1222223
سبد خرید
ماچا لته هلو

ماچا لته هلو

ماچا لته هلو یک نوشیدنی مبتنی بر چای است که از چای سبز رنگ ماچا و شیر تشکیل می‌شود. این نوشیدنی را می‌توان با مواد دیگر ترکیب کرد و طعم بهتری به آن بخشید. ماچا لته هلو یکی از انواع آن است که با ترکیب کردن یخ، گزینه مناسبی برای فصول گرم‌تر سال به حساب می‌آید.

ماچا لته چیست؟

چای ماچا نوعی پودر چای سبز بسیار خوش‌رنگ و بو و دارای نوعی طعم شیرین ظریف و پنهان (Subtle Sweetness) است. رنگ آن سبز است. این چای در ژاپن با آسیاب‌های گرانیتی مخصوصی پودر می‌شود تا کلروفیل درون آن به اصطلاح نسوزد.

پیشنهاد مطالعه:  اوتمیل صبحانه

مواد لازم برای تهیه ماچا لته هلو

هلو رسیده            یک یا دو عدد

ماچا                  یک و نیم قاشق چایخوری

آب گرم              یک چهارم فنجان

شیر                  سه چهارم فنجان

شربت عسل         (اختیاری)

دستور تهیه

مرحله اول: برای تهیه ماچا لته ابتدا یک چهارم فنجان آب را بجوشانید و یک دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. باید از ریختن مستقیم آب جوش روی ماچا خودداری کنید، زیرا باعث می‌شود آن را بسوزاند و طعم آن را از بین ببرد.

مرحله دوم: یک و نیم قاشق چایخوری ماچا را به یک لیوان یا کاسه کوچک اضافه کنید، با استفاده از همزن یا حتی یک چنگال، ماچا را حسابی با آب داغ مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس بقیه آب داغ را هم بزنید.

مرحله سوم: پوره هلو را درست کنید. هلوها را پوست بگیرید و هسته‌های آن را جدا کنید. سپس به مخلوط‌ کن یا غذاساز اضافه کنید. مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

پیشنهاد مطالعه:  کیک آرد جو دوسر

مرحله چهارم: برای تهیه لاته سرد، ۱/۴ فنجان پوره هلو را در کف یک لیوان پر از یخ بریزید. سپس ۳/۴ فنجان شیر دلخواه را اضافه کنید. ماچا را روی آن ریخته و در صورت تمایل، به آن شیرین کننده اضافه کنید. آن را مخلوط کنید و بلافاصله بنوشید.

نوشیدنی آمادست. نوش جان!

مطالب مرتبط:

سوپ آمارانت

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))