1222223
سبد خرید
خواص شگفت انگیز لوبیای سیاه

خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه

آیا تا به حال به خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه فکر کرد‌ه‌اید؟ لوبیای سیاه یکی از حبوبات پر خاصیت و مغذی برای بدن است که به دلیل ویتامین بالا در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، کم خونی، ام اس و… موثر است. در این مقاله از هانی فود همراه ما باشید تا شما را با خواص شگفت‌انگیز این دانه سیاه بیشتر آشنا کنیم.

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید نخود سیاه

۰ تومان۱۰۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه برای پوست و مو

شاید برایتان جالب باشد لوبیا سیاه تاثیر فو‌ق‌العاده‌ای در رفع چین و چروک صورت و دور چشم داشته و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

خرید لوبیا سیاه

درمان ریزش مو

یکی دیگر از خواص فوق‌العاده لوبیا سیاه، درمان ریزش موی سر می‌باشد. بسیاری از افراد به دلیل رژیم‌های غذایی سخت و تغذیه نامناسب به مرور زمان دچار ریزش مو می‌شوند. لوبیا سیاه به دلیل داشتن آهن و مس، گردش خون در سر را افزایش داده و باعث تقویت فولیکو‌ل‌های مو می‌شود. تمام این عوامل در کنار هم ریزش مو را کنترل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین برند دانه چیا

پیشنهاد خرید

آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

آشنایی با خواص شگفت انگیز لوبیا سیاه در لاغری

فیبر بالای لوبیا سیاه باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین با مصرف منظم این دانه مغذی به مرور دچار کاهش وزن می‌شوید. لوبیا سیاه کالری کمی داشته و برای کاهش وزن گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود.

بعضی متخصصان زنان و زایمان مصرف لوبیا سیاه را برای زنان باردار همچنین مادران شیرده توصیه می‌کنند به این دلیل که استفاده از لوبیا سیاه احتمال نقص لوله عصبی جنین را کاهش داده از طرفی از کم خونی مادر در طول دوران بارداری جلوگیری می‌کند.

شاید این نکته برایتان جالب باشد که لوبیا سیاه امکان ناباروری در مردان هم کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:  نبرد چیا در مقابل کینوا

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون

طبق تحقیقات انجام شده میزان ابتلای سالمندان به بیماری آلزایمر و پارکینسون زیاد است که مصرف لوبیا سیاه این درصد را کاهش می‌دهد. آهن، کلسیم، منگنز، مس و روی موجود در لوبیا سیاه علاوه بر جلوگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون، احتمال ابتلا به بیماری پوکی استخوان هم کاهش می‌دهد.

خواص شگفت انگیز لوبیای سیاه در درمان فشار خون

لوبیا سیاه از پتاسیم بالا، منیزم، کلسیم و… تشکیل شده که به کاهش فشار خون بدن کمک زیادی کرده در عین حال قندخون و دیابت هم کاهش می‌دهد. فیبر موجود در لوبیا سیاه علاوه بر بهبود سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، چربی و قند خون را متعادل می‌کند. لوبیا سیاه علاوه بر کاهش سطح انسولین خون، فرایند هضم غذا هم سریع‌تر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  کیک کینوا

درمان فشار خون

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مصرف منظم لوبیا سیاه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به خصوص در سالمندان را کاهش می‌دهد. کورستین موجود در این ماده مغذی دارای خواص ضد التهابی است که کلسترول خون را کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی/ عروقی را کاهش می‌دهد.

در این مقاله از هانی فود سعی کردیم شما را با خواص شگفت‌انگیز لوبیا سیاه در درمان بیماری کم‌خونی، فشار خون، بیماری‌های قلبی/ عروقی و… آشنا کنیم. شما می‌توانید برای سفارش این ماده مغذی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

سالاد باکویت با آووکادو

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :