1222223
سبد خرید
گندم سیاه برای دیابت

گندم سیاه برای دیابت

طبق تحقیقات بعمل آمده توسط کارشناسان تغذیه گندم سیاه برای دیابت بسیار کارآمد است حال به بررسی این دانه ارزشمند می‌پردازیم. گندم سیاه یا چاودار برخلاف نامش اصلا به گندم ربطی ندارد. بلکه جزو گروهی از خوراکی‌هایی است که به آن‌ها شبه غلات می‌گویند.

بخوانید: ماچا لته هلو

حالا شبه غلات چیست؟ شبه غلات گروهی از دانه‌ها را شامل می‌شود که دقیقاً مانند غلات معمولی از آنها استفاده می‌شوند با این تفاوت که گیاه و علف نیستند و با غلات تفاوت دارند. از جمله شبه غلاتی که شاید با آن‌ها آشنا باشید کینوا را می‌توان نام برد که این روزها برای سلامتی بسیار توصیه می‌شود.

سلامتی با گندم سیاه

پیشنهاد خرید

آرد کینوا

۰ تومان۸۷.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

مزایای استفاده از گندم سیاه برای دیابت

گندم سیاه به عنوان یک غله کامل منبع کربوهیدرات پیچیده است. این نوع کربوهیدرات می‌تواند به افراد در کنترل سطح گلوکز خون کمک کند. بدن بیشتر از کربوهیدرات‌های ساده به تجزیه کربوهیدرات‌های پیچیده نیاز دارد. این امر هضم غذا را کند و به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می‌نماید. نان باکویت نمونه‌ای از یک کربوهیدرات ساده است. به گفته انجمن دیابت آمریکا غذاهای غلات کامل منبع خوبی از کربوهیدرات هستند. این غذاها منبع عالی انرژی هستند و می‌توانند فیبر و مواد معدنی را تأمین کنند. (برای خرید گندم سیاه کلید کنید)

پیشنهاد مطالعه:  🧅 دانه چیا برای تیروئید + دانه چیا برای کم کاری تیروئید

دیگران خوانده اند: کینوا رژیم کم کربوهیدرات

سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی به مرور زمان منجر به بروز بیماری‌های مزمن همانند دیابت نوع دو می‌شود. از این رو تعدیل افزایش قند خون پس از صرف غذا امری مهم برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود. گندم سیاه به عنوان منبع خوبی از فیبر، شاخص گلوکز پایین تا متوسطی دارد و به همین دلیل مصرف آن در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بی‌خطر خواهد بود. شاخص گلوکز مقدار قندی را نشان می‌دهد که پس از مصرف کربوهیدرات‌ها در واحد زمان در بدن آزاد می‌شود.

درمان دیابت با گندم سیاه

خواص گندم سیاه برای بدن

شاخص گلیسمی گندم سیاه بین ۳۰ تا ۳۵ است که پایین‌تر از گندم و غلات دیگر می‌باشد. کربوهیدرات‌های پیچیده‌ی موجود در گندم سیاه به آرامی به جریان خون وارد می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش قند خون نمی‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر جودوسر در درمان بیماری سرطان

مقاله خواندنی دیگر: پوره جو دوسر پرک با هلو و بادام

 بنابراین گندم سیاه برای افرادی که خود را در معرض دیابت می‌بینند بسیار مفید است. از طرفی گندم سیاه سرشار از منیزیم است. منیزیم ماده‌ای معدنی است که برای ۳۰۰ آنزیم، عامل کمکی محسوب می‌شود و در نتیجه بر روی آنزیم‌هایی که مسئول ترشح انسولین هستند، اثر می‌گذارد.

گندم سیاه با وجود فیبر سرشار می‌تواند شاخص گلیسمی بدن را متعادل نگه دارد. پس بعد از مصرف آن قند خون افراد به مرور و تدریجا افزایش می‌یابد و ناگهانی صعود نمی‌کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که قندخون افراد دیابتی پس از مصرف این شبه غله کاهش هم پیدا کرده است.

جالب است که این تحقیق بر روی موش‌ها انجام شده است و نشان دهنده آن بوده که پس از مصرف گندم سیاه توسط موش‌ها قند خون آن‌ها چیزی بین ۱۲ تا ۱۹ درصد کاهش داشته است.

پیشنهاد مطالعه:  کتلت نخود سیاه

مقالات مرتبط:

دانه چیا برای لاغری

مافین گلابی و انجیر خشک با گندم سیاه

کیک کینوا

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

تمامی هزینه های ارسال رایگان شد ((بمناسبت جشنواره بهاره فروش محصولات - تا 15 اردیبهشت 1403))