1222223
سبد خرید
مارمالاد آلبالو با دانه چیا

مارمالاد آلبالو با دانه چیا

در این مقاله قصد داریم برای کاربران عزیز طرز تهیه مارمالاد آلبالو با دانه چیا را آموزش دهیم ما را همراهی کنید. دانه چیا یک شبه غلات است، اما فیبر بسیار زیادی دارد و البته نوع فیبر موجود در دانه چیا، با فیبری که در نشاسته و سایر انواع کربوهیدرات‌ها وجود دارد متفاوت است. دانه چیا از نعناییان است و در کشور مکزیک، بومی محسوب می‌شود. مصرف دانه چیا برای لاغری بسیار معروف شده است. این دانه‌ها زمانی که در فضای مایع قرار می‌گیرند حالت ژله‌ای پیدا کرده و حجم آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مواد لازم برای مارمالاد دانه چیا

سه لیوان آلبالو

یک سوم الی نصف لیوان عسل

پیشنهاد مطالعه:  انواع غذا با نخود سیاه

دو قاشق غذاخوری دانه چیا

دستور پخت مارمالا

مرحله اول: ابتدا هسته آلبالوها را جدا کرده، سپس داخل قابلمه‌ای بدون هیچ مواد اضافه روی حرارت قرار دهید تا آلبالوها بپزد. پس از ۳۰ دقیقه با استفاده از مخلوط کن آلبالوها را پوره کرده و به پختن ادامه دهید.

مرحله دوم: در همین حین دانه چیا را به پوره آلبالو اضافه کرده و هم بزنید تا دانه چیا لعابدار شود. در انتهای پخت، کمتر از نصف لیوان عسل به پوره آلبالو اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه عسل و آلبالو با هم روی حرارت ملایم بپزید. این مقدار مواد حدود یک لیوان مارمالاد به شما خواهد داد و شما برای افزایش مارمالاد آلبالو باید مواد اضافه نسبت به نفرات داشته باشید.

مرحله سوم: پس از این که مارمالاد پخته و کم آب شد، اجازه دهید خنک شود و داخل شیشه بریزید. مارمالاد آلبالو را می‌توانید تا یک ماه داخل یخچال نگه داری کنید و آن را مصرف کنید. نوش جانتان، مارمالاد آلبالو با دانه چیا آماده است!

پیشنهاد مطالعه:  اسموتی توت و جودوسر

مطالب مرتبط:

خاصیت دانه چیا برای مو

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))