1222223
سبد خرید
پودینگ نارگیل و آناناس با کینوا

پودینگ نارگیل و آناناس با کینوا

کینوا یک دانه گیاهی است که در کشورهای غربی از گندم پرمصرف تر است. دستور پخت کینوا همانند طرز تهیه برنج می باشد؛ به این صورت که در ابتدا آن را باید با آب سرد بشوییم و به مدت 12 تا 15 دقیقه می گذاریم در آب بپزد. در مرحله بعد آن را باید آبکش کنیم که در این حالت حجم کینوا افزایش می یابد.

با کینوا می توان انواع غذاهای خوشمزه و مقوی را پخت و در وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام سرو کرد. در این مطلب به شما آموزش تهیه پودینگ نارگیل و آناناس با کینوا را می دهیم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ کینوا با آناناس

کینوا                        یک فنجان

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

آب                          دو و نیم فنجان

ادویه (طبق سلیقه)        ۳ قاشق غذاخوری

پوست لیمو رنده شده    یک قاشق غذاخوری

نمک دریا                  به مقدار لازم

شیر سویا                 ۲ قاشق غذاخوری

آناناس                     ۲ فنجان

کره                       ۲ قاشق غذاخوری

شکر                     ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ نارگیل و آناناس با کینوا

مرحله اول: ابتدا در یک قابلمه روی حرارت ملایم کینوا را داخل آب پخته و در همین حین ادویه جات لازم، پوست لیمو و نمک دریا را به آن اضافه کنید تا زمانی که کینوا نرم شده و آب آن جمع شود. (حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پس از جوشیدن آب، کینوا را بپزید). سپس حرارت را کم کرده و شیر سویا را اضافه کنید و به پختن ادامه دهید. اکنون باید ترکیبی کرم مانند به دست آید.

پیشنهاد مطالعه:  طلایی‌ترین(بهترین) زمان مصرف اسپیرولینا

دیگران این مقاله را خوانده و پسندیدند: فرنی کینوا

مرحله دوم: حرارت را خاموش کنید، کینوا پخته شده را به یک ظرف منتقل کنید و روی آن دارچین پودر شده بپاشید، سپس روی آن را پوشانده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

برای پختن آناناس

در یک ماهیتابه روی حرارت زیاد کره را آب کرده و آناناس، دارچین و شکر را اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا همه مواد به خوبی پخته شوند سپس حرارت را خاموش کنید.

سرو پودینگ

می‌توانید این پودینگ را در انواع لیوان‌های نوشیدنی سرو کنید به طوری که ابتدا مقداری از کینوا پخته شده را درلیوان ریخته و یک قاشق غذاخوری از آناناس را روی آن قرار دهید. به همین ترتیب به صورت لایه لایه این عمل را انجام دهید. سپس روی آن را با نارگیل تزیین کنید.

پیشنهاد مطالعه:  طریقه مصرف کینوا برای لاغری: 7 روش موثر برای کاهش وزن با کینوا

تاثیر لوبیای سیاه در درمان سرطان

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :