1222223
سبد خرید
کتلت نخود سیاه

کتلت نخود سیاه

نخود سیاه چیست؟ نخود سه نوع مختلف دارد که شامل نخود سفید، سیاه و وحشی است، نخود سیاه از جمله حبوباتی است که حاوی مقادیر بالایی پروتئین است و از حبوبات و مواد غذایی آسیای میانه و جنوب آسیا به ویژه هند محسوب می‌شود، در زبان انگلیسی به نخود سیاه Black cheakpeas می‌گویند و از جمله حبوبات کمیاب است، نخود سیاه گرم و خشک است و در طب سنتی هم کاربرد زیادی دارد. همراه ما باشید برای تهیه کتلت نخود سیاه.

بخوانید: فواید نخود سیاه برای مو

مواد لازم برای تهیه کتلت نخود سیاه

نخود سیاه                             ۱ پیمانه

گوشت چرخ کرده                   ۲۰۰ گرم

جعفری                                 ۱ دسته کوچک

گشنیز                                  ۱ دسته کوچک

پیشنهاد مطالعه:  فرنی کلاسیک با جو دوسر

سیب زمینی                         ۳ عدد متوسط

سیر                                   ۲ حبه

تخم مرغ                            ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه                 به مقدار کافی

پاپریکا و زیره                      به مقدار کافی

زردچوبه و روغن                   به مقدار کافی

بخوانید: نخود سیاه از کجا تهیه کنیم

طرز تهیه

اول: برای تهیه کتلت نخود سیاه خوشمزه ابتدا نخود را از شب قبل درون یک کاسه آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم به خوبی خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می‌کنیم و به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

پیشنهاد مطالعه:  مافین گلابی و انجیر خشک با گندم سیاه

دوم: در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم نخود به مدت یک ساعت بپزد، سپس آنرا آبکشی کرده و درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با گوشتکوب یا بلندر به صورت کامل له می‌کنیم.

سوم: در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زیره و زردچوبه به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه سیب زمینی، سیر و پیاز را رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آب اضافی‌شان به کاسه اضافه می‌کنیم.

چهارم: حالا جعفری و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم، سپس به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورتی که مایه کتلت کمی شل بود می‌توانیم کمی آرد سوخاری اضافه کنیم.

پنجم: در این مرحله درب کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا مایه کتلت استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ

ششم: حالا مقداری روغن به تابه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به خوبی گرم شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می‌داریم و آنرا به صورت گرد شکل می‌دهیم. در ادامه مایه کتلت را کمی تخت می‌کنیم و درون روغن می‌اندازیم.

هفتم: پس از اینکه یک سمت کتلت‌ها سرخ شد، آنها را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کتلت‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود، سپس به همراه نان سرو می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

تاثیر مصرف کینوا در رفع اختلالات گوارشی

انواع غذا با نخود سیاه

خواص نخود سیاه برای سرفه

طرز تهیه نخود سیاه برای سرفه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +