1222223
سبد خرید
شوید باقالی پلو

شوید باقالی پلو

باقالی یکی از مواردی است که دارای مقادیر زیادی فیبر می‌باشد و قادر است سطح کلسترول خون اشخاص را کاهش دهد و در نتیجه باعث سلامت قلب شود. همچنین باقالی حاوی چربی‌های مفیدی مثل امگا 3 می‌باشد که قادر است سطح کلسترول را کاهش دهد و سلامت قلب را تضمین نماید. از این رو مصرف شوید باقالی پلو به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی کمک بسزایی می‌کند.

شوید باقالی پلو

پیشنهاد خرید

اسلایس لیمو عمانی

۰ تومان۳۵.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

شوید باقالی پلو دارای آنتی اکسیدان است

باقالی که برای تهیه باقالی پلو به کار برده می‌شود دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه قادراند رادیکال‌های آزاد در بدن را نابود کنند و از بدن فرد در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت نماید.

پیشنهاد مطالعه:  پتی ماهی تن و کینوا

باقالی به دلیل داشتن همین آنتی اکسیدان‌ها قادر است بدن را سم زدایی کند و احتمال ابتلا اشخاص به سرطان را کاهش دهد. همچنین این گیاه پر خاصیت به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند چین و چروک به وجود آمده در پوست را رفع کند و از بروز پیری زودرس نیز پیشگیری نماید.

شاید این مقاله را پسندیدید: فلافل با گندم سیاه

مواد لازم شوید باقالی پلو

روغن زیتون ۳۰ گرم (سه قاشق غذا خوری ۲۷۰ کالری)

شوید تمیز شده و خردشده ۵۰۰ گرم (۲۰۰ کالری )

باقالی خشک سبز ۶۰ گرم (۲۰۰ کالری)

برنج ۲۵۰ گرم، یک لیوان (۹۱۲ کالری)

نمک دریا به مقدار کافی

طرز تهیه

باقالی را به مدت ۲۰ دقیقه می‌جوشانیم تا نیم پز شود. سپس دو لیوان آب در یک قابلمه ریخته و برنج شسته شده را به آن اضافه کرده و پس از آنکه جوشید شوید خرد شده و باقالی را به همراه نمک دریا و روغن زیتون به آن اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید. پس از جمع شدن آب، مخلوط برنج را دم کنید. بهتر است  با شعله کم و یا از شعله پوش استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

این غذای خوشمزه پس از یک ساعت آماده مصرف می‌باشد و برای سه نفر کافیست.

هموطنان ما این غذا را کمی چرب دوشت دارند و می‌توانند در هنگام کشیدن غذا کمی روغن زیتون به آن اضافه نمایند.

این غذا به دلیل داشتن باقالی برای دارندگان گروه خون AB مناسب نیست، اما اگر به جای باقالی سبز، از باقالی زرد استفاده شود، برای هر چهار گروه خونی نیز مناسب و مجاز خواهد بود.

کالری این غذا ۱۵۸۲ است.

هموطنان عزیز توجه نمایید که ما به دلیل حفظ ارزش ویتامین‌ها و املاح برنج، آن را آبکش نمی‌کنیم.

مطالب مرتبط:

دلایل شست و شوی صورت با کینوا

فلافل با گندم سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :