1222223
سبد خرید
کینوا در برابر جودوسر

کینوا در برابر جودوسر

حتماً به تازگی نام کینوا و جودوسر را از زبان متخصصان تغذیه و کاهش وزن زیاد شنیده‌اید. در مقاله کینوا در برابر جودوسر از هانی فود قصد داریم کینوا و جودوسر را از جهات مختلف با هم مقایسه کنیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

جودوسر از سال‌ها قبل در سبد غذایی افراد سراسر جهان به خصوص آمریکایی‌ها وجود داشته است حال آن که کینوا در چند سال اخیر توسط متخصصان مطرح شده است. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که قدمت جودوسر نسبت به کینوا بیشتر است.

کینوا به دلیل ارزش غذایی بالا طی چند سال اخیر توانسته محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای در برنامه و سبد غذایی افراد سراسر جهان پیدا کند. متخصصان وزارت کشاورزی آمریکا بیان کرده‌اند کینوا و جودوسر هر 2 از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و بهتر است افراد این دانه‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

پیشنهاد خرید

جو دوسر بدون پوست

۰ تومان۶۸.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

تفاوت کینوا و جودوسر از نظر مواد غذایی

هر دو دانه ارزش غذایی بسیار بالایی دارند اما در این میان چند تفاوت کوچک بین آن‌ها وجود دارد که یکی را بر دیگری برتری می‌دهد. اولین تفاوت مربوط به پروتئینی بودن کینوا است. شاید برایتان جالب باشد اما هر فنجان کینوای پخته شده حدود 8.1 گرم پروتئین دارد. این در حالی است که یک فنجان جودوسر فقط 5 گرم پروتئین فراهم می‌کند. در مقام مقایسه کینوا میزان پروتئین بیشتری نسبت به جودوسر دارد.

پیشنهاد مطالعه:  نکاتی برای درست کردن بهترین پودینگ چیا در شب

کینوا آمینواسیدهای لازم بدن شما را تامین کرده و عملکرد سیستم ایمنی شما را بهبود می‌بخشد. با مصرف کینوا روند انتقال اکسیژن به بافت‌های شما افزایش پیدا می‌کند.

اندکی درباره جودوسر

نوعی غلات کامل است که برخی افراد آن را با نام علمی Avena sativa هم می‌شناسند. جودوسر یکی از کامل‌ترین و غنی‌ترین فراورده‌های جو است که پخت آن به زمان و مهارت بالایی نیاز دارد. همین عامل باعث می‌شود افراد پخت جودوسر پرک را ترجیح دهند. جودوسر پرک بافت نرم‌تری داشته و زودتر پخته می‌شود.

برخی افراد جودوسر را برای صبحانه به عنوان اوتمیل استفاده می‌کنند. در این روش جودوسر در آب یا شیر جوشانده شده و به عنوان یک وعده غذایی بسیار خوشمزه مصرف می‌شود. از جودوسر در پخت شیرینی، کوکی، نان، گرانولا و کلوچه استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه

مواد استفاده از کینوا

کینوای گیاهی اولین بار در آمریکای جنوبی و در کشورهای بولیوی و شیلی کشف شد که به آن خاویار گیاهی هم گفته می‌شود. در بسیاری از کشورها کینوا به عنوان یک غله ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال آنکه در ایران هنوز از این دانه به طور گسترده در پخت مواد غذایی استفاده نمی‌شود.

کینوا کالری کمی داشته و یک جایگزین عالی برای برنج و گندم محسوب می‌شود. جالب است بدانید کینوا از خانواده اسفناج یا همان تاج خروسیان است.

کینوا در 3 رنگ قرمز، مشکی و سفید وجود دارد اما دانه کینوا سفید مایل به زرد است. برخی افراد به دانه کینوا، کینوای طلایی هم می‌گویند زیرا بعد پخت یک بافت نرم و شیرین دارد.

کینوای قرمز بعد پخت به رنگ قهوه‌ای درآمده و بیشتر در تهیه سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانه کینوای سیاه هم بعد پخت رنگ خود را حفظ کرده و نسبت به کینوای سفید شیرین‌تر است.

پیشنهاد مطالعه:  خواص سبوس جو دوسر

کینوا یا جودوسر

کینوا نسبت به جودوسر میزان فیبر بیشتری دارد. از این رو با افزودن این دانه به سبد غذایی خود، اختلالات گوارشی خود را کاملاً از بین برده و کمتر در خطر ابتلا به چاقی یا دیابت نوع 2 قرار می‌گیرید.

یک فنجان کینوای پخته شده دارای 5.2 گرم فیبر است در حالی که همان اندازه جودوسر تنها دارای 4 گرم فیبر است.

با توجه به مطالب گفته شده کینوا در برابر جودوسر به نظر شما کینوا ارزش غذایی بالاتری دارد یا جودوسر؟ نظرات خود را از طریق همین صفحه با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. همراهتان هستیم.

مطالب مرتبط:

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))