1222223
سبد خرید
کوکی گندم سیاه

کوکی گندم سیاه و نمک دریا

کوکی گندم سیاه که به نام‌های دیگری مانند گندم گاوی، گندم راش و دیلار هم شناخته می‌شود، یکی از انواع دانه‌های خوراکی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد، یبوست را درمان می‌کند و برای سلامتی قلب و عروق مفید می‌باشد. این گیاه نوعی علف است که به خانواده ریواس‌ها مرتبط است. گندم سیاهی که مردم آن را مصرف می‌کنند در حقیقت نوعی میوه‌ی دانه‌ای است که از گیاه گندم سیاه یا دیلار گرفته می‌شود. به هر روی این میوه؛ گندم سیاه نامیده می‌شود چرا که این گیاه دقیقا مانند همان مصرف سنتی گندم عادی استفاده می‌شود.

پیشنهاد خرید

آرد جو دوسر

۰ تومان۶۵.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مواد لازم برای کوکی گندم سیاه

 آرد کامل                        یک لیوان (مخصوص شیرینی پزی)

پیشنهاد مطالعه:  مقایسه کینوا و برنج

آرد گندم سیاه                   نصف لیوان

بیکینگ پودر                   یک و نیم قاشق چایخوری

جوش شیرین                  نصف قاشق چایخوری

نمک دریا                     ۳/۴ قاشق چایخوری

کره                             یک قالب ۱۰۰ گرمی

شکر قهوه ای                 یک لیوان

تخم مرغ                      یک عدد بزرگ

پودر وانیل ارگانیک        یک قاشق چایخوری

شکلات تلخ خرد شده       یک قالب ۱۰۰ گرمی

بستنی وانیلی                چند اسکوپ برای تزئین کوکی

طرز تهیه

مرحله اول: لازم به ذکر است که گندم سیاه نرم بوده و با تهیه آن به راحتی می‌توانید در منزل آن را آرد کنید.

ابتدا فر را تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کرده و ظرف کوکی‌ها را با یک کاغذ روغنی پوشانده و درون فر بگذارید. اجزای خشک (آرد کامل و گندم سیاه، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک دریا) را در یک ظرف ریخته و با هم ترکیب کنید.

پیشنهاد مطالعه:  نودل ژاپنی با آرد گندم سیاه (باکویت)

مرحله دوم: کره و شکر قهوه‌ای را در مخلوط کن ریخته و میکس کنید. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله اجزای خشک ترکیب شده را نیز اضافه کرده و بگذارید خوب با هم مخلوط شوند. وقتی که مخلوط حالت خمیری به خود گرفت تکه‌های شکلات را نیز به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: خمیر بدست آمده را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و دستانتان را به آرد آغشته و آن‌ها را گرد کنید. ظرف کوکی را از فر خارج و خمیرها را در آن بچینید و با کف دست فشار کوچکی به آن وارد کنید تا کمی تخت شوند. ظرف را درون فر گذاشته و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بپزید. بعد از سرد شدن روی کوکی‌ها را با کمی نمک دریا و یک اسکوپ بستنی وانیلی تزئین و سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه ماکارونی با کینوا

مطالب مرتبط:

خاصیت دانه چیا برای مو

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))