1222223
سبد خرید
کیک فنجانی سبوس جودوسر با موز

کیک فنجانی سبوس جودوسر با موز

پیشنهاد خرید

دانه باکویت (گندم سیاه)

۰ تومان۱۲۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

طرز تهیه کیک فنجانی سبوس جودوسر با موز

جودوسر که عده‌ای آن را با نام یولاف یا Avena sativa می‌شناسند، گیاهی از خانواده گندمیان و دارای گل‌های بسیار ریزی است که که معمولاً به عنوان غذای دام کشت می‌شود. سبوس جودوسر به دلیل مزایا و فواید بسیار زیاد دارای خواص فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی است که در ادامه به شما معرفی می‌شوند. در این مقاله از هانی فود قصد داریم طرز تهیه کیک فنجانی سبوس جودوسر با موز را به شما توضیح دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

خواص سبوس جودوسر

دستگاه گوارش یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین دستگاه‌ها در بدن انسان است که از دهان تا مقعد انسان ادامه دارد. این دستگاه از لوله‌ها و غده‌های گوارشی زیادی تشکیل شده و طول آن به 7 متر هم می‌رسد. برخی از غدد دستگاه گوارش عبارتند از:

  • غده‌های بزاقی؛
  • غدد مربوط به دیواره‌های معده، روده، کبد و پانکراس.

از طرفی لوله‌های گوارشی شامل حلق، معده، مری، روده باریک، روده بزرگ و راست روده می‌باشد. به طور کلی هر چه وارد معده شما می‌شود، با آنزیم‌های درون معده مخلوط شده و به اجزای ساده‌تری تجزیه می‌شود. مخلوط مورد نظر از معده خارج شده و وارد روده‌ها می‌شود. از آنجا مواد غذایی تجزیه شده وارد جریان خون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر جودوسر در درمان بیماری سرطان

مواد غذایی تجزیه شده از راه جریان خون وارد سراسر بدن شده و در یاخته‌های بدن قرار می‌گیرد. بدن این مواد غذایی تجزیه شده را مصرف کرده یا در بخش‌های مختلف ذخیره می‌کند. مواد غذایی جذب نشده از طریق مدفوع بدن کامل دفع می‌شوند. در ادامه 10 خاصیت باورنکردنی سبوس جودوسر به شما معرفی می‌شوند:

درمان ناراحتی های مربوط به دستگاه گوارش

سبوس جودوسر سرشار از فیبر محلول است. این ماده باعث نرمی روده شده و کمک می‌کند تا حرکت مواد در بدن به راحتی انجام شود همچنین به تدریج سموم را از بدن خارج می‌کند. هضم صحیح مواد غذایی یکی از مهم‌ترین عوامل برای سلامتی انسان‌هاست. از طرفی متخصصان بر این باور هستند که بسیاری از بیماری‌ها در اثر تغذیه ناسالم یا اختلال سیستم گوارشی همچنین هضم نامناسب غذا به وجود می‌آید.

پیشنهاد مطالعه:  سوپ مرغ گندم سیاه

این مقاله را هم شاید بخوانید:

تاثیر مصرف کینوا در کاهش ورم معده

بیماری آرتروز

آرتروز که از آن با نام استئوآرتریت هم نام برده می‌شود، یکی از مهم‌ترین بیماری‌های التهابی است که مربوط به مفاصل بدن می‌شود. در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و به تدریج از بین می‌رود. بیماری آرتروز ممکن است هر مفصلی را به خود درگیر کند، اما مفاصل بزرگتر مانند زانو، ران، ستون فقرات و… بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند. آرتروز یکی از مشکلات شایع و رایج در بزرگسالان است که اغلب در سنین بالا بروز پیدا می‌کند.

سبوس جودوسر به دلیل وجود املاح و مواد معدنی در بهبود و پیشگیری از ورم مفاصل بسیار کمک‌کننده است. افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، کمبود این مواد را از راه مصرف مکمل‌های دارویی تامین می‌کنند. این افراد می‌توانند با افزودن سبوس جودوسر به رژیم غذایی خود از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی سبوس جودوسر با موز

برای تهیه این کیک فنجانی لازم است مواد زیر تهیه شوند:

پیشنهاد مطالعه:  دستور پخت: هویج برشته و کینوا قرمز

2 فنجان و نیم آرد جودوسر؛

2 فنجان سبوس جودوسر؛

یک سوم فنجان شکر قهوه‌ای؛

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر؛

یک قاشق چایخوری دارچین؛

وانیل یک قاشق به میزان دلخواه؛

روغن زیتون نصف فنجان؛

2 عدد تخم مرغ بزرگ؛

3 عدد موز؛

تکه‌های شکلات نصف فنجان؛

طرز تهیه کیک فنجانی

قبل هر چیز فر را تا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سبوس جودوسر را همراه آرد، دارچین و بیکینگ پودر در یک ظرف جداگانه مخلوط کرده و در یک ظرف دیگر تخم مرغ، روغن زیتون و وانیل را با هم خیلی خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد محتوای هر 2 کاسه را با یکدیگر ترکیب کرده و کاملاً با هم مخلوط کنید. تکه‌های شکلات را به مخلوط به دست آمده اضافه کرده و ترکیب حاصل را درون کاغذهای مخصوص کیک فنجانی بریزید. قالب‌ها را به مدت 15 الی 18 دقیقه داخل فر قرار دهید. کیک شما آماده سرو می‌باشد. نوش جانتان!

مطالب مرتبط:

شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +