1222223
سبد خرید
خواص کینوا پرک

خواص کینوا پرک

پیشنهاد خرید

قیمت و خرید دانه چیا

۰ تومان۱۵۰.۰۰۰ تومانجهت خرید اینجا کلیک کنید

آشنایی با خواص کینوا پرک

آیا تا به حال نام کینوا پرک را شنیده‌اید؟ آیا با خواص کینوا پرک آشنایی دارید؟ دانه کینوا فاقد گلوتن است به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن داشته یا مصرف گوشت قرمز و سفید را به طور کلی از  وعده غذایی خود حذف کرده‌اند، محسوب می‌شود. در این میان کینوا پرک از دانه‌های کینوا فشرده شده به دست آمده و بهترین مزیت استفاده از آن، مصرف بدون پخت است. اغلب افراد به دلیل راحتی پخت تمایل به استفاده از کینوا پرک دارند. شما می‌توانید به راحتی کینوا پرک را همراه آب ولرم، شیر یا کمی میوه به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید. ترکیب کینوا پرک با مواد غذایی دیگر یک میان وعده سرشار از پروتئین و بسیار سودمند محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  فواید نخود سیاه برای مو

مقاله پیشنهادی:

طریقه پخت کیک نارگیلی با کینوا

ارزش غذایی کینوا پرک

دانه‌های کینوا به طور طبیعی از کالری کمی برخوردار هستند. این ماده مغذی سرشار از پروتئین گیاهی و فیبرهای غذایی است. شایان ذکر است مصرف تنها یک فنجان کینوا پرک حدود 130 کالری دارد. سوال اصلی این است که کینوا پرک را چگونه باید مصرف کرد؟

این ماده مغذی را می‌توان به صورت خام یا پخته برای تهیه یک صبحانه فوری و انواع سوپ استفاده کرد. بعضی افراد کینوا پرک را روی سالادهایشان می‌پاشند. جالب است بدانید از کینوا پرک می‌توان در تهیه کلوچه، شیرینی، سوپ و فرنی استفاده کرد. کینوا جایگزین مناسبی برای جو محسوب می‌شود.

تهیه یک صبحانه عالی با کینوا پرک

شما می‌توانید از کینوا پرک به عنوان یک صبحانه عالی و هیجان‌انگیز استفاده کنید. برای تهیه یک صبحانه عالی و خوشمزه با کینوا پرک به 2 قاشق غذاخوری پرک کینوا، یک عدد موز یا 4 عدد توت فرنگی، یک لیوان شیر داغ، یک قاشق چایخوری دانه چیا، عسل به مقدار دلخواه نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه:  طرز تهیه کیک ماچا

تمام مواد بالا را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. بعد 5 دقیقه صبحانه شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برای تهیه این صبحانه یا میان وعده از میوه‌های خشک، آجیل یا چهار مغز هم استفاده کنید.

آشنایی با مهم‌ترین فواید مصرف

پرک کینوا علاوه بر اینکه فاقد گلوتن بوده و پروتئین بالایی دارد، یک جایگزین فوق‌العاده و عالی برای گیاهخواران است. پروتئین بالا در کنار کالری کم باعث می‌شود کینوا پرک بین ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار شود. مصرف کینوا پرک به دلیل فیبر بالا شما را تا مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این گیاه مغذی تامین انرژی مورد نیاز بدن است.

گلوکز بالا باعث افزایش گرسنگی می‌شود که در نهایت منجر به چاقی افراد می‌شود. مصرف مواد غذایی دارای گلوکز بالا، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. البته توصیه می‌کنیم از کینوا پرک برای رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات کم استفاده نکنیم. طبق مطالعات انجام شده کینوا می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در کنترل قند خون داشته باشد به همین دلیل افراد دیابتی می‌توانند از کینوا پرک در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:  آشنایی با خواص و فواید بی‌شمار دانه تف

در این مقاله از هانی فود ابتدا با کینوا پرک و خواص آن آشنا شدیم، سپس تاثیر این ماده غذایی در کاهش قندخون را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

دستور تهیه سبوس جودوسر

1222223

هانی فود

مدیر و نویسنده

امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی، متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است. عموم جامعه ترجیح می دهند از مواد غذایی استفاده کنند که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است. یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه مواد غذایی سالم و ارگانیک است. شرکت هانی فود با هدف گسترش فرهنگ تغذیه سالم بنیان نهاده شده است.

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی :

**عدم افزایش قیمت ها ($قیمت پارسال 1402) + رایگان شدن هزینه های ارسال** [ فقط تا 15 اردیبهشت فرصت دارید ]
+ +