1222223
سبد خرید
کیک فنجانی با سبوس برنج

کیک فنجانی با سبوس برنج

سبوس لایه خارجی دانه‌های برنج است که دارای خواص بسیار بالایی است اما بسیاری از افراد هنوز با این خواص آشنایی کامل ندارند. از مهم‌ترین فواید استفاده از سبوس برنج می‌توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند کبد چرب، دیابت، فشارخون و… اشاره کرد. همچنین سبوس برنج تاثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی پوست و مو هم دارد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کیک فنجانی با سبوس برنج را آموزش دهیم همراه ما باشید.

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

اندکی درباره کیک فنجانی با سبوس برنج

به لایه‌های خارجی برنج که عموماً قهوه‌ای رنگ هستند، سبوس برنج گفته می‌شود. این لایه‌ها در کارخانه‌های شالیکوبی طی فرایندی از دانه برنج جدا می‌شود. دانه‌های شالی برنج از 2 لایه محکم و قهوه‌ای رنگ تشکیل شده‌اند. لایه اول ظاهر دانه است و عموماً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این در حالی است که لایه دوم که دانه سفید هم نامیده می‌شود، دقیقاً به خود دانه چسبیده و بعد آن سبوس خواص‌دار برنج در لایه سوم قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه:  سالاد باکویت با آووکادو

لایه سوم برنج سرشار از مواد معدنی از جمله آهن، ویتامین های B، E، فلوراید، آهن و منگنز است. تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهند در جهان 60 نوع بیماری وجود دارد که با مصرف سبوس برنج به کلی ریشه‌کن می‌شود.

یکی از روش‌های کاهش تری گلیسیرید، استفاده از سبوس برنج است.

در کنار استفاده از سبوس برنج این نکته را فراموش نکنید که برای کاهش تری‌گلیسیرید خود باید در سبک و شیوه زندگیتان هم یک تغییر عمده ایجاد کنید. سبوس برنج یکی از مواد غذایی موثر در کاهش چربی خون است. شما می‌توانید قبل شروع غذا یک قاشق غذاخوری از سبوس برنج را همراه یک لیوان آب میوه طبیعی یا آب مرکبات مخلوط کرده و میل کنید. این کار چربی مضر بدن شما را کاهش داده و در عمل منجر به کاهش چربی خون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  دمنوش تف

مواد لازم

برای تهیه کیک فنجانی با سبوس برنج به یک سوم فنجان شکر قهوه‌ای در کنار 2 عدد تخم مرغ، دو سوم فنجان آرد جودوسر در کنار 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر نیاز دارید. در کنار تهیه تمام مواد بالا، سعی کنید موارد زیر هم تهیه کنید:

سه چهارم فنجان شیر؛

نصف فنجان سبوس برنج؛

یک سوم فنجان کشمش؛

طرز تهیه کیک فنجانی با سبوس برنج

قبل هر چیز فر را تا 120 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته سپس شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در نهایت شیر را به مخلوط مورد نظر اضافه کنید. بعد مخلوط کردن مواد مورد نظر در آخر کشمش و سبوس برنج را به مخلوط اضافه کرده و آن را به مدت 20 الی 25 دقیقه داخل فر قرار دهید. امیدواریم از خوردن این میان وعده خوشمزه لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه:  سوپ کینوا مفیدترین غذا برای بهبود سرماخوردگی

مطالب مرتبط:

سوپ مرغ گندم سیاه کلاسیک 

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

**عدم افزایش قیمت ها ($قیمت پارسال 1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال** [ فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید ]
+ +