1222223
سبد خرید
طرز تهیه نان جو

طرز تهیه نان جو

طرز تهیه نان جو امروزه این نان یکی از انواع نان‌های خوشمزه و سالم است که برای افراد دارای رژیم غذایی خاص بسیار مناسب می‌باشد. نان جو نوعی نان است که با آرد جو پخته می‌شود.

هرچند در بسیاری از مواقع، آرد جو به نسبت‌های متفاوتی با آرد گندم مخلوط می‌شود تا طعم و حالت بهتری به آن ببخشد. به طور کلی در هر تکه نان جو (به اندازه کف دست)، ۷۳ کالری، ۰.۸۵ گرم چربی، ۱۴.۲۲ گرم کربوهیدرات و ۲.۲ گرم پروتئین وجود دارد. این مقادیر نشان‌دهنده اهمیت جو در رژیم‌های کم کلسترول ولی پرانرژی است.

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مواد لازم و طرز تهیه نان جو

آب                                ۱۲۰ گرم

شیر                               ۱۰۰ گرم

شکر                              ۵ گرم

نمک                              ۶ گرم

آرد گندم                        ۲۳۰ گرم

پیشنهاد مطالعه:  براونی با آرد کینوا (سویق کینوا)

آرد جو                           ۱۰۰ گرم

خمیر مایه                       4 گرم

کره                                ۲۵ گرم

مواد لازم تاپینگ

شیر                   به مقدار کافی

آب                    به مقدار کافی

کنجد                 به مقدار کافی

شوید خشک       به مقدار کافی

زیره سبز            به مقدار کافی

جو پرک             به مقدار کافی

دستور پخت نان جو

اول: برای تهیه نان جو خوشمزه، در ابتدای کار آرد گندم را به همراه آرد جو درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک کنید، سپس نمک را به همراه خمیر مایه و شکر به کاسه اضافه کرده و با قاشق چوبی هم بزنید.

دوم: حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا مواد ترکیب شوند، سپس آب را به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه حاصل شود.

سوم: در ادامه کره نرم شده را به کاسه اضافه کرده و خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه با دست ورز دهید تا کره با خمیر ترکیب شود و خمیر به تست پنجره برسد. زمانی که خمیری یکدست حاصل شد، آنرا درون کاسه قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت نان با آرد باکویت (آرد گندم سیاه)

چهارم: حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده، سپس اجازه دهید خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار گذاشته و به ۴ قسمت تقسیم کنید.

پنجم: حالا هر قسمت را به صورت چانه (گرد) درآورده و مجددا روی آنها را با سلفون بپوشانید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر استراحت کند. پس از گذشت این زمان هر چانه را روی کاغذ نسوز گذاشته و با دست یا وردنه باز کنید.

ششم: براساس سلیقه به خمیرها طرح‌های مختلف ایجاد کرده، سپس با مقداری شیر رومال کرده و اسپری کنید. مقداری شوید خشک، زیره سبز و جو پرک روی خمیرها ریخته و مجددا روی آنها را با سلفون بپوشانید.

پیشنهاد مطالعه:  9 فواید خوردن جو و بلغور

هفتم: در این مرحله اجازه دهید خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط برای بار سوم استراحت کنند تا حجیم شوند. در این فاصله فر را در حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد گذاشته تا فر به طور کامل گرم شود.

هشتم: پس از اتمام استراحت سوم خمیر آنرا درون سینی فر گذاشته و سینی را طبقه وسط فر قرار دهید، سپس یک کاسه آب جوش طبقه زیرین فر گذاشته اجازه دهید نان جو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد.

نهم: پس از گذشت این مدت، زمانی که روی نان‌ها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان‌ها کاملا خنک شوند. در نهایت نان‌ها را می‌توانید درون کیسه فریزر در دمای محیط نگهداری کنید.

نان شما آماده است. نوش جان

مطالب مرتبط:

دمنوش جینسنگ

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :