1222223
سبد خرید
خوراک سبزیجات با گندم سیاه

خوراک سبزیجات با گندم سیاه

گندم سیاه یکی از دانه‌های گیاهی خوراکی بسیار پرخاصیت است که گلوتن ندارد و به عنوان یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع سرشار پروتئین برای گیاهخواران شناخته می‌شود. تهیه خوراک سبزیجات با گندم سیاه ما را همراهی کنید.

پیشنهاد خرید

آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

طرز تهیه خوراک سبزیجات با گندم سیاه

مواد لازم برای تهیه خوراک

گندم سیاه – 1/5 فنجان

آب – 3 فنجان

کلم کیل یا کلم پیچ سفید – 1 عدد

سیر – 4 حبه

فلفل دلمه‌ای رنگی – 4 عدد

آرتیشو یا کنگر فرنگی – 2 فنجان

روغن کنجد – 4 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل – به مقدار لازم

جعفری تازه – 1/2 فنجان

ریحان تازه – 1/2 فنجان

مرحله اول تهیه خوراک سبزیجات با گندم سیاه

گندم سیاه را پاک کنید تا سنگ نداشته باشد و سپس آن‌ها را خوب با آب سرد بشویید تا تمیز شوند. یک قابلمه را بر روی اجاق گاز بگذارید و دو لیوان آب درون آن بریزید، بگذارید تا آب به جوش آید و حالا یک فنجان گندم سیاه را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  بستنی اسپیرولینا

مرحله دوم

اجازه دهید تا 20 دقیقه بجوشد تا آب آن تبخیر شده و گندم سیاه پخته شود. مقداری از آن را امتحان کنید اگر هنوز کامل پخته نشده باز هم مقداری آب اضافه کنید و بگذارید تا پخته و نرم شود. گندم سیاه پخته شده آماده است می‌توانید از آن برای تهیه انواع غذا، سالاد، سوپ و انواع خوراک سبزیجات استفاده کنید.

مرحله سوم

فلفل دلمه‌های رنگی (فلفل دلمه‌ای سبز، قرمز، زرد و نارنجی) را خرد کرده و کنار بگذارید، سیر را ریز خرد کنید، ریحان و جعفری را ریز خرد کنید. در یک تابه‌ی بزرگ دو قاشق غذا خوری روغن کنجد بریزید و سیرها را در آن کمی تفت دهید، حالا کلم و نمک را به سیرها اضافه کنید و بگذارید خوب سرخ شده تا کمی نرم شوند، این مواد را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

پیشنهاد مطالعه:  کیک فنجانی با سبوس برنج

مرحله چهارم

در همان تابه یک قاشق غذا خوری روغن کنجد بریزید و فلفل دلمه‌های رنگی را سرخ کنید و کنار بگذارید. دوباره در تابه یک قاشق غذا خوری روغن بریزید و در آن گندم سیاه را کمی تفت دهید. حالا در یک کاسه بزرگ گندم سیاه را با سبزیجات سرخ شده ترکیب کنید و آرتیشو، جعفری و ریحان خرد شده را به همراه فلفل به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

خوراک سبزیجات با گندم سیاه آماده است، در ظرفی بریزید و سرو کنید.

روش نگهداری گندم سیاه

گندم سیاه پخته شده را در ظرف دربسته به مدت 4 روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

مطالب مرتبط:

طلایی‌ترین زمان مصرف اسپیرولینا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))