1222223
سبد خرید
پتی ماهی تن و کینوا

پتی ماهی تن و کینوا

کینوا بعنوان دانه‌ای استثنایی خواص بسیار زیادی دارد. غذا با کینوا خصوصا پتی ماهی تن و کینوا یک انتخاب رایج در بین افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند شناخته شده است از جمله: گیاهخواران و ورزشکاران است. دانه کینوا فاقد گلوتن، غنی از فیبر و حاوی بیشترین پروتئین در بین دانه‌های مغذی می‌باشد، کینوا از دسته گیاهانی است که پایه پروتئینی دارند و شامل همه آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای پرورش ماهیچه‌ها و به طور کلی سلامتی است، با توجه به اینکه این دانه سرشار از فیبر است می‌توانید در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن آسانتر استفاده کنید. مصرف کینوا باعث افزایش متابولیسم و بهبود چربی سوزی بدن شما همراه با برنامه ورزشی خواهد شد. پس انواع غذا با کینوا که دانه‌ای پر فایده است؛ برای شما مفید خواهد بود.

مواد لازم برای پنی ماهی تن و کینوا

کینوا                                  ۱ فنجان

پیشنهاد مطالعه:  ناگت مرغ با دانه چیا

آب                                    ۲ فنجان

عصاره مرغ                          ۱٫۲ قرص

ماهی تن یا کنسرو تن ماهی   ۱۴۰ گرم

سیر (رنده شده)                    ۱٫۲ قاشق چای‌خوری

زنجبیل (رنده شده)                ۱٫۲ قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ (همزده)                  ۳ عدد

پیاز (خرد شده)                     ۱٫۲  فنجان

گشنیز (خرد شده)                  ۱٫۲ فنجان

پودر سیر                             ۱٫۲ قاشق چای‌خوری

پیشنهاد مطالعه:  براونی با آرد کینوا (سویق کینوا)

فلفل سیاه                           به مقدار لازم

نمک                                  به مقدار لازم

روغن برای سرخ کردن            به مقدار لازم

دستور پخت

مرحله اول: قبل از پخت کینوا  آن را در یک صافی زیر شیر آب سرد شست‌و‌شو دهید. سپس داخل یک قابلمه به همراه آب و عصاره سبزیجات [یا مرغ] با شعله‌ی متوسط روی اجاق قرار دهید. هنگامی که شروع به جوش آمدن کرد، درب قابلمه را گذاشته، شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه تمام آب آن جذب شود. بعد از پخته شدن شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دیگر با درب بسته بماند تا خنک شود. سپس دانه‌های به هم چسبیده را با استفاده از چنگال از هم جدا کنید، اگر از کنسرو تن ماهی استفاده می‌کنید: روغن آن را جدا کنید.

پیشنهاد مطالعه:  پنکیک کینوا سیب و دارچین

مرحله دوم: اگر از ماهی تن استفاده می‌کنید: ماهی، سیر، زنجبیل، نمک و فلفل را در یک قابلمه بگذارید تا پخته شود. سپس آن را کمی ریش‌ریش کنید، در یک ظرف بزرگ؛ کینوا پخته شده، ماهی، تخم‌مرغ، پیاز، گشنیز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود، کف دست را با کمی روغن چرب کنید. مقداری از مواد را برداشته، گرد و صاف کنید، تابه‌ی نچسب را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن گیاهی بریزید تا گرم شود. سپس پتی ماهی تن و کینوا را بر روی تابه قرار دهید و هر سمت را به مدت ۷-۵ دقیقه بپزید تا طلایی شود.

مطالب مرتبط:

10 دلیل استفاده از گندم سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +