1222223
سبد خرید
سوپ جو دوسر و کینوا

سوپ جو دوسر و کینوا

یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در دوره سرماخوردگی سوپ است. سوپ جو دوسر و کینوا بدلیل دارا بودن مقادیر بسیاری از املاح معدنی، پروتئین و ویتامین‌های مختلف، در دوره سرماخوردگی علاوه بر سبک بودن و هضم راحت، به بهبود و تسریع دوره درمان کمک زیادی می‌کند.

بستنی اسپیرولینا

امروزه سوپ‌ها به دلیل طعم و خواص بینظیر خود طرفداران بیشماری در سرتاسر دنیا پیدا کرده است هرچند سوپ را به عنوان پیش غذا می‌شناسند ولی به دلیل ارزش غذایی بالای آن افراد زیادی مانند کوهنوردان، ورزشکاران و… از سوپ به عنوان غذای اصلی خود استفاده می‌کنند.

خواص سوپ کینوا

مواد لازم سوپ جو دوسر و کینوا

مرغ نصف سینه

پیشنهاد مطالعه:  خواص دانه چیا در درمان تیروئید کم‌کار

کینوا پخته نشده  ۲ پیمانه

جو دوسر پرک ۶۰۰ گرم

قارچ ۱۵۰ گرم

هویج ۱ عدد

شیر ۳ لیوان

پیاز ۲ عدد

فلفل به میزان لازم

نمک دریا و آبلیمو به میزان لازم

جعفری خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو دوسر و کینوا

ابتدا مرغ را با مقداری آب و پیاز بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا مرغ به خوبی پخته شود. بعد از این که سینه مرغ به خوبی پخته شد جو دوسر را با آب مرغ در قابلمه‌ای مناسب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید.

مقایسه کینوا و برنج

سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به جو دوسر پرک اضافه کنید. سپس هویج را رنده کنید و به مخلوط مرغ و جو دوسر اضافه کنید. بعد از اینکه هویج پخته شد شیر را به تدریج به سوپ اضافه کنید. بعد از این که شیر مقداری غلیظ شد و هویج به طور کامل پخته شد کینوا را اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

درون ظرفی مناسب پیاز را تفت دهید و دو قاشق آبلیمو به قارچ‌های خرد شده اضافه کنید و بعد از این که پیازها کمی نرم شدند قارچ را به پیازها اضافه کنید. وقتی که قارچ به همراه پیاز کمی تفت خورد مخلوط قارچ و پیاز را به سوپ جو دوسر اضافه کنید. بعد از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید به آن نمک دریا و فلفل اضافه کنید و زیر شعله گاز را کم کنید. در ظرفی  مناسب سوپ را ریخته و سرو کنید. می‌توانید این سوپ خوشمزه را با جعفری خرد شده به زیبایی تزیین کنید.

مطالب مرتبط:

خواص کینوا برای نوزادان و کودکان

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))