1222223
سبد خرید
خاصیت دانه چیا برای مو

خاصیت دانه چیا برای مو

بومیان اولیه آمریکا به خوبی از خاصیت دانه چیا برای مو آگاه بودند و به طور منظم از آن در رژیم غذایی خود استفاده می‌کردند. دانه‌های چیا دانه‌های سیاه و سفید ریز گیاه گلدار Salvia hispanica، یکی از بستگان نزدیک گیاه نعناع هستند. آنها مملو از مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان هستند.

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

10 خاصیت شگفت‌انگیز دانه چیا برای مو

مصرف منظم دانه‌های چیا می‌تواند به فواید سلامتی متعددی منجر شود: رشد موی بهتر، بهبود سلامت روده و کاهش سطح قند خون، و غیره. در این مقاله 10 فواید شگفت انگیز دانه چیا برای مو توضیح داده شده است.

دانه چیا

فواید دانه چیا برای مو

محتوای غذایی بالای دانه‌های چیا آن‌ها را به یک درمان طبیعی عالی برای مسائل مختلف سلامت تبدیل می‌کند. روغن دانه چیا می‌تواند فوق‌العاده برای موهای شما مفید باشد. می‌تواند به ترمیم موهای آسیب دیده، تقویت رشد مو، کاهش سفیدی و بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

تقویت کننده مو

دانه چیا به دلیل داشتن پروتئین بالا می‌تواند به تقویت موهای شما کمک کند. کراتین نوعی پروتئین موجود در دانه‌های چیا است که پوششی براق و محافظ برای موهای شما ایجاد می‌کند. دانه چیا همچنین سرشار از مس و فسفر است که تارهای موی شما را ضخیم و قوی می‌کند.

تقویت رشد مو

دانه چیا سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و مواد معدنی مانند مس و روی است. اسیدهای آمینه ضروری می‌توانند به حفظ سلامت پوست سر و مبارزه با التهاب برای تقویت رشد مو کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه:  مصرف کینوا و دور کردن سرطان

روی و مس رشد مو را تقویت کرده و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند. روی همچنین پاسخ ایمنی شما را بهبود می‌بخشد و با عفونت‌های پوست سر مبارزه می‌کند.

افزایش خاصیت ارتجاعی

دانه‌های چیا خیس خورده قوام غلیظ و ژل مانندی دارند و آب را در خود نگه می‌دارند. آنها می‌توانند موهای شما را نرم و حالت دهند و آن را قوی و انعطاف‌پذیر کنند.

حالت دهنده مو

ایجاد درخشندگی

محتوای روی بالای دانه چیا می‌تواند بافت و ظاهر کلی موهای شما را بهبود بخشد. روی به محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند. همچنین درخشندگی طبیعی به موهای شما می‌بخشد.

جلوگیری از نازک شدن

دانه چیا حاوی مواد معدنی ضروری مس و آهن است که به مبارزه با ریزش و نازک شدن مو کمک می‌کند. مس جریان خون را در پوست سر و فولیکول‌های مو تقویت می‌کند تا رشد مو را تقویت کند. آهن موهای شما را قوی و سالم می‌کند.

کاهش ریزش مو

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است که به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. روی، مس، پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، فسفر و غیره همگی برای رشد و استحکام مو حیاتی هستند. مصرف کافی این مواد مغذی می‌تواند به حل تمام مشکلات موی شما و تقویت رشد مو کمک کند.

محافظت از موهای بلند

پروتئین، به ویژه کراتین، بلوک اصلی ساختمان مو است. روغن دانه چیا کراتین مو و پوست سر شما را تامین می‌کند، موها را تقویت می‌کند و به رشد آنها کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  ماسک لایه بردار و شفاف کننده

جلوگیری از خشکی و وز شدن موها

دانه‌های چیا دارای خواص حفظ رطوبت هستند و می‌توانند مقادیر زیادی آب را جذب کنند. بنابراین، دانه‌های چیا خیس شده می‌توانند به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل کنند و موهای وز شما را رام کنند.

تاخیر در سفید شدن موها

مس باعث ایجاد رنگدانه در موهای شما می‌شود. یون‌های مس نقش مهمی در تولید ملانین دارند، رنگدانه‌ای که به مو و پوست شما رنگ می‌دهد.

مصرف دانه های چیا می‌تواند محتوای مس را در بدن شما افزایش دهد، در نتیجه تشکیل ملانین را افزایش داده و سفید شدن مو را به تاخیر می‌اندازد.

کاهش دهنده التهاب

آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه چیا به کاهش التهاب پوست سر کمک می‌کند. این می‌تواند به افزایش رشد و استحکام مو منجر شود.

کاهش التهاب پوست سر

ارزش غذایی دانه چیا

دانه چیا سرشار از فیبر، کلسیم، پروتئین، آهن، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3 و غیره است و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن است.

فیبر

دانه‌های چیا به دلیل اندازه ریزشان حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. آنها می‌توانند به بخش قابل توجهی از فیبر مصرفی روزانه شما (28 گرم) کمک کنند. فیبر غذایی حجم مدفوع را افزایش می‌دهد تا دفع آنها آسان‌تر شود.

از آنجایی که دانه‌های چیا فیبر بالایی دارند و کربوهیدرات کمی دارند، می‌توانند مکملی ایده‌آل برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات باشند.

پیشنهاد مطالعه:  کیک آرد جو دوسر

کلسیم

دانه چیا همچنین منبع عالی کلسیم برای بدن است. آنها می‌توانند نزدیک به 18 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین کنند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای موهای سالم ضروری هستند. آنها به حفظ نرمی و لطافت موهای شما کمک می‌کنند و همچنین خواص ضد التهابی از خود نشان می‌دهند. خاصیت دانه چیا برای مو چیا پر از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و می‌توانند به بهبود سلامت کلی موهای شما کمک کنند.

پروتئین

پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی مورد نیاز موهای شما است. این به رشد و استحکام مو کمک می‌کند. دانه‌های چیا حاوی سطوح بالایی از پروتئین هستند، به اندازه 15٪ تا 20٪ وزنشان.

آنتی اکسیدان‌ها

دانه چیا دارای چندین خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند اثرات پیری را بر بدن شما معکوس کند. آنتی اکسیدان‌ها از پوست و سلول‌های موی شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و همچنین سلامت عمومی اندام‌های شما را بهبود می‌بخشند. دانه چیا حاوی اسید کافئیک، اسید کلروژنیک، کورستین و غیره است که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می‌کند.

روی و مس

روی و مس فلزاتی هستند که به مقدار کمی مورد نیاز بدن شما هستند. آنها می‌توانند به ویژه برای رشد مو مفید باشند. سطوح پایین مس می‌تواند باعث ریزش مو شود و کمبود روی می‌تواند رشد موهای جدید را متوقف کند. دانه چیا حاوی هر دو این عناصر به مقدار کافی است.

مطالب مرتبط:

پودینگ با دانه چیا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :