1222223
سبد خرید
 تهیه خوراک با گندم سیاه

 تهیه خوراک با گندم سیاه

گندم سیاه یکی از دانه‌های گیاهی و مغذی است که به دلیل عدم وجود گلوتن، گزینه مناسبی برای ورزشکاران و علاقمندان به کاهش وزن و لاغری می‌باشد. بسیاری از علاقمندان به گیاهخواری از این ماده مقوی به عنوان جایگزین به جای گوشت سفید و قرمز استفاده می‌کنند. در این مقاله از هانی فود همراه ما باشید تا به شما تهیه خوراک با گندم سیاه را آموزش دهیم.

پیشنهاد خرید

آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

طرز تهیه خوراک با گندم سیاه

برای پخت خوراک با گندم سیاه به یک فنجان گندم همراه 2 فنجان آب نیاز داریم. ابتدا گندم سیاه را کاملاً شسته تا سنگ‌های آن از بین برود. یک قابلمه روی اجاق گاز گذاشته سپس 2 لیوان آب داخل آن ریخته و اجازه دهید کامل به جوش بیاید. در این مرحله یک فنجان گندم سیاه به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری | چگونه با استفاده از دانه چیا وزن کم کنیم؟

اجازه دهید تا مخلوط 20 دقیقه کامل بجوشد تا آب آن کاملاً تبخیر شده و گندم سیاه کاملاً پخته شود. در این مرحله مقداری از آن را تست کنید اگر کامل نپخته بود، باز هم مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملاً پخته و نرم شود. از این خوراک می‌توانید برای تهیه انواع سوپ، سالاد و انواع خوراک سبزیجات استفاده کنید.

مواد لازم

برای تهیه خوراک سبزیجات و گندم سیاه به یک فنجان و نیم گندم سیاه و 3 فنجان آب نیاز دارید. سایر مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک عبارتند از:

یک عدد کلم پیچ یا کلم کیل

4 حبه سیر

4 عدد فلفل دلمه‌ای

2 فنجان کنگر فرنگی

4 قاشق غذاخوری روغن کنجد؛

نمک و فلفل به میزان لازم

یک و نیم فنجان جعفری تازه؛

پیشنهاد مطالعه:  شیرینی جو دوسر با چیپس شکلات

یک فنجان و نیم ریحان تازه؛

ابتدا مانند خوراک قبلی گندم سیاه را کاملاً شسته تا سنگ و گل و لای آن کاملا گرفته شود. سپس آن را با 3 فنجان آب و کمی نمک گذاشته تا کاملاً پخته و نرم شود.

در ادامه کلم پیچ یا آریتیشو را کاملاً خرد کرده و در کنار فلفل دلمه‌ای‌های رنگی کنار بگذارید. سیر، ریحان و جعفری را کاملاً ریز خرد کنید. در یک تابه بزرگ 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد ریخته و سیرها را  کمی در آن تفت دهید. حالا نمک و کلم را به سیرها اضافه کرده تا کاملاً سرخ و نرم شوند. مواد مورد نظر را در ظرفی ریخته و کناری بگذارید. در تابه مورد نظر یک قاشق غذاخوری روغن کنجد ریخته سپس فلفل دلمه‌های رنگی را سرخ کرده و کناری بگذارید.

پیشنهاد مطالعه:  کتلت نخود سیاه

در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری روغن داخل تابه ریخته و گندم سیاه را کمی در آن تفت دهید. یک کاسه بزرگ گندم سیاه را با سبزیجات سرخ شده ترکیب کرده و کلم، جعفری و ریحان خرد شده را همراه ادویه‌هایی همچون فلفل به مواد اضافه کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

خوراک شما آماده است می‌توانید آن را نوش جان کنید.

مطالب مرتبط:

خواص بلغور جودوسر در درمان بیماری تیروئید

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

**عدم افزایش قیمت ها ($قیمت پارسال 1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال** [ فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید ]
+ +