1222223
سبد خرید
خوراک میگو با کینوا

خوراک میگو با کینوا

کینوا (Quinoa) دانه‌ای شبیه به غلات است. این دانه سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد. کینوا با عنوان خاویار گیاهی نیز شناخته می‌شود و خوردن آن به افرادی که از گوشت استفاده نمی‌کنند، توصیه می‌گردد. این ماده غذایی در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز وجود دارد. انواع کینوا از لحاظ ارزش غذایی تفاوتی باهم ندارند، اما در طعم و بافت متفاوت هستند. کاربران عزیز حتما خوراک میگو با کینوا را درست کنید.

نکته قابل توجه اینکه قبل از شروع آشپزی باید کینوا را در آب قرار داده تا به صورت آبپز دربیاید و نرم شود تا طعم خاص خود را نمایان کند.

مواد لازم برای تهیه خوراک میگو با کینوا

سیر خرد شده       4 حبه

پیشنهاد مطالعه:  شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه

کینوا                     1 فنجان

نمک                     به مقدار لازم

فلفل سیاه           به مقدار لازم

پارمزان رنده شده  1/3 فنجان

کره                        4 قاشق

برگ جعفری تازه    ¼ فنجان

میگو تمیز شده    400 گرم

روغن زیتون          2 قاشق چایخوری

طرز تهیه

مرحله اول: 2 قاشق غذاخوری کره را در قابلمه متوسط و روی حرارت متوسط ذوب کنید. نیمی از سیر را خرد کرده و آن را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه آن را تفت دهید. کینوا، را به سیر و کره ذوب شده اضافه کرده و 2/3 فنجان آب به قابلمه ریخته، ¼ قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل سیاه تازه آسیاب شده را به ظرف اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا آرام بپزد.

مرحله دوم: روی آن را بپوشانید و 10 تا 15 دقیقه بر روی حرارت متوسط اجازه دهید تا کینوا نرم شود. قابلمه را از روی حرارت برداشته و پارمزان و نصف جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  شوید باقالی پلو

روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و در همین حین میگوها را با ¼ قاشق چای خوری نمک و مقداری فلفل ترکیب کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. هر طرف باید حدود 2 دقیقه بپزید. 2 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را به میگوها اضافه کرده و تفت دهید. سپس میگو و کینوا را با هم ترکیب کرده و با سبزیجات آن را تزیین کنید و میل کنید.

مطالب مرتبط:

4 روش طبخ کینوا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))