1222223
سبد خرید
کاهش کلسترول با بلغور جو دوسر

کاهش کلسترول با بلغور جو دوسر

کاهش کلسترول با بلغور جو دوسر علیرغم شهرت، کلسترول برای سلامتی ضروری است. اما، مانند همه چیز در سلامت و تغذیه، پیچیده است. از آنجایی که کلسترول بسیار مهم است، همه افراد سطح بالایی دارند.

به عنوان مثال، هر سلول توسط غشایی احاطه شده است که بخشی از آن از کلسترول ساخته شده است. وقتی پزشکان در مورد «کلسترول بالا» صحبت می کنند، منظورشان این است که در سطح بالایی در خون شما و بلغور جو دوسرد دارد.

طبیعی است که مقداری کلسترول در آن و بلغور جو دوسرد داشته باشد، اما مقدار بیش از حد آن نادرست خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید دانه چیا

۰ تومان۱۵۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

انواع کلسترول و روش کاهش کلسترول با بلغور جو دوسر

کلسترول در خون شما در بسته‌هایی به نام لیپوپروتئین حرکت می‌کند. دو نوع اصلی عبارتند از:

  • لیپوپروتئین با چگالی کم: به آن LDL یا کلسترول «بد» نیز می‌گویند. کلسترول را از کبد به بقیه بدن منتقل می‌کند.
  • لیپوپروتئین با چگالی بالا: این HDL یا کلسترول «خوب» است. کلسترول را از بدن به کبد برمی‌گرداند تا تجزیه شود.

سطوح بالاتر کلسترول HDL خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، در حالی که سطوح بالاتر LDL خطر سفت شدن شریان‌ها و سایر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

اگرچه کلسترول رژیم غذایی روی سطح کلسترول تأثیر چندانی ندارد، تغییرات رژیم غذایی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL در خون شما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه:  مشکل پوستی مربوط به آلودگی هوا

به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای به طور قابل توجهی سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد.

فراتر از الگوهای رژیم غذایی، برخی از محققان علاقه‌مند هستند که آیا غذاهای فردی ممکن است به کاهش سطح LDL کمک کند یا خیر. در طول سال‌ها، بسیاری بر روی بلغور جو دوسر دوسر تمرکز کرده‌اند.

چرا بلغور جو دوسر؟

دانشمندان برای چندین دهه به ارتباط بین بلغور جو دوسر و سطح کلسترول مشکوک بودند. یک مطالعه کوچک که در سال 1963 منتشر شد، اثرات نان حاوی بلغور جو دوسر دوسر را با نان استاندارد مقایسه کرد.

نویسندگان دریافتند که سطح کلسترول برای شرکت‌کنندگانی که به مدت 3 هفته از نان بلغور جو دوسر دو سر خورده‌اند، کاهش یافته است. آنها همچنین مشاهده کردند که وقتی شرکت کنندگان از خوردن این نان دست کشیدند، سطح کلسترول دوباره افزایش یافت. در حدود 50 سال پس از آن مطالعه، محققان به بررسی این رابطه ادامه دادند.

سطح کلسترول

معرفی بتا گلوکان

اثر کاهش کلسترول بلغور جو دوسر به دلیل نوعی فیبر محلول به نام بتا گلوکان است. امروزه، ارتباط بین سطح بتا گلوکان و کلسترول به اندازه کافی ثابت شده است که چندین نهاد رسمی ادعاهای مربوط به سلامت را تأیید کرده‌اند.

به عنوان مثال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به تولیدکنندگان مواد غذایی اجازه می‌دهد تا تبلیغ کنند که محصولات بلغور جو دوسر دوسر آنها برای قلب سالم است.

پیشنهاد مطالعه:  فوائد فوق العاده مصرف دانه چیا برای کبد(کبد چرب)

FDA پیشنهاد می‌کند که مصرف روزانه 3 گرم (گرم) بتا گلوکان بلغور جو دوسر دوسر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL و خطر مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. برای درک این موضوع، نصف فنجان (100 گرم) بلغور جو دوسر خشک حدود 8 گرم بتا گلوکان دارد.

با این حال، پردازش می‌تواند این را به طور قابل توجهی تغییر دهد – و ما باید قبل از خوردن آنها را به نوعی پردازش کنیم. بیشتر در مورد آن بعدا. در طول سال‌ها، شواهد افزایش یافته است. اثر کاهش دهنده کلسترول بلغور جو دوسر دوسر نسبتاً قوی به نظر می‌رسد، اما اندازه اثر بین مطالعات کاملاً متفاوت است.

به عنوان مثال، یک مطالعه که شامل 83 شرکت‌کننده بود، نشان داد که مصرف 3 گرم بتا گلوکان بلغور جو دوسر دوسر هر روز به مدت 8 هفته، سطح کلسترول LDL را بیش از 15 درصد کاهش می‌دهد. با این حال، بررسی 58 مطالعه به این نتیجه رسید که دوز متوسط 3.5 گرم در روز کلسترول LDL را به طور متوسط 4.2٪ کاهش می‌دهد.

این یک تأثیر بزرگ برای یک فرد نیست، اما ممکن است در سطح جمعیت تفاوت ایجاد کند. به هر حال، 28 میلیون بزرگسال در ایالات متحده دارای کلسترول بالا هستند. بنابراین، اگر یک تغییر کوچک در رژیم غذایی می‌تواند برخی از افراد مرزی را از منطقه خطر خارج کند، ارزش کاوش را دارد.

پیشنهاد مطالعه:  تهیه نان جو دوسر در منزل

عملکرد بلغور بلغور جو دوسر دوسر

به نظر می‌رسد که بتا گلوکان ممکن است به روش‌های مختلفی به کاهش کلسترول کمک کند. دانشمندان هنوز مکانیسم‌های دقیقی را مشخص نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که صفرا در آن دخیل است.

کبد شما صفرا را تولید می‌کند و آن را در کیسه صفرا ذخیره می‌کند. پس از خوردن غذا در روده شما آزاد می‌شود تا به تجزیه چربی‌ها کمک کند.

هنگامی که صفرا در روده شما قرار می‌گیرد، بتا گلوکان حرکت صفرا را از طریق دیواره روده و وارد خون شما دشوارتر می‌کند. به عبارت دیگر، در روده شما گیر کرده و مدفوع از بدن شما خارج می‌شود.

هنگامی که صفرا را خارج کردید، بدن شما نیاز به تولید بیشتر دارد. کلسترول جزء صفرا است، بنابراین برای تولید بیشتر، بدن کلسترول را از خون شما خارج می‌کند – بنابراین سطح کلسترول خون کاهش می‌یابد.

و مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با روده، برخی از دانشمندان فکر می‌کنند که میکروبیوم روده نیز ممکن است نقشی داشته باشد.

برخی از انواع باکتری‌های روده در متابولیسم اسید صفراوی مهم هستند. و کارشناسان معتقدند که بتا گلوکان با این باکتری‌ها تعامل دارد، اما جزئیات هنوز در حال حذف شدن است.

مطالب مرتبط

خواص جو دوسر برای اختلالات جنسی

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :