1222223
سبد خرید
سوپ جو دوسر

سوپ جو دوسر

سوپ جو دوسر از سوپ‌های خوشمزه و خوش طعم می‌باشد و امروزه در بسیاری از مهمانی‌های خصوصی و مجلسی به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. سوپ بلغور جو پخت آسانی دارد و شما به راحتی می‌توانید این سوپ خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان‌های خود درست کنید.

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید دانه چیا

۰ تومان۱۵۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مواد لازم سوپ بلغور جو با مرغ

بلغور جوی پاک شده                  دو پیمانه

سینه مرغ                                 یک عدد

هویج                                     دو عدد

جعفری خرد شده                       2 قاشق غذاخوری

رب                                         یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه                            به میزان لازم

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

پیاز                                          یک عدد

پودر آویشن                               به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه            به میزان لازم

دستور پخت سوپ جو با مرغ

مرحله اول: ابتدا بلغور جو را از چند ساعت قبل خیس می‌کنیم تا آماده پخت شود. برای شروع بلغور جو را در یک قابلمه به همراه مقداری آب و کمی نمک روی حرارت زیاد و با درب باز قرار می‌دهیم تا آب بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم و سینه مرغ را اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم: در این مرحله درب قابلمه را به صورت نیم باز می‌گذاریم و به مدت دو ساعت صبر می‌کنیم تا بلغور جو و مرغ با حرارت ملایم بپزند. باید در این مدت زمان به صورت مرتب مواد سوپ جو دوسر درون قابلمه را هم بزنیم تا ته نگیرند.

پیشنهاد مطالعه:  کیک فنجانی با سبوس برنج

مرحله سوم: بهتر است پیاز و هویج را به صورت ریز رنده کرده و جعفری را هم پس از شستن خرد می‌کنیم. بعد از گذشت دو ساعت، سینه مرغ را از قابلمه خارج می‌کنیم و با کمک دست یا چنگال به صورت ریش ریش درآورده و دوباره آن را به همراه هویج و پیاز رنده شده به قابلمه می‌ریزیم.

مراحل پخت سوپ

مرحله چهارم: در این مرحله مقداری رب هم اضافه می‌کنیم تا سوپ مان خوشمزه و خوشرنگ تر شود. سپس ادویه‌های لازم شامل فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و مقداری نمک هم اضافه می‌کنیم و بعدش صبر می‌کنیم تا مواد نیم پز شود.

مرحله پنجم: بعد از نیم پز شدن مواد، سبزی سوپ را اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا سبزی سوپ بپزد. براساس سلیقه شما می‌توانید از سبزی‌های مختلفی استفاده کنید و ما در این دستور آشپزی از جعفری استفاده کرده و شما می‌توانید از گشنیز هم در کنار جعفری استفاده کنید. در 10 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو ترش تازه هم اضافه می‌کنیم تا سوپ مان خوشمزه شود.

پیشنهاد مطالعه:  پوره جو دوسر پرک با هلو و بادام

مرحله ششم: هنگامی که سوپ جا افتاد، شعله زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم و آن را در ظرف سرو می‌کشیم و با جعفری و تکه‌های لیمو ترش آن را تزیین می‌کنیم. سوپ جو شما آمادست. نوش جانتان

مطالب مرتبط:

9 فواید خوردن جو و بلغور

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))