1222223
سبد خرید
تاثیر مصرف کینوا در کاهش ورم معده

تاثیر مصرف کینوا در کاهش ورم معده

ورم معده چیست و مصرف کینوا چه تاثیری در کاهش آن دارد؟ ورم معده که عموماً آن را با نام گاستریت می‌شناسند، نوعی بیماری التهابی مربوط به مخاط معده است که معمولاً درد شکم، حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ را به دنبال دارد. متخصصان دلیل اصلی ورم معده را وجود یک باکتری به نام هلیکوباکتر می‌دانند اما این بیماری دلایل دیگری هم داشته و اگر به موقع درمان نشود، به مرور مشکلات جدی‌تری برای افراد به وجود می‌آورد.

شاید این مقاله را هم پسندیدید: براونی با آرد کینوا (سویق کینوا)

بیماری ورم معده چیست؟

معده دارای یک پوشش محافظتی به نام مخاط است که از آن در برابر اسیدهای قوی غذا محافظت می‌کند. زمانی که این پوشش مورد آسیب قرار گرفته یا ضعیف می‌شود، مخاط معده ملتهب شده و ورم معده پدید می‌آید. در حال حاضر از هر 1000 نفر 8 نفر دچار گاستریت یا ورم معده هستند. بسیاری از افراد سوء هاضمه و ورم معده را یکی می‌دانند در حالی که این 2 مفهوم با هم خیلی متفاوت هستند.

سوء هاضمه نوعی درد معده است که اغلب در اثر مشکلات هضم غذا به وجود می‌آید. در سوء هاضمه ممکن است بین دنده‌های پایینی احساس سوزش حس کنید.

پیشنهاد مطالعه:  مشکل پوستی مربوط به آلودگی هوا

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز ورم معده، حجم بالای غذایی است که مصرف می‌کنید. سعی کنید وعده‌های غذایی خود را کوچکتر کرده و از خوردن غذاهای سرخ کردنی، تند یا چرب بپرهیزید. مصرف بیش از اندازه این غذاها شما را در معرض خطر ابتلا به ورم معده قرار می‌دهد. بهترین راه برای جلوگیری از ورم معده استفاده از دانه کینوا است.

کینوا چه تاثیری در کاهش ورم معده دارد

کینوا چربی و کربوهیدرات کمی دارد. به همین دلیل از این ماده مغذی می‌توان به جای برنج سفید یا پاستا استفاده کرد. کینوا دارای فیبر بالا همچنین فاقد گلوتن است. به همین دلیل می‌توان از آن به جای گوشت‌های چرب استفاده کرد. غلاتی مانند جو التهابات معده را افزایش می‌دهد اما شما می‌توانید از کینوا در تهیه تنقلات، سوپ، سالاد یا به عنوان صبحانه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:  سبوس جودوسر و درمان دیابت

شاید این مقاله رو هم بخونید:

خواص کینوا در درمان بیماری ایدز

تاثیر مصرف کینوا در کاهش ورم معده شما را کنترل می‌کند البته در این میان طریقه پخت این گیاه مغذی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. این نکته را فراموش نکنید اگر از ورم معده رنج می‌برید، باید از مصرف غذاهای چرب، نوشابه‌های گازدار، ادویه‌جات یا سرکه استفاده نکنید. مصرف کینوا یکی از روش‌های بسیار موثر در بهبود ورم معده و کاهش دردهای گوارشی است.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید کینوا مورد نظر خود را از سایت هانی فود به نشانی honeyfood-co.com تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

مصرف جودوسر برای افراد دیابتی

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

عدم افزایش قیمت ها (1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال [فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید]
+ +