حتی عصرانه سرو کنید. امیدوارم از خوردن آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

سالاد کینوای قرمز با آلبالو و گردو

تاثیر مکمل پروتئین وی بر عملکرد جنسی

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +