1222223
سبد خرید
معجون جو پرک

معجون جو پرک

مهم‌ترین چیزی که برای تهیه این معجون خوشمزه به آن نیاز دارید، جو دوسر پرک است. البته به‌جای جو دوسر پرک، می‌توانید از جو دوسر بدون پوست نیز استفاده کنید که در این صورت، کارتان برای تهیه این معجون، بسیار ساده‌تر خواهد شد. باقی مواد اولیه همگی اختیاری هستند و می‌توانید هر چیزی که دلتان خواست به این معجون اضافه کنید!

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید دانه چیا

۰ تومان۱۵۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مواد لازم برای تهیه معجون جو دوسر پرک

جو پرک یا جو دوسر پرک                     1 پیمانه

شیر                                                  2 پیمانه

عسل                                                 2 قاشق غذاخوری سرخالی

موز                                                  2 عدد

کره بادام‌زمینی                                    1 قاشق غذاخوری

انواع مغزها (گردو، بادام، فندق، پسته)       1 قاشق غذاخوری از هرکدام

یخ                                                    به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا، اگر می‌خواهید از جودوسر پرک ریز استفاده کنید، بهتر است که آن را حداقل از 3 ساعت قبل در آب گرم خیس کنید. این کار باعث می‌شود که جودوسر پرک شما نرم شده و برای مخلوط‌ کردن با باقی مواد اولیه، آماده باشد. ولی اگر از جو دوسر استفاده می‌کنید، نیازی به این کار نیست؛ زیرا که جو دوسر به‌محض مخلوط‌شدن با شیر، به‌خوبی نرم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:  راهنمای طرز پخت کینوا به جای برنج

حال جو دوسر پرک خود را در آبکش بریزید و اجازه دهید که آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را در مخلوط‌ کن بریزید و شیر را به آن اضافه کنید. یک قاشق کره بادام‌زمینی و دو قاشق عسل را نیز داخل مخلوط‌ کن ریخته و آن را روشن کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید؛ در نهایت باید به بافتی یکدست و غلیظ برسید.

موز را می‌توان از جمله مواد اولیه اختیاری در طرز تهیه معجون با جو پرک دانست. اگر دوست دارید موز اضافه کنید، آن را خرد کرده و داخل دستگاه بریزید و دوباره آن را روشن کنید تا باقی مواد مخلوط شود. انواع مغزها نیز اختیاری هستند. ابتدا آن‌ها را بکوبید تا خرد شوند، سپس همه را داخل مخلوط ‌کن ریخته، اجازه دهید تا همه مخلوط و یکدست شوند.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه کیک ماچا

در نهایت، اگر دوست دارید که معجون شما سرد و خنک باشد، می‌توانید مقداری یخ نیز به آن اضافه کنید. ابتدای یخ را مقداری بکوبید و خرد کنید، سپس آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید. وقتی که یخ به‌خوبی با مواد حل شد، می‌توانید معجون خود را سرو کنید. برای سرو از لیوان‌های بزرگ استفاده کنید و روی هر لیوان را با میوه‌های دلخواه‌، تزیین کنید.

مطالب مرتبط:

اسموتی اسپیرولینا و چیا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))